Alfa Romeo 159, krásný sedan v policejních barvách

Italská Polizia a Carabinieri začali s obměnou svého vozového parku, kde postupně vymění starší model Alfa 156 za nový 159. Speciálně postavené a upravené vozy budou disponovat naftovým motorem 2,4 JTDm o výkonu 147 kW (200 k). O přenos výkonu na přední kola se postará šestistupňová manuální převodovka. Ve výbavě pak každý příslušník najde klimatizaci, pětici airbagů, ABS s EBD a nebo VDC. Tím ovšem podobnost se sériovými vozy končí.

Přímo v závodě Alfy Romeo v Pomigliano d´Arco jsou totiž tyto vozy doplněny o potřebné originální zbarvení, dostanou zde neprůstřelná skla a výztuhy karoserie, které mají odolat kulkám ze střelných zbraní. Také interiér dozná změn. Zadní sedačky jsou od předních izolovány nerozbitnou přepážkou z oceli a polykarbonátů. Přepážka pak disponuje otvorem pro komunikaci, který lze otevřít pouze z přední části vozu. Také dveře a okna lze zablokovat z přední části vozu, aby nemohl pachatel uniknout. Důležitá je i ochrana palivové nádrže, která je schována ve speciálním boxu ze slitin hořčíku, které mají zamezit explozi i při výbuchu v interiéru.

Vozy jsou pak z výroby vybaveny rozsáhlou přípravou pro různé komunikační zařízení jako je navigace, vysílačky, datové systémy jako je čtečka poznávacích značek atd. Policie a Carabinieri si pak již sami dovybaví vůz dle potřeby a jeho určení.

Alfa Romeo a italská Policie

Už půl století využívá italská policie ve svých řadách právě Alfu Romeo. Již v padesátých letech Alfa Romeo 1900 zahájila spolupráci mezi značkou Alfa Romeo a policií. Nejednalo se pouze o sedany. Motorizovaný policejní oddíl uháněl ve stejných letech za volantem červených terénních Alf A.R. 51 (Matta). Značka Alfa Romeo obstarávala motory i pro rychlé lodě Námořní policie. Od roku 1955 byly v roli „panterů“ Alfy od AR 1900 přes Giulii o obsahu 1600 ccm o výkonu 92 k po mrštnou Giuliettu T.I. V šedesátých letech byly řady „panterů“ doplněny o coupé, jako je 2600 Sprint na podvozku Bertone, nebo dodávky Romeo II. Do historie vstoupily také Alfy jako je Alfetta, Nuova Giulietta, Alfasud, Alfa 33, Alfa 90, a Alfa 156 i v provedení Sportwagon a až do současnosti, kdy se zapsal nový „panter“ Alfa 159.

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Polizia

Alfa Romeo a Carabinieri

Spolupráce trvá od konce druhé světové války, kdy všechny „gazely“ měly na mřížce chladiče značku Alfa Romeo. V počátcích to byla Giulietta, dále její nástupkyně Giulia s motory 1600 ccm, s charakteristickou maskou chladiče, oslňujícími reflektory a silnou sirénou. Cíl byl v té době jasný – modernizovat služby za účelem boje proti organizovanému zločinu. Právě proto se zdála ideální Giulia T.I. – vůz nové koncepce, která spojuje výborné vlastnosti motoru s dokonalým vybavením, potřebným pro řešení nejvážnějších případů. Toto prospěšné spojení mezi Alfou Romeo a ozbrojenými silami pokračuje v následujících letech s vozy stále více energickými a spolehlivými jako jsou Alfetta, Alfasud, Alfa 90, Alfa 30, Alfa 75 až dojdeme k mimořádně výkonné Alfě 156, kterou nyní nahrazují nové Alfy 159.

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Carabinieri 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků