Alfa Romeo 159 musí zhubnout

Už před uvedením na trh byla Alfa Romeo 159 kritizována za svou vysokou hmotnost. Ta se dostala v nejvýkonnějších verzích do takových výšin, že směle konkurovala vozům o dvě třídy větším. Toto by samo o sobě až tolik nevadilo, ovšem Alfa 159 tím ztratila část svých sportovních ambicí, protože při jízdě se její hmotnost nutně negativně projeví.

Tip: Test Alfy Romeo 159 s motorem 2,2 JTS naleznete zde.

Velký tlak tradičních zákazníků, kteří na novou generaci nechtějí přejít právě kvůli ztrátě sportovního ducha, donutil Alfu ke změnám. Dle informací přímo z automobilky jsou chystány velké změny. Během příštího roku bude vypracován přesný plán, jak hmotnost vozu zredukovat. Ubírat se bude na karosérii a podvozku, kde bude v daleko větší míře použit hliník. To může sice mírně navýšit cenu, ale lehčí materiál umožní dle Alfy redukci hmotnosti o 75 kg, a pokud by se využil hliník a hliníkové slitiny v maximální možné míře, úspora by činila až 150 kg.

Tím by Alfa dostala své parametry blíže ke konkurenci a také jízdní vlastnosti by se dostaly do požadovaných mezí. Uvažuje se i o celkové revizi použitých motorů, protože těžké agregáty na sportovnosti taky dvakrát nepřidají. Místo tradiční litiny by se mohly začít odlívat vrcholné jednotky (od 3,2 V6 JTS a od 2,5 JTD výše) z hořčíku.

Jak vše nakonec dopadne není zatím zcela jasné, ale je vidět, že Alfa Romeo si je handicapu svého modelu vědoma a pracuje na jeho odstranění.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků