Alfa Romeo 159 GTA: motor Ferrari v levném balení? (spy photos)

60 komentářů

agara
4. července • 18:55

To, ze Xsara kit car(predohrabka) porazila wrco(4x4) nebylo tim, ze predni nahon vyhovuje, ale na asfaltu tolik nevadi a predvsim byla mnohem lehci, nez wrca. A to ze xsara kit byla prdohrabka, pak je jenom kvuli homologacim vychazejicim z produkcniho vozu, jinak by si konstrukteri vybrali urcite zadni nahon. A mel bych dotaz: Transaxle je podle me system nahonu na zadni kola u maserati a ti ho taky vymysleli. Mimochodem ma o nej zajem taky audi. Pokud je to jinak a origos transaxle je od alfy, pak prosim o informaci

Radek Ondrášík
4. července • 20:18

Transaxle bylo použito poprvé v automobilku v roce 1914 a nebylo to v Maserati. Ostatně Maserati toto začalo používat poměrně pozdě. Předběhlo ji mraky vozů.Jinak k těm náhonům pro rally. Proč si vozy se zadním náhonem, pokud se rally účastní, nevedou zrovan nejlépe, např. vůči předokolkám? Takové Porsche je v rally jako doma, ovšem úspěchy v podstatě žádné.

agara
4. července • 21:38

porsche je v naprosto jine kategorii vozu. Taky nemuze boxer v musi vaze bojovat s jinym bez rozdilu vah. Kategorie (napr A8, N4, ..) jsou dost slozite deleny a asi nemusim zduraznovat, ze "rally" auto ma s produkcni predlohou spolecnou jen cast palubky a mozna svetlomety, ovsem ruzne homologace je svazuji koncepci. Na nyrburgringu by prokcni xsara a 959 byly jako auto a detska hracka, ale kitova Xsara napr ve vinicich mosely(rally deutschland) dopadne jinak. Jinak pri volne konstrukci napr bugin jsou vzdy se zadnim nahonem, kdezto produkcni auta s motorem vepredu(krom S120..) maji taky predni nahon kvuli vaze a cene.

wolff
5. července • 0:46

Zbytečná diskuze. Stačí se podívat an WTCC a Alfa byť uiž netovární je stále schopná tovární BMW porážet. Tda pokud tam není kopec. V kopcích je asi jediná a zásadní výhoda zadokolky v lepší trakci. V zatáčkách a na rovině zadokolka výhody nemá a když naprší tak je úplně v řiti. Ve skratce řečeno...Jinak musel sem se dlouho smát nad levnou údržnou vozů BMW, když vím jaké faktury dostávají v servise šťastní majitelé těchto vozů Náklad na seris je u BMW o něco vyšší než u AR a to vím z vlastní zkušenosti. A to, že Alfa vyžaduje předepsaný olej, na tom bych neviděl nic špatného, to by mělo být samozřejmé...

KK
5. července • 1:36

Až na to, že s tím BMW do toho servisu nemusí zdaleka tak často, jako s Alfou. Na to jsi zapomněl. Jinak výměna takového oleje je u BMW 330d každých 30 tis.km. Za tu dobu se Alfa i 3x zadře. B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zmulin
9. července • 13:52

tzv. longlife olej je ale taky pomalu jednou tak drahej,než běžně doporučovanej,kterej je např. na 20 000km,takže spíš provaříš.Jinak každej normální mechanik a to samé i opravdový majitel BMW (na rozdíl od tebe) ví,že pokud si koupíš auto typu BMW,nebo Alfa a jezdíš po našich silnicích,tak bude občasná výměna např. předních horních ramen nutná.
Jen tak mimochodem jak 156,tak 159-ka porazily konkurenční BMW řady 3(samozřejmě odpovídajících ročníků) v německém testu jízdních vlastností a třebe i v autosalonu-bereme li ho jako odborný pořad.....,prohlásil odborník z AAA Alfu jako spolehlivější vůz než např. Passat,či BMW 5.
Mimochodem "pumpadízl" vymysleli u Fiatu stejně jako dali do života common-rail.

kiki
5. července • 8:07

videt ze si uz Alfu vlastnil...a urcite aj BMW...

Mr.Digital
4. července • 13:29

pro Radka O.- jen malá připomínka - na Alfu z designového hlediska nedám dopustit - i tato je nádherná, ale co se spolehlivosti týče je hodně, hodně daleko za tou japonskou Hondou :-))

Radek Ondrášík
4. července • 13:42

A proč mi to píšeš?

Mr.Digital
4. července • 14:50

aby sis na to vzpoměl, až budeš zase psát o Hondách :-)

Radek Ondrášík
4. července • 15:00

Alfa se nám při testu, na rozdíl od Hondy, nerozpadla B-]

Mr.Digital
4. července • 15:10

a je to tu znova :-) asi je to nastálo :-) dneska končím, odjíždíme na chatu - tak možná někdy zase nahlédnu :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milan
4. července • 15:41

Alfa je nejvetsi mrdka,hned potom fiat, a peugeot s citroenem a renoltem......jedine nemci nebo jeponci umi udelat auto.....BMW 330D..

Radek Ondrášík
4. července • 16:15

Je škoda, že jste nepřišel už ráno. Kdyby to někdo napsal hned, bylo jasno a nebylo třeba tak rozsáhlé diskuse.

Bond007
4. července • 13:27

Myslím že v článku jde o zásadní chybu a omyl. Na aute nani zadne maskovani bouli nebo vydechu, jedna se proste o stastneho majitele AR 159 kteremu z vozu sem tam neco odpadne, jak je u alf bezne :) a proto to trosku objel izolackou, aby mu z toho porad neco nelitalo :)

Marc159
4. července • 22:42

Hele, jel jsem z toho Španělska, což je fakt dálka. Netušil jsem, že mě bude někdo fotit. Tak se do mě laskavě nenavážej. Ostatně už to mám spravené. :-D

Marc159
4. července • 9:50

Ten nárazník moc nově nevypadá. Řekl bych, že je starý z Brery. Totéž bych řekl o koncovkách výfuku. Ale ty liťáky jsou nové určitě, takže se také přikláním k názoru, že pod kapotou bude minimálně osmiválec. A to samozřejmě napříč. :-D

Richie
4. července • 12:50

Prijdte si podebatovat k nam na forum :) .. www.cuoresportivo.net ...tam uz se rozebehla solidni debata o tomto voze :)

mabosk
4. července • 9:18

Bude aj vo verzii Sportswagon? Ak by sa im podarilo zhodit 200 - 300 kg ta to bude velmi zaujmave auticko.

zmulin
4. července • 10:34

A jéje,další co chce jezdit s plnym kufrem 300.....

mabosk
4. července • 13:19

nie len sa mi limuzina nepaci.

Koběr
4. července • 9:06

Je to allegerita (lehký je leggero), ne allegrita...

mira
4. července • 21:45

To bys dělal chybu, kdyby ses bál, ty motory jsou perfektní a pokud budeš mít zkontrolováno vše ostatní a auto nebylo vystaveno nějakému neuvěřitelně hrubému zacházení majitele, tak není se čeho bát;-)

Marek Černý
4. července • 9:41

díky, opraveno. chvíli bude trvat, než se to projeví.

ff
4. července • 9:15

Ano, lehky je leggero, proto je to alleGGerita. Alegrita, to by byl nejaky vesely model :-D

123
4. července • 8:45

Stale stale dookola opakovat pri kazdom spomenuti talianskych automobiliek, ze su nespolahlive, sa mi zda byt na motoristicky magazin minimalne ubohe.Stale vsak nechapem, preco ma vela ludi podobny pocit. Auto je tak spolahlive, ako sa on jeho majitel stara. Ano, existuje par kusov, nepodarkov, ale tie sa najdu vsade. Ci uz pri autach, alebo pri jogurtoch (nedolisovane viecko). Predpokladam, ze teraz sa bude argumentovat tym, ze tych talianskych nepodarkov je viac ako inych. Ale to musi byt nejaky servisovy manik, ktory to ma vsetko obehane, nie?Ci sa k mojmu nazoru priklonite, alebo nie, fakt je ten, ze ak si dnes kupite novu Alfu, zajtra ju budete mat problem predat za polovicu.Cheers

KK
4. července • 12:01

Italské auta se prostě opotřebovávají více. To vám řekne každý servisák. Chtějí častější servis, kvalitní oleje a citlivější zacházení.
Pokud jim to dopřejete, bude sloužit tak jako kterékoli jiné auto. Pravda je ta, že to vyjde o cosi dráže.Oproti německým produktům, které jsou schopny jezdit téměř na cokoli co se dá nalít do nádrže (motoru), jsou italové jaksi choulostivější.

Jarda
4. července • 12:49

Je tady jeden neoddiskutovatelný fakt: podívejte se na jakékoliv žebříčky spolehlivosti a spokojenosti majitelů (TUV, JD Power apod), tak ať se jedná o auta 3-letá nebo 15-letá, po delším studování vždy zjistíte, že v první půlce žebříčku je 80% aut japonských a německých a v dolní půlce žebříčku je 80% aut francouzských a italských. V tom jsou rozprášení korejci a zbytek světa.Výjimky, které vybočí z řady existují, ale jsou to opravdu výjimky. Uznávám, že Italové se lepší, hlavně v designu jsou mistry, ale na dramatické zlepšení v žebříčcích to stále není....čím to asi je? Kde dělají soudruzi chybu?

Radek Ondrášík
4. července • 12:55

Ona existuje nějaká statistika spolehlivosti, která má i nějaoku vypovídací hodnotu? Zatím jste zde zmínil výsledky technické kontroly, pak názor majitelů na daný vůz, a tuším, že to "apod" bude ADAC, který zase pracuje jen pro vybrané automobilky, pro které zajišťuje asistenční službu.Kde je tedy nějaká ta statistika spolehlivosti? Máte třeba souhrný přehled počet oprav v autorizovaných servisech v poměru na počet prodaných vozů?

123
4. července • 13:10

A uz niekedy davnejsie niekto povedal/napisal, ze Alfy sa kupuju srdcom a nie rozumom :-).Existuje jeden vtip, ktory sa da parafrazovat na situacie takehoto zrna:Dohodnu sa japonec, nemec a talian, ze si daju automobilove stretko.
Japonec pride na hybridnom Lexuse, auto mu samo zaprakuje. Nato pride nemec, cestu urobi na jednu nadrz bez potreby tankovat. O den neskor pride talian na malom mopede a prvy dvaja sa cuduju, kde ma auto. Talian na to: ked ste ani vy neprisli na autach, nemohol som prist predsa ani ja.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
P-T
4. července • 15:02

S tim srdcem máš naprostou pravdu - z toho co teď vybírám (tak cca do 200 tis.Kč) mi nejvíc do oka padla 156 JTD - ale asi bych v ní bohužel měl i strach absolvovat cestu do Itálie :-D

Marc159
5. července • 14:56

Tak kdybych v potu tváře našetřil těch 200 000,-, tak bych se bál si vůbec nějaké auo koupit.:-D

KK
4. července • 13:04

Je to dle mého spíše ze zkušenosti. Pravda je taková, že ital si žádá svoje. Když to nedostane, zesere se na něm úplně všechno.
Stačí se optat kteréhokoli mechanika a ten pokrčí rameny a řekne, no je to ital. Bude nutno více péče.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
limach
4. července • 13:41

Aha. To myslíš třeba takového mechanika, který mi při doplňování chladícího média do klimy tvrdil, že moje auto nezná, že mám blbě štítek s označením Alfa147, že jde s největší pravděpodobností o tuněnou AR146? nebo takového, který mi tvrdil, že vím houby, když nevím, že má AR147 systém transaxle? Nebo takového odborníka, kterýtvrdil, že nikdy neviděl tak podivnou přední nápravu (asi viděl jen McPherson)? Tak od takových si vždy nechám poradit. Pokud ti svá moudra sdělují podobní umělci, pak je mi zde už vše jasné...

KK
4. července • 14:03

To chceš tvrdit, že Alfa je na tom kvalitativně stejně jako BMW?
Nenech se vysmát, každý soudný člověk, co tomu rozumí, dovede Alfu posadit přesně tam, kam patří. To, že ty navštěvuješ mechaniky, které si zde popsal, to je především tvůj problém. Já jezdím k jednomu, co auto zná takřka od narození a zná ho lépe než já.

limach
4. července • 14:26

Psal jsi, že se stačí optat kteréhokoli mechanika. A teď píšeš, že máš jednoho. Tak jak je to? Nekecáš tady jenom náhodou. Já tady nesrovnávám s žádnou značkou, ani s BMW, tak nechápu, co mi tady podstrkuješ. Kladů a záporů Alfy jsem si dostatečně vědom z dlouhodobého užívání a jsem přesvědčený, že podstatně víc než zrovna ty. Notabene pokud jsi Alfu nikdy neměl, neprovozoval jsi ji v praxi a pronášíš taková moudra, tak jsi k smíchu spíš ty. A buď v klidu, považuji se za soudného člověka, ve svém věku už určitě ano, do servisu jezdím jen na pravidelnou kontrolu, výše zmínění mechoši byli typu doplnění klimy, výměny gum, atd.

KK
4. července • 14:37

Jde vidět, že slovo mechanik má pro nás oba jiný význam. Já mechanikem nazývám jen člověka, co tomu opravdu rozumí a věř, že to pro mě neznamená výuční list.
To co jsem napsal, je jen čistá pravda. Alfa je citlivá jak na benzín/naftu, tak na oleje, tak na teplotu. Rozhodně nesežere to co němec a každou vynechanou prohlídku odvděčí hromadou nepříjemností. Pokud máš problém, uznat tuto pravdu, možná by sis měl sundat růžové brýle, nebo zkusit třeba ono BMW. Tam najednou člověk zjistí, že ono auto dovede spolehlivě jezdit i s polovinou péče a tím pádem i starostí. To ale zjistí až ten, co toho zkusí víc.

mn
4. července • 21:52

srovnávat s bmw? fajn, ale taky srovnej ceny.
benzínová alfa 159 s motorem 1.8 začíná na cca 19 000 Eur. BMW 318 na 21 000 Eur.
u dieselu je ten rozdíl ještě větší
AR 159 1.9 JTD 8V od 20 000 Eur, BMW 318d od 24 000 Eur.
a stoupe až
AR 159 2.4 JTDm od 26 000 Eur, BMW 325d od 32 000 Eur
zdroj www.mobile.de
takže dolů ty růžový brýle ohledně bmw, určitě 159 2.4 JTDm je lepší než 320d.....za stejnou cenu
bmw jsou výborný auta, ale mám pocit, že alfy je výhodnější poměr svezení vs. cena

KK
5. července • 1:30

Nojo, tady někdo nemá na BMW, je k tomu dále co psát? Přece se nebude prodávat kvalitní BMW za stejnou cenu co Alfa. Vzbuď se. B-]

Radek Ondrášík
4. července • 14:50

KK: čekáte od Ferrari, že najede 300tkm se stejnou spolehlivosti jako třeba Audi A8?

KK
4. července • 16:16

Nebuďte pokrytec, začít srovnávat Ferrari a A8 ať už z jakéhokoli hlediska, to snad můžete jen Vy, větší hloupost by snad nikoho jiného ani nenapadla.
Mimochodem Ferrari se známému rozšteluje po týdnu ježdění v městském provozu.

123
4. července • 14:35

Aby sme sa vratlili naspat k teme, co vravite na 159 GTA? :-)

123
4. července • 13:03

Tak to urcite nie. Tym som aj zacal v prvom prispevku. Je to diskutabilne, no konecne sa z toho vyklula normalna diskusia."Italské auta se prostě opotřebovávají více. To vám řekne každý servisák. Chtějí častější servis, kvalitní oleje a citlivější zacházení."
"Myslím, že je to zakořeněné v povaze národa. Němci byli vždy chladní a precizní. Románi zase horkokrevní, uřvaní a co se nestihne dnes, udělá se zítra.
Dle mého to sedí naprosto přesně. Jaký je národ, takové umí udělat auto."Mozem len suhlasit.

KK
4. července • 12:55

Myslím, že je to zakořeněné v povaze národa. Němci byli vždy chladní a precizní. Románi zase horkokrevní, uřvaní a co se nestihne dnes, udělá se zítra.
Dle mého to sedí naprosto přesně. Jaký je národ, takové umí udělat auto.

Karel
4. července • 11:51

No v jednotlivých kusech to může být všelijak, ale statistika je nemilosrdná, italové se pořád plácají daleko vzadu (i když ne tak daleko jako kdysi). Koukni někdy na TUV u starších i nových aut-

123
4. července • 12:00

Suhlas.. No stojim si aj za svojim. Ak zoberieme hlbsiu minulost, tak poznam cloveka, ktory ma este 75ku a o spolahlivosti sa hovorit neda. Je vsak pravda, ze sa stara. Ale jasne, TUV statistiky - pokial su objektivne, nie je o com.A ten prispevok vyssie odomna, neviem preco to bolo brane ako osocovanie. Ale tu je asi kazdy zvyknuty brat veci osobne, nafuknut ich a poslat dalej. A to som spravil vynimku a prispel som do diskusie, co normalne nerobim.

limach
4. července • 8:36

Může mi autor článku vysvětlit, cože to zanamená, že Alfa postrádá "jízdní schopnosti"? To jako, že má špatné jízdní vlastnosti v zatáčkách nebo něco podobného? Děkuji.

petr
4. července • 8:41

Přesně tak. Pamatuji si, že v německém testu vyhrála Alfa 156 nad BMW 3 na okruhu v jízdních vlastnostech. Ale toto jsou standartní kecy o jakémkoliv italském autu na tomto serveru. Osobně si myslím, že to není náhoda.

Radek Ondrášík
4. července • 8:50

Neřekl bych, že na tomto serveru není dopřána pochvala italským vozům. To jste si spletl server.Viz. např. zde: http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=7617

123
4. července • 9:00

No je jasne, ze auto, ktore dostanete do testu, sa nepatri velmi **")!(/:...

Radek Ondrášík
4. července • 9:02

Hloupost. Přečtěte si jiné testy. Když je kritika na místě, tak kritizujeme, ale osočování viz. výše je trochu mimo místu. Jední (vy a vaši dnešní kolegové) nás (mne) osočují ze zaujatosti vůči italským vozům, druzí (milovníci japonských vozů) mne osočují z přílišné lásky k italským vozům..Já bych vám doporučil udělat čtenářské sezení, kde byste si ujasnili, zda tedy příliš italským vozům fandíme, nebo je příliš haníme.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
agarwaen
4. července • 9:34

nechaj hlupakov hlupakmi...tiez nechapem tychto adolescentov v komentaroch...ale zase ako moze niekto "predohrab" ako tuna deti nazyvaju, cize auto s prednym nahonom povazovat za sportove?ako nic proti, ale pokial ma auto predny nahon moze stat aj 5 milionov, na sportiak s pohonom zadnym mat nikdy nebude...tolko k Alfe a jej fanatikom, ktory maju doma Skoda 120 a nikdy ani na tej alfe, ani na poriadnom aute (alfu medzi sportiaky nepocitam) ist nebudu...

Rad
4. července • 14:30

To my se raději vozíme v Alfách uvnitř a plně nám to postačuje. Jízdu na autě, ani na Alfě nepraktikuji a možná proto nemám takové negativní zkušenosti jako ty.

kukuška
4. července • 10:59

nehaj madara madarom

Radek Ondrášík
4. července • 9:58

agar: jen dodám, že Alfa přešla na přední náhon poměrně nedávno. Předtím používala dlouhá léta systém transaxle, který dnes používá maserati. Používala náhon na všechna čtyři kola, který se u modelu 156 vrátil a jedná se o trvalý náhon, ne připojitelný, dále Alfa 159 a Brera mají také náhon na všechna čtyři kola, kdy jde tuším 60% výkonu dozadu a 40% dopředu.K tomu má modely s předním náhonem. Nástupce modelu 166 dostane opět systém transaxle z Maserati atd.Jinak myslím, že to s tím předním náhonem příliš dramatizujete. Dobře odladěná předokolka je téměř stejně rychlá jako zadokolka, nebo 4x4. Ostatně to jde odbře vidět tam, kde jezdí podobné vozy spolu. Na druhou stranu jsou místa, kde je zadní náhon naopak naškodu a přední náhon vítězí - rally.

limach
4. července • 9:58

Jsem maximálně přesvědčen, že nejsi adolescent, ani dítě, ba dokonce jistě ani hlupák, i když jiné za jejich názor takto častuješ. Možná by bylo zajímavé říct, které auto (možná dokonce sporťák?) vlastníš sám, když v tom máš tolik jasno zejména v problému předního a zadního pohonu. Já jsem Radka ze zaujatosti neobviňoval, jeho vztah k italským autům a Alfám celkem znám a respektuji a jako majitel (a to velmi spokojený) Alfy 147 jsem mu dokonce vděčný, že o Alfách a Italech obecně často píše. Na "férové" články o italských autech jsou tu jiná periodika... Já chtěl jen vysvětlit, co autor článku myslí těmi "jízdními schopnostmi".

fangio
4. července • 9:57

vypadá to, že máš doma právě tu Š120 B-]B-]

doubt
4. července • 9:52

Kdybys pořádně četl, tak bys zjistil, že tohle bude mít většinu náhonu na zadek. A kdybys někdy zkusil Alfu řídit, odpustil by sis tu debilní poznámku v závorce.

agarwaen
4. července • 12:31

clanok som necital vobec ;Pale bezne alfy maju predny nahon, necakal som ze tie smejdy do toho daju 4x4 ;))

Jogurt
4. července • 9:21

Myslím, že přístup k redakce italským vozům je korektní. Bylo by nefér tvrdit, že jsou špatné, když jsou kvalitativně obvykle lepší než vozy made in france a bylo by nefér tvrdit, že jsou dokonalé, když zkušenosti majitelů, servisů a STk jsou opačné.

Doporučujeme

Články odjinud