Alfa Romeo 159: podrobné představení

25 komentářů

SkylineGT-R
7. června • 16:37

Suhlas, tiez ma sklamali parametre novej 159. kW ma riadne, slusny litrovy vykon ale neodpovedajuce zrychlenie. 156 stacilo 103 kW na cas 9,3 s, a moj byvaly Fiat Marea 1,8 mal stovku za 9,9 a len 83 kW. A po prepocitani narastu hmotnosti a vykonu to nie je celkom len kvoli vahe. Bude to suvisiet s tymi emisiami. Pri znacke ako Opel by mi to az tak nevadilo, ale alfa by si mala ponechat zrychenie a reakciu na plyn aj ked nebude najcistejsia.

asimov
22. června • 17:55

Parametry 159ky jsou naprosto v pořádku, je to těžší a navíc s výkonnými motory je to vždy 4x4.

brus
6. června • 9:12

myslim, ze pomer je spis stechiometricky, lopatky nebyvaji na statoru ale rotoru a vubec je v tom clanku par nesmyslu

MTK
6. června • 12:37

tak tak, ještě jsem neviděl, že by opak digitálního přístroje byl přístroj analogický  to vypadá jako něčí problém s chemickými příponami -ický versus -ový

Tomas Skorepa
6. června • 8:39

Ac jsem velky, ale opravdu velky fanda znacky, tak pretiskovani PR materialu automobilky, bez minimalne komentaru redakce mi pride nejmene ZVLATNI...ale jinak jsem alfou naprosto uchvacen...SUPER..

goes
6. června • 8:24

i kdyz jsem Alfofil, tak nemuzu byt nekriticky k urcitym vecem. Bohuzel ani Alfe se nevyhnulo to, co vetsine automobilek a to je "neprimerene" zrychleni vuci vykonu. Kdyz se na to podivam realne, tak asi posledni automobilka co ma dynamiku odpovidajici kilowatum je BMW.
Pokud to vezmeme ve srovnani 156 a 159 tak u motoru 3.2V6 mela 156 GTA s vykonem 250PS zrychleni 0-100 za 6,3s a 159 ma s vykonem 260k za 7s, coz je narust docela vyznamny, navic maximalka 240kmh pro 260PS neni taky zrovna nejlepsi cislo.

Co se tyce tuhosti karoserie, tam udelala Alfa obrovsky krok kupredu:
pro srovnani tuhosti karoserie jsou hodnoty:
Alfa 156 - 99tis (kgm/rad)
Alfa 159 - 175400
novy BMW er3 - 153400
nova MB C klasse - 105000
nova Audi A4 - 114600

takze co se tyce pasivni bezpecnosti je to obrovsky skok kupredu, navic jako jedina ma 7 bagu ve standardni vybave.

Ve sve stredni tride je absolutne nejvetsi auto o vice nez 70mm vetsi, nez druha nejvetsi A4. A co je dalsi super vec, tak STALY pohon vsech kol. Mame se na co tesit.
Po nejake dobe se jeste objevi 3.0JTD s vykonem kolem 180-190kW, pak jeste preplnovane verze benzinu...

petr164
16. července • 22:51

Nezapomínej, že BMW jsou zadohraby, a to je na 0-100km/h vidět. Alfa není na sprinty, ale do zatáček, to přece víš.

Pol
7. června • 12:08

Odkud mas prosimte ty informace o torzni tuhosti?

Pro autora clanku: dvakrat je v clanku zminena "stoichiometrická směs". Nemela by být spis stechiometricka?

goes
7. června • 12:21

z internetu. Tam najdes vsechno. Ale web ti uz nereknu, jak vidim zajimave cisla, tak si to ukladam do pocitace a delam si tabulecky vsech moznych ciselek a porovnani auticek.

Lukke
6. června • 17:55

Ty výkony a zrychlení mě taky dost zarazily. Motor o výkonu 147kW, stejná hmotnost jako 330d, a zrychlení 8.4s a maximálka 228... Pro srovnání BMW 330d (150kW) má zrychlení za 7.2 a maximálku 242... O tom 180kW motoru ani nemluvim...

asimov
22. června • 17:55

Asi si nepostřehl, že ta Alfa je 4x4 a to je dost podstatný rozdíl pro dynamiku vozu a v zatáčce je výrazně lepší než přímá konkurence v podobě BMW 330.

zdenek
6. června • 10:10

To zrychleni je dan za vyssi hmotnost, pokud dobre koukam tak 159 je o 300kg tezsi nez 156.

LeonardoCupranek
6. června • 12:16

Me to taky zaujalo. Ale z pohledu sveho stareho, na vymenu jiz zraleho, priblizovadla, ktere jsem srovnaval (pro zmenu) se slabsi Alfou 1.9JTS 118kW  (kvuli srovnatelnemu vykonu).
Alfa ma mensi maximalku, nez moje historicke 1.9TDI 110kW (212km/h vs 215km/h). Pritom pri konstrukci maximalky proti vykonu asi nejvice pusobi aerodynamicky odpor. Ale pripada mi divne, ze by jeho hodnotu mela mit nova alfa horsi, nez stare toledo.
Podobne tak zrychleni. Rozdil mezi 118kW Alfou a 110kW starym Toledem je opet pomerne znacny: 9.7s versus 8.9s. V pripade akcelerace proti vykonu nejvyznamneji pusobi hmotnost vozidla. Ta ale u Toleda asi nebude dramaticky nizsi (diky pouziti tezkeho TDI motoru). Presto asi toledo bude lehci, tipuji tak o 100kg. Muze toto byt duvodem pro rozdil v akceleraci o 0.8 sekundy? Mozna ano.
Kazdopadne je neprijemnou skutecnosti, ze pres rostouci vykony vozidel se narust maximalky a akcelerace nekona, respektive zdaleka neodpovida tomu narustu vykonu.
 

gogan
6. června • 23:35

Proboha tak to asi soudruzi ze Seatu někde udělali chybu.....

http://www.auto.cz/?article=1086

Test: Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom
zveřejněno 27. 02. 2005
titulní obrázek 'Seat Toledo 1.9 TDI - Naftodrom'
Od podzimu nabízené zcela přepracované Toledo.......

Motor:
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000

Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.5 / 5.4

Spotřeba fakt celkem fajn

LeonardoCupranek
7. června • 8:50

V cem udelali chybu? Davas sem udaje noveho toleda s nejslabsim naftakem. Ja psal o starsim toledu se silnejsim naftakem. V cem je problem? Navic nove toledo je nakladak, stare je sedan.

asimov
6. června • 14:09

118 kW je na nějakých 1500 kg málo, byť z motoru 1,8 litrového. Mám podobný výkon na 1160 kg a taky to není bůhvíco. Je to tak na vyplácení Fabií RS

Petr Veit
6. června • 17:12

118kW je malo a naopak 1160kg je moc

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asimov
7. června • 11:43

Tak si dáme berany berany DUC jo ?  Uvidíme kam se ti podívá ten můj americkej nárazník a V6ka, možná až do kufru

goes
6. června • 17:31

kazdy nemuze mit doma "motokaru" na blbnuti :)

goes
6. června • 12:42

presne tak, ale je to problem vsech aut co prichazi na trh. Ja vidim pricinu jak ve vaze samotne tak v zavadeni emisnich limitu. Navic dnes mi pripada, ze uz nani honba za maximalkou a zrychlenim 0-100, ale za pruznosti od volnobehu po omezovac. Uvidime v realu, ale taky se mi nelibi koupit si auto se 120kW a zrychlenim 10s.

_War_
6. června • 15:15

nezměnila se taky třeba metodika měření zrychlení? bmw to měřilo se dvěma osobama (na konkrétních měřeních byl občas rychlejší), fiatí koncern se do udávaných hodnot těžko vešel (bylo těžké jich dosáhnout)

Ace2
6. června • 1:04

Se docela dívím, že má Alfa displej navigace uprostřed středového panelu když nová pravidla určují, že tyhle displeje musejí být umístěny na vrchu palubní desky. Cože je taky odpověd, proč najednou všichni začínají umisťovat displeje nahoru a vymýšlet různé druhy ovládání alá BMW, AUDI, Cadillac, i Mercedes se připojí s novou eSklasse. Tak mě zarazilo, že nový model Alfy to má ve středu. Třeba to v rámci face-liftu za 3-4 roky přemístí. Jinak alfa je jedna z mála EU značek co rozumí designu a těžko najít z produkce EU něco hezčího než jsou Alfy. Ještě by to chtělo italsky broušenou V8.

goes
6. června • 7:04

proc V8, pro vrcholnou verzi bude 3.2JTS TwinTurbo, 400PS, 650Nm coz pro auto tohoto segmentu je plne dostacujici motorizace.

arnick
6. června • 0:57

Alfa je a vždy bola pekná, ale tentoraz je tu malé ale - 159 mi pripadá len ako obyčajný facelift 156. Niečo podobné, ako stará a nová Octavia... A ešte mi vadí tá mohutná stredová konzola, zasa bude problém s nohami ako v OII alebo Crome
Dúfam, že 159 sa bude aspoň tak dobre predávať, ako sa predávala 156. Želám jej to

empi
6. června • 8:57

Ac nejsem kdovijaky privrzenec Alf, tak musim uznat, ze tohle auto se fakt povedlo - z celeho autosalonu na me udelalo nejvetsi pozitivni dojem a to hlavne interierem - v zadnem jinem aute (BMW, Audi, ...) jsem se necitil tak dobre, jako prave v 159. Nejsem sice zadny kolohnat (182cm vysky), ale stredova konzole me vubec neobtezovala ... k tomu faceliftu/nefaceliftu - to mi je uplne jedno, hlavne, ze vypada dobre .

Doporučujeme

Články odjinud