Alfa Romeo 159 byla podle šéfa Fiatu přehmat

Sergio Marchionne, nejvyšší muž Fiatu, prohlásil v rozhovoru pro Automotive News, že stávající model Alfa Romeo 159 byl z řady důvodů „omylem“, což konec konců dokazují také prodejní statistiky.

Na trhu prémiových vozů střední třídy, opanovaném především německými značkami, totiž na jednu stranu postrádá svou někdejší identitu, která vždy přitahovala trvdé jádro zákazníků značky, na druhou stranu ji chybí kvalita a schopnosti, které by Alfě 159 pomohly opravdu seriózně konkurovat zavedeným sedanům a kombi od BMW nebo Audi.

Následnický model by se měl pod staronovým označením Giulia představit na sklonku roku 2012 a měl by znamenat mimořádný pokrok ve všech důležitých parametrech, neboť se s jeho výrobou počítá také v USA. Marchionne zároveň přiznal, že o odkup značky Alfa Romeo projevil zájem koncern Volkswagen, nicméně z prodeje sešlo. Alfa Romeo totiž hraje významnou roli v pětiletém restrukturalizačním plánu celého koncernu Fiat a její cena by byla pro Němce „neúměrně vysoká“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfu 159 už odepsal i šéf koncernu Fiat, nová Giulia by měla zamířit mnohem výše
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků