Alfa Romeo 159 odhaluje své ceny (oživeno)

Tom  |  22. 09. 2005 12:25

To jste zas hosi objevili Ameriku  Na ceskem webu Alfy uz nejakou dobu muzete prohlizet plny cesky cenik: http://www.alfaromeo.cz/files/cenik_alfa_159.pdf
 

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  22. 09. 2005 13:17

Nejakou dobu? No nevim, i par hodin je nejaka doba , ale dlouho tam byt nemohou, teprve vcera vydala ceska Alfa tiskovku o uvedeni a ceny v te dobe k dispozici jeste nebyly. I ty nemecke jsou novinkou. Nicmene dekuji Vam za upozorneni, clanek jsem doplnil.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  22. 09. 2005 14:30

No, ja na 159 uz docela cekam, tak stranky kontroluju pomerne casto, byt ne kazdy den. Cenik jsem si ze stranek Alfy stahoval vcera kolem poledne, ale je mozne, ze ho tam soupli chvilku predtim. Ale musela by to byt sakra velka nahoda

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  22. 09. 2005 14:57

Tiskova zprava byla vydana vcera v 11:17 a to ceny na webu jeste nebyly. Pak jsem se jiz nedival, kolega napsal clanek o nemeckych, ktere byly uz drive. Takze se zda, ze ta sakra velka nahoda je realitou
Nu coz, hlavne, ze muzeme nyni nabidnout vsechny informace

Odpovědět  |   | 
furgon  |  22. 09. 2005 14:02

Doufam, ze se nebude tak abnormalne s*at jako 156ka, viz motory, prevodovky atd.

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  22. 09. 2005 16:34

Já dodám, že doufám, že 159 bude fungovat lépe než ta jejich parodie na konfigurátor pod Mozillou

Odpovědět  |   | 
Duke  |  22. 09. 2005 18:10

u me Mozilla konfigurator v pohode zvlada...

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  22. 09. 2005 18:22

asi jim vadí nenainstalovaný Flash...

Odpovědět  |   | 
-LK-  |  22. 09. 2005 18:35

Navíc si konfigurátor představuju jako inteligentní aplikaci a ne seznam věcí, kde si zároveň mohu naklikat "e. zrcátka s pamětí" i "el. zrcátka bez paměti" apod. Nikde se nedočtu, co je to "Luxusní paket" za 90.000 apod.
Mimochodem - u auta za 1.3 milionu nabízet v základu jen mechanickou klimu, to mi přijde úlet hodný koncernu VW.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  22. 09. 2005 17:15

To aby A4, 3er a C-klasse získaly ve 159 zdatného soupeře je zbožným přáním některých zarytých alfistů, natož potom zamávat střední třídou. Faktem je, že uvedené německé značky jsou značkami prestižními a to Alfa není v součastnosti ani náhodou. Kupci těchto značek určitě nebudou měnit za Alfu. Pozice Alfy je velmi podobná Hondě (i cenově) a HOnda není konkurence pro uvedenou německou trojku, cílové skupiny se liší.

Mr. Ondrášík se řádně upsal...

Odpovědět  |   | 
Max1  |  22. 09. 2005 17:34

Už toho súpera majú, krásny dizajn (na ten sa tí tvoji nemčúrsky premianti nechytajú), super motory, prijateľná cena.V súčastnosti už žiadne delenie na nemeckú "kvalitu" a taliansky "šmejd" neplatí, to existuje už len v mysliach niektorých zadubencov o čom svedčí aj to, že porovnávaš neporovnateľné, suchársku Hondu s nádhernou Alfou. Alfa nie je o tuctovosti zato to tie tvoje značky áno. Ale tam, kde najkrajšie auto je Oktávia a najlepší motor je HTP (na tom určite jazdíš) je asi akákoľvek debata na túto tému zbytočná.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  22. 09. 2005 17:53

Nikdo nepsal nic o kavlitě a nekvalitě ale o image značky. Alfa je sportovní stylovka. Německá trojka jsou "luxusní" vozy. Luxusní nerovná se nutně imageový. Neznám nikoho, kdo by Alfu vnímal jako luxusní vůz v smyslu té trojky.

S tou přijatelnou cenou bych u nepremiérového výrobku dost nesouhlasil.

Odpovědět  |   | 
Max1  |  22. 09. 2005 19:57

Na základe čoho usudzuješ, že Alfa nie je "prémiová" značka, aj nemecký novinári a sama sa tam zaraďuje. Veď aj BMW sa samo zaraďuje medzi športové značky, čiže to "triedenie" trošku "pokulháva".

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  23. 09. 2005 08:30

kecáš tu dve na tri. Asi by si bol prekvapený, keby som ti poslal štatistiky jednotlivých značiek pre firemnú klientelu. Alfa sa môže prezentovať ako prémiová značka, ale cieľová skupina na ktorú útočí sa jej zďaleka vyhýba.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2005 17:46

Děkuji za kompliment. Ostatě od majitele VW a zarytého příznivce všeho německého nelze ani očekávat nic jiného.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  22. 09. 2005 17:55

Kurnik, měl jsem si koupit něco jiného než VW. A místo Audi se měla vzít Alfa a byl bych hvězda :D Vyzdvihoval bych ALfu do nebes a vůbec bych nebyl zaujatý - ALfa přece je srdeční záležitost, že? :D

Odpovědět  |   | 
Karel  |  22. 09. 2005 17:59

Vzkaz autorům: přestaňte chlastat a lelkovat a začněte se konečně porádně věnovat své práci a sledovat automobilový trh! Myslím to upřímě bez urážky. Kvalita Vašich článků poslední dobou hodně upadá, vyskytuje se v nich mnoho chyb a nepřesností. Tenhle článek je zase důkazem toho, že se autor a) na automobilovém trhu neorientuje a nerozumí mu nebo b) snaří se zalibít a podbízet... Nová Alfa může řádně zamávat střední třídou - opravdu si to myslíte nebo jste to jen tak plácli? Vždyť to absolutně není pravda. Alfa bohužel na BMW, Audi a MB nemá a možná ani nikdy mít nebude (prestiž), to je prostě fakt. Alfa bude ráda, když ji nebude klesat tržní podíl (nic proti Alfě)..

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 09. 2005 18:12

Zdravím. Co se týče cen, v době psaní článku nebyly české ceny ještě známy a tak jsem uvedl německé, které jsou pro srovnání postačující.
Co se týče Alfy a "zamávání" střední třídou. Úmyslně jsem tam napsal "může" a za tímto si stojím. Na rozdíl od vás není v článku vynesen rozolutní závěr. Rád bych věděl, odkud čerpáte informaci, že nová Alfa nebude zdatným a úspěšným konkurentem této trojice. Pokud toto víte, určitě to uvídají ve Fiatu, aby pozměnili svou politiku a marketing.

Každopádně Alfa je nyní velká, má největší bezpečnostní výbavu, má silné motory, používá jedny z nejlepších motorů, v oblasti bezpečnosti např. ve vyhýbacím manévru předčila i BMW, má největší tuhost karosérie, cenová politika je na daný segment velmi solidní a má opravdu elegantní design, byť to již není takový "šok" jako s modelem 156.

Odpovědět  |   | 
dall  |  22. 09. 2005 20:11

Nic si z toho nedělejte, Karel bude odborník, zkuste brknout tiskové mluvčí Fiatu, jestli by ho nebrali, že by jim to vysvětlil a oni by 159-ku zrovna stopli, ať nemají ostudu...  

Odpovědět  |   | 
Max1  |  22. 09. 2005 20:25

p. Ondrášik tu argumenty a hlavne fakty neplatia, títo ľudia to auto ešte ani nevideli a už odsudzujú, jednoducho sú pápežskejší ako pápež, lebo napr. aj na nemeckých serveroch a časopisoch je jednoznačne na novú Alfu 159 pozitívny ohlas čo u talianskeho auta je úspech. Myslím si, že zbytočne strácate čas s odpovedaním na invektívy týchto "nezávislých" čitateľov (napr. Funcarver- stačí si prečítať jeho príspevky na iných fórach, kde dáva jasne najavo svoj nekritický obdiv k určitej značke a keby tu bol socializmus tak rovnako obdivuje Žiguli) a asi aj ja.

Odpovědět  |   | 
Max1  |  22. 09. 2005 20:26

p. Ondrášik tu argumenty a hlavne fakty neplatia, títo ľudia to auto ešte ani nevideli a už odsudzujú, jednoducho sú pápežskejší ako pápež, lebo napr. aj na nemeckých serveroch a časopisoch je jednoznačne na novú Alfu 159 pozitívny ohlas čo u talianskeho auta je úspech. Myslím si, že zbytočne strácate čas s odpovedaním na invektívy týchto "nezávislých" čitateľov (napr. Funcarver- stačí si prečítať jeho príspevky na iných fórach, kde dáva jasne najavo svoj nekritický obdiv k určitej značke a keby tu bol socializmus tak rovnako obdivuje Žiguli) a asi aj ja.

Odpovědět  |   | 
Max1  |  22. 09. 2005 20:26

p. Ondrášik tu argumenty a hlavne fakty neplatia, títo ľudia to auto ešte ani nevideli a už odsudzujú, jednoducho sú pápežskejší ako pápež, lebo napr. aj na nemeckých serveroch a časopisoch je jednoznačne na novú Alfu 159 pozitívny ohlas čo u talianskeho auta je úspech. Myslím si, že zbytočne strácate čas s odpovedaním na invektívy týchto "nezávislých" čitateľov (napr. Funcarver- stačí si prečítať jeho príspevky na iných fórach, kde dáva jasne najavo svoj nekritický obdiv k určitej značke a keby tu bol socializmus tak rovnako obdivuje Žiguli) a asi aj ja.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  23. 09. 2005 10:17

Mícháš hrušky s jabkama. Já nikdy nic nepsal o jízdních vlastnostech atd. Jen tvedím, že A4, 3er, MB C-klasse jsou auta primárně pro management, které je nějak reprezentují. ALfa je krásná sportovní, ale holt nemá dostatečnou prestiž. KOlik jsi viděl Alf v rukou managerů ?

Zaslepený je tady někdo jiný.

S ódami na 159 bych taky byl klidný, když vyšla 156 a 166 taky na ně všichni pěli ódy a nakonec z nich nic nebylo.

Rád bych neněmecké auto, ale kromě auta jde i o servis - hlavně jeho dostupnost a třeba to, že alfy se často servisují s Fiaty, přičemž nekvalita servisů Fiat je obecně známá (pocítil jsem ji na vlastní kůži), je důvodem proč Alfu nekoupit.

CO jsem kdy kde nekritického vůči které značce vypustil? Jen tak blbě tlacháme to větru, že? Zkus si sundat Alfa brýle a rozhlédnout se okolo a třeba, pokud na to máš dostatečnou inteligenci se začneš cítit trapně...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  23. 09. 2005 11:07

Upřímně v rukou managerů jsem neviděl ani moc er3, A4, C-klass, tedy pokud nebudu hodnotit dle českého měřítka, kdy vůz od O2 nahoru je brán jako managerský. Střední třída jsou prostě běžné auta pro běžno populaci s mírně vyššími příjmy. Takto to berou všechny země, mimo nás.

O prestiži bych se nebavil a v tomto souhlasil, ovšem opět bych rozdělil různé trhy. V ČR Fiat/Alfa/Lancia nikdy nebude mít prestiž jako má trojka z Německa, bohužel je to způsobeno velkou škálou faktorů o kterých tu teď nebudu diskutovat.

Servis? Upřimně řečeno všechny servisy v ČR mají stejnou kvalitu. Doporučuji zajít do garáže a počíst si o zkušenostech majitelů různých značek a chování v servisech. Vše je +- stejné a jedna značka nemá co vyčítat druhé.

Ad nekritičnost k německým vozům. Stačí si pročíst vlastní slova a pokud je člověk soudný, tak vidí, zda je někdo fanoušek značky, ale s nadhledem, nebo je někdo zarytý příznivec bez objektivního úsudku. Já Alfu nikde nepreferuji a nedělám z nad-auto. Stojím si ovšem pevně zatím, co jsem napsal. Alfa 159 je největší krok vůči staršímu modelu, takový neudělala žádna z německé trojice. Od nárustu rozměrů, užitných vlastností, bezpečnostních atd. Prostě to auto je v této chvíli "papírově" na tom nejlíp, byť pravda BMW ma lepší velkoobjemové motory. Zbytek hodnocení bych ponechal po vlastní zkušenosti ve srovnání s konkurencí.

Ovšem toho, že by Alfa nahradila německé vozy se nebojím a nevěřím v tom. Stabilní zákaznící svých značek k Alfě nepůjdou. Bude to spíš boj o nové zákazníky a tam jim Alfa už bude moci nabídnout plnohodnotné auta plně srovnatelné s onou konkurencí.

Odpovědět  |   | 
dall  |  23. 09. 2005 11:37

To s těma " managerskýma " autama jste mi vzal z úst, přesně něco takového jsem se chystal napsat... Pokud se někdo cítí jako " manager " v trojce nebo céčku, vyvolalo by to jinde než v našem prdelákově asi hodně úsměvů...

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  23. 09. 2005 12:20

Zkus vypsat nějaká moje slova - zaslepená

"Stabilní zákaznící svých značek k Alfě nepůjdou. Bude to spíš boj o nové zákazníky a tam jim Alfa už bude moci nabídnout plnohodnotné auta plně srovnatelné s onou konkurencí." O jakých nových zákaznících mluvíš? Většina lidí u auto má, takže nejde o nové zákazníky, ale o o přebírání zákazníka konkurenci - fluktuaci mezi značkami. Sám jsi právě napsal, že stabilní zákazníci přecházet nebudou, což je v rozporu s tím, že ALfa může zatopit silné německé trojce."

Managerem se nestane někdo diky autu, ale naopak. Většina lidí se solidními příjmy požadují určitou dávku luxusu a auto, které je bude náležitě reprezentovat. V USA co vím, nezáleží na autu, ale na adrese na které kdo bydlí. V Evropě jde spíš o auto jako primární ukazatel. Probíralo se tu už mockrát, že na západě má úspěšný podnikatel Audi, BMW nebo MB, max. ještě Volvo a výstřední Saaba, aby se s ním někdo bavil. V německu kdo nemá auto od silné trojky není považován na úspěšného. Tohle všechno jsou faktory pro které Alfa nemá stejnou cílovou skupinu jako německá trojka a proč jsem se ohradil proti tomu, že německá trojka by se mohla cítit Alfou ohrožena....

Plnohodnotnou konkurencí papírově je i Accord, Mazda 6, byly to Xedosy, Legacy, mnohé z nich i papírově i německou trojku přečí a přesto faktickou konkurencí nejsou... Není to o autu jako takovém, ale o imagi, kterou má značka.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  23. 09. 2005 12:39

To je pořád dokola. Noví zákazníci stále příchází. Noví lide mají nový řidičák, noví lide došli tak daleko, že si mohou zakoupit i vůz střední třídy. Není to tedy o tom, že dnes v září roku 2005 mají všichni auto a u toho již zůstanou. Stabilní zákazníky myslím ty, kteří danou značku kupují dlouhodobě, ale takových moc není. Většína zákazníků kupuje auto dle aktuální nálady. Tzn. dnes koupí BMW, za tři roky třeba Audi, nejsou vyhranění vůči jedné značce.

S tím, kdy se kdo stane managerem souhlasím, ovšem je třeba říct, kdo to manager je. Dnes je manager skoro každý. Dnes již není obchodní zástupce, ale manager přímého prodeje, dnes již není vrátny, ale "entrance manager" atd. Pokud ale budu brát, že je to pouze člověk v opravdové řídíci funkci, pak je střední třída, kterou nereprezentují pouze BMW, Audi, MB a Alfa opravdovým základem. Proto pro mne není managerským vozem střední třída, ale až vyšší střední třída.

Další věcí co je důležité zvážit, nepohybujme se pouze v Německu a ČR. Stačí se podívat po Evropě jako celku, stačí zajet do Švýcarska, Francie, Portugalska, Beneluxu a situace je tam výrazně jiná, než u v Německu. O Českém a vlastně post-komunistickém trhu nemluvím, zde si i Franta od soustruhu koupí 10 roků staré BMW řady 5, protože pak bude IN.

Já mám názor, že Alfa 159 bude slavit úspěch a velký po celé Evropě v rámci své třídy a v rámci toho, jak je zaměřena.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  23. 09. 2005 13:20

OK.

Základní tvoje teze v článku jsou 2.

1)Alfa bude velký úspěch po celé Evropě ve střední třídě.
2) Alfa může ohrozit velkou trojku.

Obě tvrzení jsou snadno měřitelná - a to tržním podílem.

ad. 2) to si myslím, že ani náhodou, na ty není ani zaměřená - vývoj cen ojetin jasně říká, co si lidi o značce myslí

1) půjde o to, co bude znamenat úspěch.... přechodně jistě tržní podíl zvýší (po uvedení na trh).

ad. 2) POjďme se vsadit, jen tak o slovo. Říkám, že Alfa 159 nebude mít v Evropě na konci roku 2006 (to je pro tebe výhodné, klidně i později) vyšší tržní podíl než bude tržní podíl nejméně prodávaného auta z trojice A4, BMW 3, MB C-klasse. Jednoduché, jako facka. Jen tak o chlapské slovo a omluvu druhému. Teď se ukažte, jak Alfisti veříte, že je Alfa tak dobrá, že přesvědčí...

ad. 1) POkud ALfa 159 na konci roku 2006 bude mít tržní podíl vyšší v Evropě o 10% než k dnešnímu dni Alfa 156, pak Alfa zazmenala výrazný úspěch..


Odpovědět  |   | 
Max1  |  22. 09. 2005 20:11

Za to kvalita tvojho článku je skutočne na úrovni a že Alfa nemá prestíž, to si odkiaľ zobral ty "odborník", toto vaše nemecké riťolezectvo je naozaj smiešne. Typický malomeštiak - proste na BMW a Audi Alfa nemá, bez akýchkoľvek argumentov, hlavne, že sa vozím v aute Made in Germany a som in Sedel si tej 159 tke ty "odborník"? Vyskúšal si ako reže zákruty 147, aký zvuk má motor Alfa Romeo, akú silu majú talianske Multijety a porovnaj ich s technologicky zastaralými dízlami v Audi a VW a potom tu píš niečo o automobilovom trhu a vôbec niečo o autách. Ano Alfa nikdy nebude masovka o to lepšie a vy ostatný sa vozte v tých krabiciach Made in Germany

Odpovědět  |   | 
dall  |  22. 09. 2005 20:15

Přesně tak, zaplať pánbů, že Alfa nikdy nebude masovka, aspoň se my alfisti můžeme dál zdravit na cestách a smát se podobným pitomcům.

Odpovědět  |   | 
connect  |  22. 09. 2005 20:50

hmm... tady uz je flame jako AMD vs. Intel...

Odpovědět  |   | 
jiros  |  22. 09. 2005 21:44

Můj názor: Alfa Romeo, podobně jako Honda či Subaru, jsou podle mě "srdcové" značky. To znamená, že mají zarité fanoušky, kteří na svou značku nedají dopustit. Třeba na konkurenčním serveru auto.cz je docela početná skupinka příznivců značky Honda a když někdo napíše cokoliv špatného o jejich Hondičce (i když je to třeba pravda), tak se do něj hned navážej a urážej ho. Na tomhle serveru to vypadá podobně (a asi i na ostatních). Prostě Alfa je srdcovka. Všeobecným problémem těchto fanoušků značek je skutečnost, že si často nedokáží připustit jaká je realita a nedokáží si přiznat, že s jejím miláčkem není něco v pořádku. Třeba Alfa 156 je opravdu krásné sexy auto, ale co si budeme nalhávat - ta nespolehlivost je do nebe volající. Nemá cenu se tu hádat a nadávat si. Jediným argumentem jsou fakta. 
Osobně se mi design Alfy opravdu libí, jak exteriér, tak interiér. Líbí se mi i její sportovní styl, historie a duch značky. Přesto bych si Alfu v současné době nikdy nekoupil. Důvod? Neskutečná poruchovost a zmetkovitost. Neberte si to osobně, není to žádný útok či provokace - nalejme si čistého vína - ve všech statistikách na světě jsou Alfy mezi nejhoršími (nejde tedy o jednotlivý případ či zkušenost nějakého kamaráda, i když ty znám taky). O Alfách se říká, že pokud si jí pořídíte, tak ji musíte opravdu bezmezně milovat a jste tedy připaveni odpustit ji různé nedostatky. Bohužel většina zákazníků asi tyto nedostaty překousnout nedokáže, tak že je Alfa tam, kde je. Musím podotknout, že v posledních letech se Alfa úspěšně zvedá a podstatně si vylepšuje svou image (+ lepší technologie, menší poruchovost..). Prostě Alfa postupně zvedá hlavu. Jenže má velkej problém, protože než nastal tento obrod Alfy, tak tato automobilka dlouho produkovala dosti poruchová nekvalitní auta a "vybudovala" si tak dosti špatnou image. Podle mě bude trvat ještě dlouho než se tohoto odkazu minulosti zbaví a i když je dnes třeba již někde jinde, stejně jí bude dlouho trvat, než nastane změna v jejím vnímání u "většinového" zákazníka.
Můj názor je ten, že nová 159 s prodejema moc nezahýbá. Nemá cenu se hádat. Počkáme si rok a uvidíme. Pokud se nyní mýlím, tak svou chybu rád připustím. Nevíte kolik prodala Alfa minulý rok aut v jednotlivých segmentech?

Odpovědět  |   | 
! pWN  |  22. 09. 2005 23:58

Suhlas, vo vsetkom. Mozem potvrdit zo zdroja priamo z Alfy, poruchovost je znama vec, uz odstranena vec. Netyka sa ani 159, ani Brera. Obe vyrazne bocia z radu a mali by byt ok, uvidime pockame si. A predajnami nezamava, to je jasne, predajnami mavaju ekonomicke bullshity bez stylu: Skoda Octavia a v nizsom segmente Renault Thalia a Skoda Fabia. Ani Alfa, ani BMW + Audi + MB....to nesu auta na masovy predaj, na to je Skoda a VW. Spominane auta su pre labuznikov ktory maju $.

P R E D A J N O S T N I E J E M E R I T K O M K V A L I T Y A V Y K O N U. Priznam sa , dost by ma obtazovalo, keby sa barz aky looser vozil na 159 3.2 GTA ...chvala bohu, moc sa predavat nebude, c h v a l a b o h u !!

Odpovědět  |   | 
PeterL  |  23. 09. 2005 09:11

asi ťa to bude obťažovať, ale najčastejším klientom 159 3,1 GTA budú pravdepodobne výpalníci z DS. Tak ako doteraz.

Odpovědět  |   | 
dall  |  23. 09. 2005 07:07

Dost dobře nechápu, co máš na mysli tou poruchovostí a zmetkovostí??? Jestli se tvoje názory opírají o stav aut dovezených z německa, kde se do toho auta jen leje benzín a dostává za uši, protože němci jsou hovada, tak se nedivím, ale nechápu, proč to zobecňuješ? Alfa je něco jako závodní auto a prostě vyžaduje odpovídající péči. Já když jsem si kupoval svoji první alfičku, tak jsem postupem času, jak sem to zjišťoval, šílel z toho, jak se k ní předchozí majitel choval, ale když jsem věci uvedl do správného stavu a dal autu co potřebovalo, tak slovo poruchovost, nebo nespolehlivost neznám...

Odpovědět  |   | 
jiros  |  23. 09. 2005 12:32

Panebože, za koho mě máš? Rozhodně nepatřím mezi lidí, kteří by zobecňovali pouze na základě vlastních zkušeností!!! Vycházím z faktů! Mluvím o nových autech, které mají prvního majitele! Dopučuji nalézt na internetu jakoukoli statistiku týající se spolehlivosti aut (např. stáří 1-3 nebo 3-5 let) - klidně se vsadím, že Alfa nebude mezi prvními, asi nebude ani uprostřed, nejspíše bude u konce tabulky ve společnosti korejských aut a dalších perel. Statistiky jsou tvrdá fakta - žádný subjektivní názory, žádný zkreslování - prostě fakta.. Pokud tvoje auto funguje tak Ti gratuluji, pravděpodobně máš štěstí - ale hodnotit spolehlivost značky na základě jednoho (nebo několika) konkrétního auta není zrovna košer.. Může se stát, že si koupíš novou Corollu a bude se pořád něco kazit. Ale přece nebudeš tvrdit, že je Corolla nekvalitní auto, když statisíce jiných patří k nejméně poruchovým autům světa (viz statistiky)..

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  23. 09. 2005 13:07

Jaké statistiky, mimo ADAC mluví o spolehlivosti? TUV určitě ne a JD Power už vůbec ne. Uvítám a nejen já, pokud mne odkážete na další statistiky. Např. z Francie, Itálie, Španělska atd. Protože tyto by toho také odhalily poměrně dost.
Každopádně máte pravdu, v ADAC "vede" Alfa, v TUV, která sice o spolehlivosti nemluví je někde uprostřed a v JD Power, která o spolehlivosti nemluví ani náznakem je opět +- uprostřed.

Odpovědět  |   | 
jiros  |  23. 09. 2005 16:40

Co se týče Evropy, tak primárně vycházím ze statistik ADACu. Žebříčky TUV a JD Power sice přímo o spolehlivosti nemluví, ale lecos dokáží naznačit. Když je nějaké auto na předních místech ADACu, TUV i JD Power (Velká Británie + Německo), tak to o něčem svědčí a naopak.. Co se týče spolehlivost ojetin, tak jsou zajímavé různé statistiky týkající se spolehlivosti aut (Car Reliability), ale za jejich čísla neručím. Osobně používám tyto: http://autos.msn.com/home/reliability_ratings.aspx 

Odpovědět  |   | 
jiros  |  23. 09. 2005 16:40

chybička..  druhá adresa: http://www.reliabilityindex.co.uk/default.html?apc=31382522333596

Odpovědět  |   | 
jiros  |  23. 09. 2005 16:44

Bohužel italsky, francouzsky ani španělsky nehovořím, tak že informace z těchto zemí jsou pro mě poněkud obtížně dostupné

Odpovědět  |   | 
Dan  |  23. 09. 2005 21:17

Moje zksenosti: 156 - koupil jako novou protoze do 316i se mi nechtelo a vic penez jsem nemel. Behem 4 let zhruba 10 problemu - vsechny s elektrikou (nefunkcni vypinace, kontrolka airbagu, spinani klima apod.) Nektere problemy neslo odstranit - po oprave se do par dnu vratili. Nic zasadniho ale dost to stvalo. 320 (prevzal jako rok stare) pocet problemu: 0. Ted X3: behem 1. roku - pocet problemu: 0. Alfa se mi libi ale uz do ni nepujdu protoze pochybuju ze je lepsi nez nova 3 nechci riskovat problemy. Nehlede na to ze ted uz dosahnu na A6 nebo 5 a tam Alfa proste nema co nabidnout.

Odpovědět  |   | 
limach  |  23. 09. 2005 07:36

No, teoreticky to máš zmáknuté, ještě přihoď pár osobních zkušeností s "neskutečnou poruchovostí a zmetkovitostí" Alfy a bude to úplně OK. Myslím, že na rozdíl od Tebe už o těchto autech můžu něco říct z vlastní zkušenosti. Pravda skutečně je, že Alfa žádný extra držák oplývající bezporuchovostí není. A já se statistikami nepolemizuji. Myslí, že je důležité si uvědomit, kdo a za jakým účelem si Alfu kupuje. Cílová skupina zákazníků ji bere kvůli designu, sportovnímu flairu, špičkovým benzínům i dieselům, parádním jízdním vlastnostem, individualitě. A taky, a to je to nejpodstatnější, s nimi podle toho jezdí. To není auto pro sobotní nákup rohlíků v Globusu. Za to, že Tě krásně sveze si taky něco žádá, a to se jí stává často osudným. Už jsem slyšel od servisních techniků o lidech, kteří si ji koupili jen proto, že se jim líbila, žádný jiný vztah jako k autu (ne k Alfě, ale k autu) k ní neměli. Kašlali na údržbu. Olej skoro nedolévali, spotřební věci neměnili a pak řvali v servisu, cože to značka dělá za zmetky. A tohle prostě Ital neodpustí a sportovně provozovaná Alfy už vůbec ne. I tady je možná ten problém poruchovosti, i když , jak už nahoře píšu, premiantem v této kategorii nejspíš stejně nikdy nebude z vypsaných důvodů a možná i italské nátury svých tvůrců. Každá mince má rub a líc. Mám kolem sebe dost lidí, kteří Alfy mají. Pokud ji štvou, mají problémy, ale málokterý z nich charakteru takového, že zůstanou stát a Alfa je nechá na silnici ve štychu. Další je provozují i jako rodinná auta, dávají jim co mají dostat, hlavně včas a nedrtí je na každých semaforech, dokonce i občas zpomalí na výtlucích. A ti jsou pak velice spokojení a jezdí bez potíží nebo jen s běžnými problémy. Jsem jedním z nich. Tolik moje zkušenost. Už dlouho jsem zde nic nenapsal, celkem mě tyto diskude nechávají klidným, vím čím jezdím a jsem za to rád. Takže teď jsem se trochu rozepsal
Ještě k té 159. Vždycky se těším na názory některých "odborníků", kteří jsou schopni zhodnotit auto i bez toho, že by v něm jedinkrát seděli, ba dokonce ho osobně řídili a to ne jen pár kilometrů. A dokonce jsou připraveni vyvodit závěry jen z prvních foto, když pořádný test ještě ani neproběhl. Až se proti sobě postaví srovnatelné verze A159 a třeba BMW3, pak se teprve uvidí, pokud ovšem neúplatní novináři zachovají fér hru. Já se na toto srovnání těším a se závěry raději počkám.

Odpovědět  |   | 
jiros  |  23. 09. 2005 12:45

"Je důležité si uvědomit, kdo a za jakým účelem si Alfu kupuje. Cílová skupina zákazníků ji bere kvůli designu, sportovnímu flairu, špičkovým benzínům i dieselům, parádním jízdním vlastnostem, individualitě.." myslím že se v podstatě shodujeme. Alfa je srdcovka a cílová skupina zákazníků jí rádá odpustí nějaký ten technický problém. Prostě když Alfu miluješ, tak ji miluješ jaké je, se vším všudy.. Problém je akorát v tom, že těchto "cílových zákazníků" je jen malé procento (díky tomu taky Alfa není masovka). Alfa (ale i celý koncern Fiat) by potřebovala podstatně zvednout prodeje, aby se dostaly z potíží, proto by se měli zaměřit na širší skupinu zákazníků, což bez potřebného zlepšení image půjde jen těžko. Jak jsem již psal, můj názor je ten, že nová 159 s prodejema moc nezahýbá. Myslím si, že ale pomůže Alfě vylepšit image v očích zákazníků a stane se základem úspěchu v budoucnosti. Pokud vůbec bude mít Alfa potenciál zahýbat s trhem, tak bych to viděl až na příští generaci 159, která bude stavět na základech současné verze. Ale nemá cenu se hádat. Počkáme si rok a zhodnotíme prodeje..

Odpovědět  |   | 
limach  |  23. 09. 2005 19:50

Myslím, že nové modely, které chystá koncern Fiat mu rozhodně dost pomůžou. Třeba počínaje "malým" Grande Puntem a konče novou AR159. Já tomu věřím. A v tom  jsme se shodli, že nemá cenu dělat závěry, když se tyto auta ještě ani neprodávají. Takže ano, počkáme třeba dva tři roky. To, že sama samotinká nová AR159, bohužel, s prodeji moc nezahýbá si myslím i já. Ale myslím si to hlavně proto, že vzdor velkému posunu v kvalitě (snad, dle prvních ohlasů) nasadila značka v ČR nesmyslně vysoké ceny a jsem přesvědčen, že brzo půjde s cenami dolů.

Odpovědět  |   | 
Murphy  |  23. 09. 2005 00:16

Už to, že k nové Alfě se při první zmínce rozvine na netu taková diskuse svědčí o tom, že to auto vyvolává pozornost.... A takováto pozornost je prvním náznakem toho, že by to auto mohlo být úspěšné (rozhodně ještě úspěšnější než AR 156). Samozřejmě těžko nyní něco hodnotit (to ukážou až testy a provoz) nicméně například první zmínky o novém "Grande" Puntu silně naznačují, že italové opravdu kráčí vpřed mílovými kroky.... Osobně si myslím, že tohle by mohla být v poslední době vůbec první Alfa, kterou si koupí i "racionálně" uvažující lidé, né jenom srdcaři - Alfisti... Ale nemá cenu tady vést plamenné polemiky o tom, "jaká tahle Alfa bude", když se to stejně už brzy dozvíme

Odpovědět  |   | 
Piettro  |  23. 09. 2005 08:49

159 je nádherné auto, halt Alfa poslední doby.... Mám rád Alfu, ikdyž se za srdcaře nepovažuji. Měl jsem novou 166 2,4 JTD a na rovinu musím přiznat, že mě to auto zklamalo svou pověstnou nespolhlivostí. 166 je nádherný vůz z venku i ze vnitř, výborný motor, dobré, ikdyž ne nejlepší jízdní vlastnosti a hlavně se prodávala za přijatelnou cenu. Radost z auta mi ale kazily "maličkosti" kvůli, kterým jsem musel do servisů. 3x navštívit záruční servis za 1rok považuji za nepřijatelné - nefunkční klima, kolísání otáček na volnoběh a zhasínání motoru s nustností přenastavení řídící jednotky, neustále svítící kontrolky ABS a stabilizačního systému.... S autem jsem najel za 2 roky 70tis km a byl jsem rád, že jsem ho pak prodal. Po trpkých zkušenost s Alfou jsem šel do MB C, za stejné peníze auto o třídu menší, ale o poznání spolehlivější. S MB mám najeto 114tis km a zatím bez poruchy. Před tím jsem měl A4, nalítal jsem s ní přes 200tis km a v servisu jsem kvůli poruše byl za celou dobu 2x (klasicky váha vzduchu a pak oprava pravé přední brzdy).
Alfa má na to aby byla silnou konkurencí pro Němce, ale s tou spolehlivostí musí něco udělat! Moc přeju Alfě aby prohlášení výborce o nárůstu kvality a tím i spolehlivosti jejich vozů byly pravdivé!    

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  23. 09. 2005 22:35

Teď jsem se díval na výkony verze 3.2 .... a teda, nic moc :  0-100 za 7 s, max.V 240 km/h .... to bych čekal trochu víc od auta se "sportovním flairem" - pokud se nepletu, tak 330 BMW to má za 6.3 (a maxku omezenou na 250) - tohle je skoro ostuda.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A