Alfa Romeo 159 GTA: motor Ferrari v levném balení? (spy photos)

Příval koní nebere poslední dobou konce. Nedávno tu byla RS6, včera jsme vám přinesli zprávu o chystaném C63 AMG a dnes se o slovo hlásí Itálie. Není novinkou, že by se Alfa Romeo ráda vrátila tam, kde dříve bývala. Chtěla by se zbavit nálepky výrobce vozů, které sice vynikají atraktivním sportovním designem, ale už ne jízdními schopnostmi a spolehlivostí. Cílem je vrácení obsahu firemnímu heslu Cuore Sportivo (sportovní srdce). První vlaštovkou byla 8C Competizione a další má být Alfa Romeo 159 GTA.

Testovací exempláře tohoto nového italského konkurenta M3, RS4, C63 AMG a dalších krouží, jak jinak, na známé Nordschleife, kde jeden z nich zachytili špionážní fotografové. Robustní hliníková kola, nový přední nárazník a lemy blatníků odlišují nově příchozího od slabších sourozenců. A těch odlišností bude víc. Co je asi pod kamufláží na kapotě a za předními koly? Zdá se, že po vzoru M3 můžeme očekávat, že se tam skrývá boule dělající prostor pro motor a výdechy vzduchu. Na zádi vidíme nutný atribut všech dnešních sportovních aut - 4 koncovky výfuku. A zde se dostáváme k nejzajímavější otázce. Co bude pod kapotou? Původní zprávy hovořily o vyladěném V6 3,2l, ale dnes se zdá, že realita bude zajímavější. Ano, stále je tu možnost, že to nakonec bude onen šestiválec, ke kterému přibudou 2 turba, ovšem stále častěji se hovoří o motoru V8 4,3l ze společné dílny Ferrari - Maserati.

GTA = Gran Turismo Alleggerita. A Alleggerita v italštině znamená odlehčená. Těžko říct, jestli tomu 159 GTA dostojí. Dostane totiž systém pohonu všech kol s označením Q4, který má většinu výkonu posílat na zadní nápravu. Na druhou stranu V8 od Ferrari je o 30 kilo lehčí než běžně montovaný turbodiesel 2,4 JTDm.

Pokud se naplní zprávy o motoru z Maranella, bude Alfa 159 GTA s pohonem všech kol a výkonem přesahujícím 400 koní přímým konkurentem Audi RS4. Zdá se, že je na co se těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Alfa Romeo 159 GTA

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků