Alfa Romeo 159 musí zhubnout

Už před uvedením na trh byla Alfa Romeo 159 kritizována za svou vysokou hmotnost. Ta se dostala v nejvýkonnějších verzích do takových výšin, že směle konkurovala vozům o dvě třídy větším. Toto by samo o sobě až tolik nevadilo, ovšem Alfa 159 tím ztratila část svých sportovních ambicí, protože při jízdě se její hmotnost nutně negativně projeví.

Tip: Test Alfy Romeo 159 s motorem 2,2 JTS naleznete zde.

Velký tlak tradičních zákazníků, kteří na novou generaci nechtějí přejít právě kvůli ztrátě sportovního ducha, donutil Alfu ke změnám. Dle informací přímo z automobilky jsou chystány velké změny. Během příštího roku bude vypracován přesný plán, jak hmotnost vozu zredukovat. Ubírat se bude na karosérii a podvozku, kde bude v daleko větší míře použit hliník. To může sice mírně navýšit cenu, ale lehčí materiál umožní dle Alfy redukci hmotnosti o 75 kg, a pokud by se využil hliník a hliníkové slitiny v maximální možné míře, úspora by činila až 150 kg.

Tím by Alfa dostala své parametry blíže ke konkurenci a také jízdní vlastnosti by se dostaly do požadovaných mezí. Uvažuje se i o celkové revizi použitých motorů, protože těžké agregáty na sportovnosti taky dvakrát nepřidají. Místo tradiční litiny by se mohly začít odlívat vrcholné jednotky (od 3,2 V6 JTS a od 2,5 JTD výše) z hořčíku.

Jak vše nakonec dopadne není zatím zcela jasné, ale je vidět, že Alfa Romeo si je handicapu svého modelu vědoma a pracuje na jeho odstranění.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků