Alfa Romeo 159, krásný sedan v policejních barvách

Italská Polizia a Carabinieri začali s obměnou svého vozového parku, kde postupně vymění starší model Alfa 156 za nový 159. Speciálně postavené a upravené vozy budou disponovat naftovým motorem 2,4 JTDm o výkonu 147 kW (200 k). O přenos výkonu na přední kola se postará šestistupňová manuální převodovka. Ve výbavě pak každý příslušník najde klimatizaci, pětici airbagů, ABS s EBD a nebo VDC. Tím ovšem podobnost se sériovými vozy končí.

Přímo v závodě Alfy Romeo v Pomigliano d´Arco jsou totiž tyto vozy doplněny o potřebné originální zbarvení, dostanou zde neprůstřelná skla a výztuhy karoserie, které mají odolat kulkám ze střelných zbraní. Také interiér dozná změn. Zadní sedačky jsou od předních izolovány nerozbitnou přepážkou z oceli a polykarbonátů. Přepážka pak disponuje otvorem pro komunikaci, který lze otevřít pouze z přední části vozu. Také dveře a okna lze zablokovat z přední části vozu, aby nemohl pachatel uniknout. Důležitá je i ochrana palivové nádrže, která je schována ve speciálním boxu ze slitin hořčíku, které mají zamezit explozi i při výbuchu v interiéru.

Vozy jsou pak z výroby vybaveny rozsáhlou přípravou pro různé komunikační zařízení jako je navigace, vysílačky, datové systémy jako je čtečka poznávacích značek atd. Policie a Carabinieri si pak již sami dovybaví vůz dle potřeby a jeho určení.

Alfa Romeo a italská Policie

Už půl století využívá italská policie ve svých řadách právě Alfu Romeo. Již v padesátých letech Alfa Romeo 1900 zahájila spolupráci mezi značkou Alfa Romeo a policií. Nejednalo se pouze o sedany. Motorizovaný policejní oddíl uháněl ve stejných letech za volantem červených terénních Alf A.R. 51 (Matta). Značka Alfa Romeo obstarávala motory i pro rychlé lodě Námořní policie. Od roku 1955 byly v roli „panterů“ Alfy od AR 1900 přes Giulii o obsahu 1600 ccm o výkonu 92 k po mrštnou Giuliettu T.I. V šedesátých letech byly řady „panterů“ doplněny o coupé, jako je 2600 Sprint na podvozku Bertone, nebo dodávky Romeo II. Do historie vstoupily také Alfy jako je Alfetta, Nuova Giulietta, Alfasud, Alfa 33, Alfa 90, a Alfa 156 i v provedení Sportwagon a až do současnosti, kdy se zapsal nový „panter“ Alfa 159.

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Polizia

Alfa Romeo a Carabinieri

Spolupráce trvá od konce druhé světové války, kdy všechny „gazely“ měly na mřížce chladiče značku Alfa Romeo. V počátcích to byla Giulietta, dále její nástupkyně Giulia s motory 1600 ccm, s charakteristickou maskou chladiče, oslňujícími reflektory a silnou sirénou. Cíl byl v té době jasný – modernizovat služby za účelem boje proti organizovanému zločinu. Právě proto se zdála ideální Giulia T.I. – vůz nové koncepce, která spojuje výborné vlastnosti motoru s dokonalým vybavením, potřebným pro řešení nejvážnějších případů. Toto prospěšné spojení mezi Alfou Romeo a ozbrojenými silami pokračuje v následujících letech s vozy stále více energickými a spolehlivými jako jsou Alfetta, Alfasud, Alfa 90, Alfa 30, Alfa 75 až dojdeme k mimořádně výkonné Alfě 156, kterou nyní nahrazují nové Alfy 159.

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Carabinieri 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků