Alfa Romeo 159 a Brera živě: první kontakt

Alfa Romeo 159 a Brera živě: první kontakt

Alfa Romeo představila na ženevském autosalonu rovnou dvě novinky. Obě jsou postaveny na nové platformě a obě využívají stejných designerských fines. Není proto divu, že Brera je v podstatě kupé odvozené od sedanu 159; stojí však na zkráceném podvozku o necelých 15 cm. Zatímco 159 je na první pohled mohutná limuzína, Brera působí o poznání dynamičtěji. Vůbec velikost 159 může být pro mnohé zklamáním, z poměrně kompaktního sportovního sedanu se stala spíše reprezentativní limuzína.

Oba vozy pokračují v designovém trendu nastoleném faceliftovaným modelem 156 a pouze ho rozvíjejí. Proto se 159 tolik podobá (kromě velikosti) modelu 156, křivky byly jen zvýrazněny, nikoliv nakresleny znovu. Zkrátka jde pouze o drobnou evoluci designu, nikoliv revoluci jako v případě faceliftu 156. Tím si možná Alfa docela uškodila; kdyby s novým designem počkala až na nový model, nestalo by se jí, že méně znalý jedinec od sebe 156 a 159 od sebe na první pohled nerozezná.

Interiér byl oproti 156 zcela přepracován, i když si zachovává určité prvky jako budíky na středové konzole či specifickou kapličku nad palubními přístroji. V interiéru je ale u obou aut znát - mají stejné palubky, že se Alfa orientovala spíše na luxus než na sportovní pocity řidiče. Tento postup je ale poměrně logický, protože autmobilka pravděpodobně pohřbí svůj nejvyšší model 166, takže nová 159 musí nahradit jak 156, tak zmíněnou 166.

Tip: Velká fotogalerie z výstaviště --- Přehled všech novinek --- Představení Alfy Romeo Brera --- Představení Alfy Romeo 159

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 147 2
Rok výroby: 2001
Stav: 217 950 km
Cena: 41 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 188 556 km
Cena: 130 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků