Alfa Romeo 159 musí zhubnout

Už před uvedením na trh byla Alfa Romeo 159 kritizována za svou vysokou hmotnost. Ta se dostala v nejvýkonnějších verzích do takových výšin, že směle konkurovala vozům o dvě třídy větším. Toto by samo o sobě až tolik nevadilo, ovšem Alfa 159 tím ztratila část svých sportovních ambicí, protože při jízdě se její hmotnost nutně negativně projeví.

Tip: Test Alfy Romeo 159 s motorem 2,2 JTS naleznete zde.

Velký tlak tradičních zákazníků, kteří na novou generaci nechtějí přejít právě kvůli ztrátě sportovního ducha, donutil Alfu ke změnám. Dle informací přímo z automobilky jsou chystány velké změny. Během příštího roku bude vypracován přesný plán, jak hmotnost vozu zredukovat. Ubírat se bude na karosérii a podvozku, kde bude v daleko větší míře použit hliník. To může sice mírně navýšit cenu, ale lehčí materiál umožní dle Alfy redukci hmotnosti o 75 kg, a pokud by se využil hliník a hliníkové slitiny v maximální možné míře, úspora by činila až 150 kg.

Tím by Alfa dostala své parametry blíže ke konkurenci a také jízdní vlastnosti by se dostaly do požadovaných mezí. Uvažuje se i o celkové revizi použitých motorů, protože těžké agregáty na sportovnosti taky dvakrát nepřidají. Místo tradiční litiny by se mohly začít odlívat vrcholné jednotky (od 3,2 V6 JTS a od 2,5 JTD výše) z hořčíku.

Jak vše nakonec dopadne není zatím zcela jasné, ale je vidět, že Alfa Romeo si je handicapu svého modelu vědoma a pracuje na jeho odstranění.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků