Alfa Romeo 159 a Brera živě: první kontakt

Alfa Romeo představila na ženevském autosalonu rovnou dvě novinky. Obě jsou postaveny na nové platformě a obě využívají stejných designerských fines. Není proto divu, že Brera je v podstatě kupé odvozené od sedanu 159; stojí však na zkráceném podvozku o necelých 15 cm. Zatímco 159 je na první pohled mohutná limuzína, Brera působí o poznání dynamičtěji. Vůbec velikost 159 může být pro mnohé zklamáním, z poměrně kompaktního sportovního sedanu se stala spíše reprezentativní limuzína.

Oba vozy pokračují v designovém trendu nastoleném faceliftovaným modelem 156 a pouze ho rozvíjejí. Proto se 159 tolik podobá (kromě velikosti) modelu 156, křivky byly jen zvýrazněny, nikoliv nakresleny znovu. Zkrátka jde pouze o drobnou evoluci designu, nikoliv revoluci jako v případě faceliftu 156. Tím si možná Alfa docela uškodila; kdyby s novým designem počkala až na nový model, nestalo by se jí, že méně znalý jedinec od sebe 156 a 159 od sebe na první pohled nerozezná.

Interiér byl oproti 156 zcela přepracován, i když si zachovává určité prvky jako budíky na středové konzole či specifickou kapličku nad palubními přístroji. V interiéru je ale u obou aut znát - mají stejné palubky, že se Alfa orientovala spíše na luxus než na sportovní pocity řidiče. Tento postup je ale poměrně logický, protože autmobilka pravděpodobně pohřbí svůj nejvyšší model 166, takže nová 159 musí nahradit jak 156, tak zmíněnou 166.

Tip: Velká fotogalerie z výstaviště --- Přehled všech novinek --- Představení Alfy Romeo Brera --- Představení Alfy Romeo 159

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků