Alfa Romeo 159, krásný sedan v policejních barvách

Italská Polizia a Carabinieri začali s obměnou svého vozového parku, kde postupně vymění starší model Alfa 156 za nový 159. Speciálně postavené a upravené vozy budou disponovat naftovým motorem 2,4 JTDm o výkonu 147 kW (200 k). O přenos výkonu na přední kola se postará šestistupňová manuální převodovka. Ve výbavě pak každý příslušník najde klimatizaci, pětici airbagů, ABS s EBD a nebo VDC. Tím ovšem podobnost se sériovými vozy končí.

Přímo v závodě Alfy Romeo v Pomigliano d´Arco jsou totiž tyto vozy doplněny o potřebné originální zbarvení, dostanou zde neprůstřelná skla a výztuhy karoserie, které mají odolat kulkám ze střelných zbraní. Také interiér dozná změn. Zadní sedačky jsou od předních izolovány nerozbitnou přepážkou z oceli a polykarbonátů. Přepážka pak disponuje otvorem pro komunikaci, který lze otevřít pouze z přední části vozu. Také dveře a okna lze zablokovat z přední části vozu, aby nemohl pachatel uniknout. Důležitá je i ochrana palivové nádrže, která je schována ve speciálním boxu ze slitin hořčíku, které mají zamezit explozi i při výbuchu v interiéru.

Vozy jsou pak z výroby vybaveny rozsáhlou přípravou pro různé komunikační zařízení jako je navigace, vysílačky, datové systémy jako je čtečka poznávacích značek atd. Policie a Carabinieri si pak již sami dovybaví vůz dle potřeby a jeho určení.

Alfa Romeo a italská Policie

Už půl století využívá italská policie ve svých řadách právě Alfu Romeo. Již v padesátých letech Alfa Romeo 1900 zahájila spolupráci mezi značkou Alfa Romeo a policií. Nejednalo se pouze o sedany. Motorizovaný policejní oddíl uháněl ve stejných letech za volantem červených terénních Alf A.R. 51 (Matta). Značka Alfa Romeo obstarávala motory i pro rychlé lodě Námořní policie. Od roku 1955 byly v roli „panterů“ Alfy od AR 1900 přes Giulii o obsahu 1600 ccm o výkonu 92 k po mrštnou Giuliettu T.I. V šedesátých letech byly řady „panterů“ doplněny o coupé, jako je 2600 Sprint na podvozku Bertone, nebo dodávky Romeo II. Do historie vstoupily také Alfy jako je Alfetta, Nuova Giulietta, Alfasud, Alfa 33, Alfa 90, a Alfa 156 i v provedení Sportwagon a až do současnosti, kdy se zapsal nový „panter“ Alfa 159.

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Polizia

Alfa Romeo a Carabinieri

Spolupráce trvá od konce druhé světové války, kdy všechny „gazely“ měly na mřížce chladiče značku Alfa Romeo. V počátcích to byla Giulietta, dále její nástupkyně Giulia s motory 1600 ccm, s charakteristickou maskou chladiče, oslňujícími reflektory a silnou sirénou. Cíl byl v té době jasný – modernizovat služby za účelem boje proti organizovanému zločinu. Právě proto se zdála ideální Giulia T.I. – vůz nové koncepce, která spojuje výborné vlastnosti motoru s dokonalým vybavením, potřebným pro řešení nejvážnějších případů. Toto prospěšné spojení mezi Alfou Romeo a ozbrojenými silami pokračuje v následujících letech s vozy stále více energickými a spolehlivými jako jsou Alfetta, Alfasud, Alfa 90, Alfa 30, Alfa 75 až dojdeme k mimořádně výkonné Alfě 156, kterou nyní nahrazují nové Alfy 159.

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Carabinieri 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků