Alfa Romeo 159 a Brera živě: první kontakt

Alfa Romeo představila na ženevském autosalonu rovnou dvě novinky. Obě jsou postaveny na nové platformě a obě využívají stejných designerských fines. Není proto divu, že Brera je v podstatě kupé odvozené od sedanu 159; stojí však na zkráceném podvozku o necelých 15 cm. Zatímco 159 je na první pohled mohutná limuzína, Brera působí o poznání dynamičtěji. Vůbec velikost 159 může být pro mnohé zklamáním, z poměrně kompaktního sportovního sedanu se stala spíše reprezentativní limuzína.

Oba vozy pokračují v designovém trendu nastoleném faceliftovaným modelem 156 a pouze ho rozvíjejí. Proto se 159 tolik podobá (kromě velikosti) modelu 156, křivky byly jen zvýrazněny, nikoliv nakresleny znovu. Zkrátka jde pouze o drobnou evoluci designu, nikoliv revoluci jako v případě faceliftu 156. Tím si možná Alfa docela uškodila; kdyby s novým designem počkala až na nový model, nestalo by se jí, že méně znalý jedinec od sebe 156 a 159 od sebe na první pohled nerozezná.

Interiér byl oproti 156 zcela přepracován, i když si zachovává určité prvky jako budíky na středové konzole či specifickou kapličku nad palubními přístroji. V interiéru je ale u obou aut znát - mají stejné palubky, že se Alfa orientovala spíše na luxus než na sportovní pocity řidiče. Tento postup je ale poměrně logický, protože autmobilka pravděpodobně pohřbí svůj nejvyšší model 166, takže nová 159 musí nahradit jak 156, tak zmíněnou 166.

Tip: Velká fotogalerie z výstaviště --- Přehled všech novinek --- Představení Alfy Romeo Brera --- Představení Alfy Romeo 159

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků