Alfa Romeo 159 byla podle šéfa Fiatu přehmat

53 komentářů

Romeo
18. listopadu • 14:07

Stejně mám vždycky radost z toho, že jakmile se někde na českém webu objeví téma Alfa Romeo, vzbudí velkou pozornost a má pomalu nejvíc diskuzních příspěvků. Sice se u nás moc neprovádá, ale evidentně má AR v Česku spoustu fanoušků - a to je dobře! Bohužel se ale v této zemi najde i spousta fanatických autogermanofilů (jinak proti německým autům vůbec nic nemám!), na které jakákoliv pozitivní zpráva o italském automobilovém průmyslu působí jako rudá na býka. Zato když se píše něco o italských značkách v negativním smyslu, přímo chrochtají blahem. Zvláštní... Italská auta jsou v očích mnoha čechů pořád "šmejdy", ale kdy jste třeba volkswagenovci a spol. četli nějakou zprávu o tom, že Fiat/Alfa/Lancia musela provést nějakou velkou svolávací akci? To o takové Toyotě, údajném vzoru kvality, se to letos dá čist skoro každý týden a často to čteme i o jiných neitalských značkách.... Prostě chtělo by to aspoň trochu objektivity.

neromo
6. prosince • 13:00

citace z webu alfaromeo.cz o 159:"Cesta na palubě Alfy 159 je radostí, avšak vždy příliš krátkou."... to tedy znamená, že se každou chvíli něco posere a už nejede?

Zdeněk Smejkal
23. června • 13:22

myšleno tak, že i po dlouhé cestě se ti nechce vystupovat a chceš jet dál, vím to .. mám ji. Je "návyková" a mimochodem se ještě neposrala, na rozdíl od slavné "prémie" BMW která byla jako koule na noze a věčně nejela..:-/

Cuore Alfisti
19. ledna • 23:57

Ja mam AR 159 a mel jsem nasledujici vady
1/ 0km - hned jak jsem vyjel z prodejny, tak se mi na prvnim rozjezdu na kopci rozsvitila kontrolka Hill holderu - v servisu zjistili, ze "Luigi" v tovarne zapomnel k plynovemu pedalu zahaknout lanko, ktere informuje ridici jednotku (a tedy i hill holder), v ktere poloze plynovy pedal je
2/ 22.000 - odeslo mi chlazeni ridici jednotky, auto se automaticky prepnulo do nouzoveho rezimu (tj, ze muzete jed tak 50km na trojku) - radsi jsem se nechal odtahnout, protoze az v servisu mi rekli co to bylo
3/ 102.000 - praskla mi jedna ze zadnich zarovek
to je vse.
Asi to nema hravost 156, ale kdyz do toho auta presednete treba z Mazdy 6, o ktere se tvrdi ze ma presne a tuzsi razeni a dobrou odezvu rizeni, tak mate pocit ze jste prestoupili z francouzskyho auta/clunu do motokary a srdce se Vam rozbusi...
Je to emocich, to se mi proste v passatu nestane (a s jeho predeslou faceliftovanou verzi jsem najezdil 50.000 a mel jsem ho moc rad, ten facelift se jim povedl a auto jezdilo dobre). Tchan ten passatu mel taky, potom novou verzi, a porad mu tam odchazeli cidla - asi i trochu zalezi na konkretnim autu, i kdyz uznavam - zpracovani, tedy tady by hosi z Varese meli pridat, jsem detailista, ale ve slicovani interieru i karoserie se lze jeste zlepsit, naslap u sportovnich pedalu mi v oblasti hornich srobu snad namlatili kladivem, aby to nemuseli sroubovat --- za to bych Luigiho a Antonia z nocni smeny serezal....
Ale to jsou prkotiny, kdyz chytis volant, kterej se s tebou na kazdy nerovnosti pere, kdy vezmes do ruky tuhou radickuHaleluja

Toper
18. listopadu • 14:17

Podívej, svolávací akce nejsou o "šmejdu", ale především o přístupu automobilky a preventivnímu řešení možného problému.
Ukazuje to na fakt, že automobilka je na výši a svému produktu poskytuje maximální podporu i po prodeji. I když je to finančně nákladné, nezříká se tím odpovědnosti. Za čož ji můžeš jen pochválit.Naproti tomu jsou automobilky, které se ke svým průserům nehlásí a veškerá podpora je akorát na servisu, který ti to nechá celé zaplatit "i s chlupama". ;-)

R
18. listopadu • 15:18

Rozhodně si ale nemyslím, že právě toto by byl případ současného Fiatu či Alfy.

lojz
17. listopadu • 22:38

Za propadem Alfy stojí zejména ona koncernovost s Fiatem. Stávající zákazník Alfy bude hledat designovou vyjímečnost, sportovní jízdní vlastnosti a hlavně technickou vyspělost. Nikdo nechce utrácet přemrštěné prachy za Fiata v jiném kabátě. Sdílení platforem je pro Alfu cesta do pekla. Tohle je v podstatě jen vytěžení jména Alfy a je jedno jestli bude vyrábět sto nebo třistatisíc aut. A sportovně laděné auto musí být od počátku stavěno jako sportovní, nikoliv jako Fiat s tužším podvozkem.

Romeo
18. listopadu • 0:04

S tímto názorem lze jistě souhlasit. Ten první přístup ("Fiat s přitvrzeným podvozkém") reprezentuje MiTo, ale Giulietta už přestavuje obrat k lepšímu (vlastí, nová platforma s prvotřídními vlastnostmi, přesun výroby z Pomigliana zpět na civilizovanější sever Itálie). Takže to vypadá, že se Alfa pomalu vrací na správnou cestu. Nová Giulia by to měla potvrdit! Pokud ne, mělo by to fatální následky. Každopádně je před Alfou obrovský kus práce taky na poli marketingu a zlepšení kvality nejen samotných vozů, ale také servisní sítě. Držme tedy palce, teď už jde opravdu do tuhého...
Pokud se tato poslední šance nevyužije, Fiat asi opravdu bude muset Alfu prodat VW. Pro alfisty by to jistě znamenalo velkou ránu, ale nebyl by konec značky. Stačí se podívat na Lamborghini. Ani v jeho případě nebyl VW tak hloupý, aby zničil jeho italskou identitu a charakter, kvalita šla ale výrazně nahoru. No uvidíme, jak to celé dopadne, snad to Fiat zvládne!

lojz
18. listopadu • 6:44

Vlastní, nová platforma s prvotřídními vlastnostmi. Ale no tak, tohle je navrhnuté jako kompromis mezi nízkou cenou, jednoduchostí a pro maximální využitelnost vnitřního prostoru. Prostě univerzál, aby z toho mohli sekat chryslery i dodge. Neříkám že to jezdí špatně.

Mr.Murphy
18. listopadu • 8:29

jezdí to (asi spolu s lepšíma variantama Golfu) nejlíp ve své třídě.... To by pro začátek mohlo stačit. A ano, zároveň to není drahé a je to použitelné i pro denní provoz ve městech (kde sofistikovaná 147 bohužel dostávala až moc zabrat). Giulietta je ukázkou cesty, jakou by Alfa měla jít - žádná extravagantní technika, kterou bohužel Alfě nikdo nezaplatí, ale prostě jenom nadprůměr, který je dobře odladěný, spousta možností individualizace, sportpackety pro "tvrdší" jezdce atd. První prodejní čísla ukazují, že to docela funguje....

Pavli
18. listopadu • 1:14

Pokud si dobře vybavuju, tak se Giulietta vyrábí v Cassinu, což sice severněji od Pomigliano d'Arco je, ale jen cca 100 kilometrů... :-P

Toper
17. listopadu • 22:40

Obávám se, že Alfa má na výběr pouze dvě cesty, jednu do automobilového nebe (pokud nezačne sdílet) a druhou do pekla. Bohužel přežití ji zaručí pouze ta cesta druhá...

lojz
17. listopadu • 23:42

Alfa nic na výběr nemá, je odsouzená mrskat nákupní tašky jednu za druhou. To jen nenapravitelní optimističtí naivové jako já budou doufat, že jednou se tam v někom pohne svědomí a vyrobí sporťák či kupé v rozumné cenové hladině. Jako příslib tam je, spider 2uettottanta by byla trefa do černého (rozuměj do červeného), ale to by tam museli narvat i něco lepšího než 1,75 l a postavit to na vlastní platformě, aby se to dalo prezentovat jako konkurence např. Z4 .

Romeo
18. listopadu • 0:52

Ale on i ten nový Spider je už ve vývoji a jeho příchod je plánován na rok 2013. Samozřejmě je pravda, že podobných slibů už jsme slyšeli hodně, ale prý už to je definitivní. Každopádně se poučili z katastrofálního propadáku velkého a obtloustlého Spideru na bázi 159, resp. Brery. Novinka by naopak měla svými kompaktními rozměry, nízkou hmotností i designem navázat na slavné Duetto a to včetně pohonu zadních kol. Platformu dodá Chrysler, Alfa si ji upraví podle potřeby. Snad to vyjde...:-|

Toper
17. listopadu • 9:16

Nevím, jak toto prohlášení překousnou místní fandové.
Pro mne je 159 asi nejpěknější Alfa, co kdy byla. Vždycky se za ní ohlédnu. Jak sedan tak kombi.
Nicméně to, že postrádala kvalitu německé prémie, je nic, než holý fakt. Jak to bude za dva roky (na trhu tak za tři - možná), což je neúměrně dlouhá doba, se můžeme jen dohadovat. Sdílení platforem a bůhvíčeho s americkou produkcí je pro ryze eropskou legendu sporadické.
A že si Fiat za Alfu řekl nekaceptovatelnou sumu, je jasné. Němci nejsou z těch, co by vyhazovali obrovské částky za polomrtvé automobilky. Tak hlavně aby to Italové utáhli a tu Alfu si nenechali umřít pod rukama.

mařas
17. listopadu • 18:22

je NÁDHERNÁ!!!!,ale ta kvalita zpracování....:-(:-(
Chci jezdit-ne spravovat.....

Mr.Murphy
17. listopadu • 9:44

Nová Giulia bude na italské platformě, kterou Fiat vyvinul pro Giuliettu.... Ta platforma se jen upraví.... Uvidíme, co bude....Jinak 159 je krásné auto, ale našel bych u AR dost hezčích.... Ono i 156 byla ve své době nádherné a mnohem originálnější auto než 159, akorát je už dnes okoukaná, protože jich je tady kotel a 80% jich je vizuálně "vylepšených".... :-/Jinak 159 byla při uvedení těžká jak prase, odstranilo se to až faceliftem.... Té kritiky se už ale nikdy nezbavila, navíc si k tomu přidej mizerný marketing a přemrštěné ceny a výsledek se dostavil.... Je to asi nejhůř prodávaný sedan od AR všech dob.... (v dané třídě samozřejmě.... luxusnější Alfy se prodávaly v ještě menších počtech....)

Rode
17. listopadu • 13:13

tezka jako prase? nevim kde se tyto blaboly vzaly. 159tka byla tezka vuci 156tce. vuci BMW a A4 vazila vice mene stejne. rozdil napr. 20-40kg dle motoricke verze vuci BMW a Audi. Takze tento blabolek bych cekal od antifanousku, ale od zazraneho fandy? no teda styd se :)

Mr.Murphy
17. listopadu • 22:22

nemá cenu už to teď hledat a řešit, ale když 159 přišla, tak ještě dojížděla výroba třeba starého ("hranatého") Mondea, starší verze audi A4 apod a oproti nim byla 159 vážně o dost těžší.... Proto to tak slízla.... Teprve potom začaly přicházet bachraté monstra typu Insignia a nové Mondeo, které Alfu v hmotnosti dotáhly a možná i předběhly....

Toper
17. listopadu • 9:48

S tou 156 máš pravdu, první její verze byla moc pěkná, po faceliftu se mi už tak nelíbila. Teď ale nejde potkat 156 v originálním a hlavně v dobrém technickém stavu.

Romeo
17. listopadu • 11:51

Tak to by ses divil, jedna taková mi stojí v garáži! Jinak věřím, že Italové se z neúspěchu 159 poučí a postaví auto, které svým stylem a mrštností naváže na 156 (samozřejmě s lepší kvalitou a bezpečností).:-P:-)

Rode
17. listopadu • 14:08

zadne takove auto neudelaji, protoze pro takove auta neni trh. alfa musi zacit prodavat a nemuze zit z 20ti fanousku, kteri jsou z vetsiny socky, co si kupuji jen ojetiny. Potrebuji auta pro masy, ne nejake pseudovlastnosti, ktere oceni pet borcu na netu a tim to hasne. Pochopili to u BMW, Audi, MB, Fordu - kde auta tloustnout, vypadaji rychle, nejsou tak sportovne ladene, neobtezuji tolik komunikativnosti a funguji jak maji. Auta proste "pasatovati" a to je jedina cesta. Tedy udelat auto, ktere bude vyhovovat masam. styl to nezajisti a ceny low endu na urovni premie taky ne. Vyhorela na tom alfa, volvo i treba saab. vsechno znacky, ktere byly vzdy o krok za premii a o tri kroky pred zbytkem, jenze jak vidno, nikdo toto nechce. na premii tyto znacky nemaji, tudiz co zbyva? udelat pasat v jinem kabate a proc? protoze ten se prodava. A je jedno zda je dobry, spatny, sportovni, komforni - prodava se takovy, jaky je. A to je cesta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Romeo
17. listopadu • 15:26

Bohužel se hluboce mýlíš, protože právě tato cesta u Alfy Romeo naprosto zklamala a prostě nefunguje. Právě částečné "passatovatění" (výrazný nárůst hmotnosti i vnějších rozměrů, méně expresivní design přístrojové desky apod.) je (spolu s použitím benzinových motorů se základem od GM) důvodem, proč se Alfa 159 tak špatně prodává. Alfy 156 se v prvních letech výroby prodávalo kolem 110 000 kusů, Alfa 159 dosáhla nejvíce 65 000 ks a v současné době se jí ročně prodává asi polovina tohoto počtu....
Alfa prostě musí opět postavit nejsportovnější a nejkrásnější sedan střední třídy na trhu, jinak její fanoušci nezaberou! A věřím, že tak učiní, už jen proto, že se bude jmenovat Giulia!

Toper
17. listopadu • 16:59

Největším problémem 159 byla 156. Ta totiž udělala takovou ostudu, že Alfě přestali lidi věřit. Proto se 159 nijak dobře neprodávala. ;-)

viper
17. listopadu • 17:59

to si nemyslím, alfy ani předtím nikdy nepatřily mezi extra spolehlivé vozy a přesto o ně byl vždycky velký zájem, protože měly něco jedinečného, sportovní spirit, šmrc a ve většině případů nadprůměrné jízdní vlastnosti.

Rode
17. listopadu • 16:17

jasne a jsme zase u te pohadky. staci se podivat na trh, jaky styl vozu se prodava a jaky se neprodava. tvuj nazor je krasny, ale desne jednoduchy. trhu dominuji "pasatove auta". BMW to pochopil a prodava vic a vic, MB a taky, Audi taky. Alfa ne a neprodava. Saab ne a neprodava, Volvo castecne odmita odejit od sveho stylu a neprodava, Ford s Mondeem to pochpil a neni to spatne apod. proste era radoby sportovnich sedanu stredni tridy je pryc. Nikdo si to proste nekoupi.
Verit si samo muzes cemu chces, doufat taky, ale podivej se na to, jaky je vyvoj modelu u Alfy. Oni potrebuji masove modely, ne modely, ktere si koupi 20 fanousku a zbytek bude cekat, az to zestarne na 10 let, protoze na nove nema. TO je neuzivi a jde to videt poslednich 15 let, ze to neni spravna cesta.

Romeo
17. listopadu • 19:32

Snad nechceš tvrdit, že BMW řady 3 v poslední generaci "vyměklo"?!! Pořád je to relativně kompaktní a lehké auto se silným sportovním nábojem a prodává se výborně! A přesně stejnou cestou se musí vydat i Alfa s Giulií, pokud s ní chce uspět. Žádná jiná masová značka nemá tak silný sportovní image (daný historií), jako Alfa. Ztrátu sportovnosti ji proto zákazníci prostě neodpustili (viz. "úspěchy! 159) a nebudou ji tolerovat ani v budoucnu. Často slyším 159 chválit za design, ale ani v tomto směru to není to pravé ořechové - metrový přední převis, na italské poměry nudně tvarovaná přístrojová deska, nemluvě o nevhodné podvozkové platformě od GM. Aspoň že ty dřívější šílené benzinové motory na bázi GM už vypustili z nabídky... Připravovaná Giulia se těchto chyb už určitě vyvaruje. Však taky vzniká na bází vlastní nové platformy a dostane čistě italské motory. Už teď se nemůžu dočkat podzimu 2012!!!:-):-):-)

Rode
17. listopadu • 21:03

je zajimave, ze 159tka je/byla tezka a BMW 3er je relativne lehke :) pritom ta 159tka vazi jako to 3er a delkou jsou si taky dost podobni. ovsem 159 je tezka velka krava a 3er je kompaktni al ehke :)
3er nevymeklo, vymeklo cele BMW. nakomunikativni, nudne a fadni. ano ma to papirovy vykon, ma to papirove zrychleni a ano ma to zadni pohon. to je pro mnoho lidi automaticky odkonalost same. srovnej to s E46. generaceni rozdil je 100x vetsi, nez u 156-159.Alfa neni masova znacka, nebyla a pokud se neco nestane, ani nebude. mela pomerne male prodeje jako celek i v ramci segmentu.to so pises jsou jenom papirove kecy, zadna realita. to auto proste nikdo nechce a nechtel by ho ani kdyby to bylo jako 156tka. tu si lidi nekupovali houfne pro jizdni vlasntosti, ale pro design, ktery byl v danem roce naprosto jedinecny. to auto melo jen kolem mne tak 20 lidi, krom jednoho to byli jen ti, co to meli pro design, jenze ten u 159tky uz tolik nefunguje o to vice, ze ceny byly tak o 40% vyssi, nez na co to auto ma.Takze v roce 2012 se nastane vubec nic, auto bude jeste vice koncernove, nez nyni, bude jeste vice sdilet motory, platofrmu apod. a bude jeste vice jako passat a bude se prodavat jeste hure.

Romeo
17. listopadu • 21:45

Jses beznadějný pesimista a taky demagog. Pokud nevidíš třeba rozdíl v nekompromisním přístupu Alfy ke konstrukci nové Giulietty (ve srovnání se zoufalou improvizací při vývoji 159 - ber kde ber, hlavně když to vyjde levně), je zbytečné se o tom s tebou bavit. Já prostě věřím, že Giulia důstojně naváže na jedinečnou alfáckou tradici nekompromisně sportovních sedanů. Jestli jsem měl pravdu já nebo ty se ukáže na podzim 2012 :-);-) Alfa to určitě nebere na lehkou váhu, tohle auto skutečně rozhodne o osudu značky.

Rode
17. listopadu • 23:39

na zaklade ceho mas takove sny? podivame-li se zpetne 7 let, tak tu mame tak 20 prohlseni z top vedeni automobilky o tom kdy co bude a nebude a muzeme rici, ze z tech 20ti veci jsou na svete tak 3 a to jeste se zpozdenim tak 3-4 roky proti tomu co hlasali. takze myslim, ze to uz je solidni portfolio na to, abychom meli na cem stavet.od fandu tveho kalibru jsem uz slysel, jak ten prulom bude Mito - a prd. Pak to mela byt Giuletta a opet prd. Model stredni tridy v dnesnim svete neni tim modelem, ktery dokaze automobilku uzivit, zivit v tomto segmentu, resp. v tomto typu automobilky musi hlavne male auto a nizsi stredni. Stredni pak je vetsinou prijemny bonus.Jinak rad bych zazil ten nekompromisi sportovni sedan. Mel jsem 75tku, mel jsem 155tku mel jsem 156tku v benzinu a vetsinou top verze, ovsem marne uvazuju nad tim, co je tam nekompromisni.

Toper
17. listopadu • 22:42

Víš jak se to říká, pesimista je jen dobře informovaný optimista.Já Alfě taky nepřeji zánik, ale vše u ní trvá moc dlouho. Nikdo na ni nečeká, konkurence je tvrdá. :-/

Toper
17. listopadu • 21:12

Ty jsi krutý! Takhle někomu brát sny? :-D

Toper
17. listopadu • 12:01

No jo, když ti stojí v garáži, tak je jasné, že jsem ji nemohl nikde potkat. :-D

Audipetr
17. listopadu • 9:43

asi nebudu pusobit uplne nezaujate :-)) ale fakt je ze 159 se mi taky moc libila a podle toho co se o ni tradovalo jsem myslel, ze to bude neco jako italsky Audi, proste pekna a ctyrka. jizda pro me ale byla strasny zklamani, naprosto nezazivny auto co se rozpadalo pod rukama.je hezky ze to uzna i sef Fiatu, to je nejlepsi predpoklad proto aby dalsi generace byla lepsi...

zdenek
17. listopadu • 11:17

nezáživná ? nevím co jsi měl za motor, ale Alfa Romeo 159 svým podvozkem a řízením patři k tomu nejlepšímu co vůbec můžeš sehnat. Kdo říká opak tak v této Alfě nikdy neseděl. Je pravda že jediný mínus byla vysoká pohotovostní hmotnost tohoto auta, ale to platilo jen před faceliftem. V upravené verzi to už neplatí. Auto výborně sedí na silnici, rozuměj jede jako po kolejích, řízení přenáší správné informace od vozovky a je přiměřeně nastavené. Asi nejlepší motor je 1,75l TBi a nebo původní Alfácký šestiválec (ten se ale bohužel do této alfy nemontoval).Nesouhlasím s tím blbečkem Marchionnem, protože z něj mám akorát pocit, že mu jde jen o černá čísla Fiatu, ale jak Alfa R., tak Lancia pod jeho vedením spíše umírají ! a to je holý fakt !!!
Nevím, ale zatím má jen velkohubé sliby a doteď nebyl schopen jakkoliv tyto dceřinné automobilky Fiatu pozvednout Léta se čekalo na dvouspojku, nástupce Alfy 166 v nedohlednu, dieselový V6 taktéž, to že Lancia žije už jen z umírající Ypsilon a ne uplně dobře přijaté Delty jsou všeobecně známé fakta.To že obě automobilky (A , L) nutně potřebují nové modely aby byli konkurenceschopné sbad není potřeba zdůrazňovat.Jakkoliv mi přijde docela sympatické Mito, tak roubování stylu C8 Competizione na všechny modely mi nepřijde zrovna šťastné. Nová Gulietta tím trpí nejvíce, ty přední světlomety ve stylu očí "masařky" tomuto autu nesmírně ubližují. Jakkoliv je nová Gulietta povedené auto (podvozek, interiér) tak právě tento designový prvek Alfě spíše škodí. V tomto musím souhlasit s diskutujícími, že třeba tvář Alfy 159 patří k těm hezčím...

corallo
17. listopadu • 13:01

No hovoríš mi z duše, 159 je najkrásnejšie auto svojho segmentu a pre mňa aj úplne zo všetkých svetských aút (výnimka ferrari a iné exoty). Presne tak nové alfy majú katastrofálne predky - majú príťažlivosť asi ako XSARA, možno ich zachránia tie chutné zadočky, ale inak neviem. Celý koncern FIAT to nejak pokašlal, FIAT- malé autá OK, kým nepríde na Bravo, absolútna absencia 3 dver a Combi, U Combi to chápem, pretože tým by odpálili Cromu, ktorú zbytočne umelo držia pri živote. Myslím, že kombi Bravo by sa predalo oveľa viac. Prečo vinechali 3 dver vôbec nechápem. No zabudol som aj na "vydarený" facelit Punto EVO - z nakrajšieho auta v triede urobili auto na úrovni fabie 2. Gratulujem. Linea -krásne avšak nepredajné auto. Za tú cenu je aj Fluence od Renaultu, ktorý je o triedu vyššie a s lepšou výbavou. Ostatné autá ani nespomínam. Lancia - nechápem ako táto automobilka prežíva s 2 modelmi, MPV nerátam. A je mi do plaču. Asi skončím u francúzov, strašne sa mi páči politika renaultu, ktorý robí spústu aut vo všetkých segmentoch, pekných a hlavne cenovo dostupných a má aj dačku pre obyčajných.

Toper
17. listopadu • 11:53

Vyjádřím se jen k Marchionnemu.
Myslím, že je to konečně po dlouhé době normálně uvažující člověk, který přesně ví, co má s automobilkama Fiatu dělat, aby s konečně odlepily ze dna.
Asi je nyní každému jasné, že to nepůjde hned a že některé nepopulární kroky, které mnozí vytýkají konkurenci (jako je sdílení platforem, motorů, dílů atp.) je nutné nastolit v co největší míře i u koncernu Fiat.
Marchionne tam měl sedět už o dobrých sedm let dříve (je tam od r 2003) a pořádně se všema zatřepat. V této splašené době se cokoli špatně dohání a mezery jdou moc vidět.
Pořád je velmi patrná roztříštěnost modelů koncernu, jejich špatné cílení na skupiny zákazníků, nevyhovující motory, platformy apod. Než se to Sergiovi podaří všechno sladit, bude se psát rok 2017...

Mr.Murphy
17. listopadu • 12:10

bez Marchioneho by byl Fiat dávno totálně v prd*li.... Nazývat ho blbečkem může opravdu jenom totální idi*t.... OMG....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdeněk
17. listopadu • 13:12

jistě , když je tam od roku 2003 tak to už dávno měl ukázat nějaké výsledky. Ano vytáhl Fiat zpátky do černých čísel, ale za cenu toho, že nebyly žádné investice do dceřiných značek Alfa Romeo a Lancia. Nedělal ten pán předtím účetního ?:-(:-/
Tomu opravdu říkám úspěch. Zatím předvedl jen velkohubé sliby B-]

Mr.Murphy
17. listopadu • 16:46

uvědom si, že Fiat je koncern. Neexistuje nic jako Lancia, Alfa a Fiat - je to jeden celek a ten celek musí vydělávat. A nejrychlejší cesta k černým číslům vedla přes investice do Fiatu čili masové značky. Kde měl asi tak Marchione vzít peníze na vývoj nových aut pro Lancii a Alfu? Vycucat si je z prstu? Nebo přijít do banky a říct "kluci pučte mi pár miliard, budou nový Alfy a Lancie, vono teda posledních deset let prodělávaly, ale teď už to přijde!"Leda prd - Marchione zachránil Fiat a teď snad Fiat vydělá dost peněz na resuscitaci AR a Lancie....Mě vždycky fascinují plačky fandů, že zrovna té "jejich" značce se "ubližuje".... OMG...

Zdenek
17. listopadu • 17:51

JIstě uvidíme;-) ale až bude Marchionne prodávat Alfu za tři roky VW a o Lancii řekne že "musela" skončit, tak jserm zvedavej co budeš říkat pak ty mudrlante. Opěvuješ tady člověka, který oživil Fiat za cenu umrtvení dalších dvou značek. To z něj v mých očich ani náhodou nedělá géniaB-]

Mr.Murphy
17. listopadu • 22:18

Nebudeš mi tady ani jako vtip tvrdit, že v době příchodu Marchioneho Alfa a Lancia vydělávali, že ne? :-D U Alfy je to jednoduché, ta pod Fiatem prodělávala vždycky a Lancia v té době možná žila z předělaného Punta ("Y", na kterém Marchione nic nepokazil kromě opožděného představení nástupce). Dále tu pak byla Lybra, která je sice skvělá a hodně ji zazdil její vzhled no a pak Thesis, nad kterou každý fanda jistě ucvrkne a sní o ojetině za 150 tyček, ovšem reálně to auto přinášelo opravdu vysoké ztráty a byl to přesně ten typ "italského projektu", vypneme mozek, uděláme káru aby se nám líbila a vedení firmy si pak při pohledu na zisky a prodejní čísla rve vlasy....Kdyby Sergio namísto Fiatu (který v době jeho příchodu taky hořel) zachraňoval AR a Lancii, tak už se teď asi nemáme o čem bavit. Místo toho je teď Fiat jakžtakž v pohodě, cesta do Ameriky je otevřená, k dispozici nové V6 Pentastar a poslední dva modely od AR (Mito a Giulietta) jsou konečně úspěšné....

Zdeněk
18. listopadu • 2:26

člověk s takovým "know-how" jako ty by se uplatnil třeba u Seatu ;-)

Mr.Murphy
18. listopadu • 8:23

copak, došly argumenty, tak budeme jenom smajlíkovat? ;-) Já Alfě i Lancii fandím a jestli ta nová chryslero-lancie ve střední třídě bude stát za to tak si ji klidně koupím jako novou, ovšem nemám na očích klapky a vím, že firma není "srdeční záležitost", ale prostě zejména hromada papírů a tabulek a ty když se sečtou, tak musí být v černých číslech.... Jinak to krachne a je po srandě....

Zdeněk
18. listopadu • 8:40

ještě že jsi nám to tak hezky vysvětlil.Až si koupíš tu novou Lancii, tak napiš Marchionnemu děkovný dopis ;-)

roman
18. listopadu • 20:10

Zdeňku, jsi fakt pako.

Zdeněk
19. listopadu • 10:01

a ty seš zase inteligent největší ;-)

Shimi
17. listopadu • 17:04

to Mr.Murphy: Líp bych to nenapsal, naprostý souhlas.

Toper
17. listopadu • 16:57

Jasně, stručně, souhlas. :-)

zdeněk
17. listopadu • 19:56

jistě odteď už jen samé pozitiva a sociální jistoty :-D:-D:-D a už zítra se budeme mít líp než včera :-P

Toper
17. listopadu • 20:14

Podívej se, už jsem natolik starý, abych věděl, že na co si nevydělám, to mi nikdo zadarmo nedá. Takže já se mám tak, jak jsem se zařídil a proto mě tu nikdy neuvidíš nadávat nad tržními cenami. ;-)

Zdeněk
17. listopadu • 13:21

Důkazem "správného vedené" budiž i tohle smutné 100 leté výročí automobilky Alfa Romeowww.autorevue.cz ...
čili než začnete psát oslavné ódy na Marchionneho, tak se podívejte na vysledky značek Alfa Romeo A Lancia a uvědomte si to , že to byl právě on, kdo každou chíli měnil koncepci koncernu Fiat jaqko takového a kdo neměl žádnou jasnou koncepci.s tou přišel až teď a nikde není zaručeno že bude fungovat !

Toper
17. listopadu • 13:20

Hele, Zdeno, pokud jseš tak dobrý, jak se tu kasáš, klidně si to mohl vzít místo Sergia. ;-)Mimoto, když nemáš peníze, nemůžeš investovat a musíš počkat, až ti něco začne vydělávat, abys pak na ty investice měl. A samozřejmě že to nelze udělat během dvou tří let. Zatím si tady předvedl jen osobní neznalost. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud