Alfa Romeo 156: výborný diesel pod kapotou (velký test)

RV  |  01. 09. 2003 07:22

Díky za skvělej test. Jsem rád, že pochvalu si nevyslužily jenom německý vozy.

Odpovědět  |   | 
Jirka V  |  01. 09. 2003 10:22

Bavil jsem se tedka s kamaradem. Jeho otec chtel prodat Alfu 156 v bazaru a zadny (AAA, ESA, Holesovicky,...) mu ji nechtel vykoupit za hotove, ze jsou pry spatne prodejne. Mate s tim nejake zkusenosti?

Odpovědět  |   | 
Martin  |  01. 09. 2003 11:53

Mluvil jsem s jednim prodejcem Alfy a rikal, ze kupovat Alfu v nejakem bazosi (obzvlast AAA) by si netroufl. Rikal, ze lidi co se o to auto staraji, tak pro ne je to srdecni zalezitost a pokud uz musi prodat, jde to pres prodejce, zname, klub atd. Do bazaru to da nekdo, kdo se boji, ze se to rozpadne (mohou byt i vyjimky), pripadne jsou to zfusovane bouracky nebo extremne honena neservisovana auta. Z toho pak vznika spatna povest tehle aut. To muze byt duvod, ze se lidi boji to v AAA (apod.) koupit.

Odpovědět  |   | 
Iceman  |  01. 09. 2003 09:44

Moc hezky test... Docela by me zajimalo kolik Alfa Romeo proda dieslu a kolik benzinu...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 09. 2003 10:08

Že vy nečtete AutoRevue.cz pravidelně, co?

Viz článek o prodejích aut s nafťákem a benzínem z minulého týdne: http://www.autorevue.cz/Magazin/Ar.asp?ARI=2378&CAI=2120

Odpovědět  |   | 
Iceman  |  01. 09. 2003 12:57

Ctu pravidel ne, ale tento clanek jsem prehledl  diky

Odpovědět  |   | 
Mato  |  01. 09. 2003 11:14

Velmi pekne napisany test. Inac, musim Vas osobitne pochvalit za kapitolku, kde udavate rychlosti na jednotlive vyuzitelne stupne. V niektorom minulom teste som to uz tiez videl, preto tajne dufam, ze sa to stane viac menej pravidlom - bolo by to super. K tomu by snad bodlo, este aj par udajov o pruznom zrychleni, aj ked viem, ze so stopkami v rukach to nie je to prave orechove, da to vsak potencialnemu kupcovi velmi zaujimave orientacne info ... kazdopadne dakujem za pekny test. Zacinate mat uroven pisanych periodik (a snad, ak clovek zvazi vsetky okolnosti ... tak aj trocha viac), co je chvalihodne.

Odpovědět  |   | 
Pavel_KR5  |  01. 09. 2003 13:26

Při srovnání 1.9JTD a 2.4JTD bych mezi klady 2.4JTD ještě přidal zvuk motoru. Je sice při akceleraci dost slyšet (což je u sportovního auta snad žádoucí) - ale ne nějakým traktoroidním klapáním, ale krásným hlubokým tónem, plným síly, podmalovaným utlumeným svistovem turba. Někteří motorističtí novináři přirovnávali v minulosti zvuk 2.4JTD ke zvuku velkoobjemových amerických šestiválců. Když tak poslouchám na ulici zvuk různých motorů, tak se mi zatím 2.4JTD jeví jako zvukově nejpovedenější turbodiesel. Tedy pro toho, kdo chce od motoru trochu sportovního zvuku. Jinak jako nejtišší se mi jeví francouzské dCi a HDI.

 

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 09. 2003 14:03

Alfu 156 s 2,4 JTD jsem měl před rokem a takový rozdíl to dle mého názoru není; jasně, je to lepší, ale rozdíl není tak výrazný. Lepší zvuk, také pětiválec, má třeba Volvo s motorem D5.

Odpovědět  |   | 
Jarous  |  01. 09. 2003 14:51

Plánujete v dohledné době test faceliftované verze? Četl jsem v zahr.testech že Alfa změnila nastavení posilovače řízení(prý se nemusí nad 200km/h tak "řídit")a podvozek je prý ještě lepší.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  01. 09. 2003 20:50

Jakmile bude nová verze k dispozici, rádi ji půjčíme, jsem na ni velmi zvědav.

Odpovědět  |   | 
Bodik  |  09. 10. 2004 09:32

Rodiče si ji koupili tu faceliftovanou právě s tím 140 - ti koňovým motorem 1.9 JTD 16V, SportWagon a je to super. Jede parádně.

Posilovač řízení je OK, spíš člověka nepustí a drží. Rádio (a hraní CD, ovládání je OK) je katastrofa a hlavně co se týče výstupu z reprobeden - děs, vůbec to nehraje (hraje ale blbě ). Na šestku při 180-ce jsem měl cca 3100 otáček a náhodou to chtělo ještě pěkně jet. Maximálku jsem ale ještě nezkoušel (i když má najeto už 4000 km). Však vzhledem k tomu, že červené je až od 5500 (!!), tak počítám, že 230 to pojede a divil bych se jestli ne. Moje Carisma jede 205, má 75 kW 1.9 DI-D a červené od 4500.... Vnitřek Alfy je pěkný, ale ten tvrdší plast či co to je na dveřích se je dost náchylný na špínu a je to dost vidět.

Nejvíc ale nejvíce co mě štve je strašně malý rejd.  To se mi honí hlavou, proč to tak udělali.

Těším se na váš test. Snad jsem napsal, co jsem chtěl.

Odpovědět  |   | 
Bodik  |  09. 10. 2004 09:41

Jo ještě ke spotřebě, průměr 7,2....... S tím autem se moc klidně jezdit nedá....... A vůbec pokud to půjde, tak to zkusím, ale moc vaší spotřebě nevěřím a tomu co je v papírech už vůbec ne.

A ještě jsem si vzpoměl na palubní počítač - dojezd končí u 100 km a pak už nefunguje - dost blbé, okamžitá spotřeba má větší zpoždění, tak už prakticky není okamžitá (což funguje super u Audiny apod. VW...)

Pokud si zabouchnu klíče v autě, tak se nedostanu do kufru - jde otevřít jen dálkovým na klíči nebo od řidiče vedle sedačky.

Ale to pořád kritizuju malé věci, (až na rejd...) žádné auto není dokonalé a už se těším, až ho zdědím....  (tím nechci říct, že se jim něco stane, ale za tři roky si, předpokládám jako doposud, koupí nové)

Odpovědět  |   | 
x  |  02. 09. 2003 00:15

Odpovědět  |   | 
RS4  |  02. 09. 2003 08:56

Musím pochválit je to moc pěkný článek ... Mysím, že všechny novější Alfy si zaslouží uznání a 156 je opravdu krásné auto ( má duši )

Odpovědět  |   | 
RV  |  05. 09. 2003 07:49

Chci se zeptat, nevíte někdo jestli originál Alfa rádio s CD přehrává MP3 ? Asi ne co ?

Jinak mě zaráží,že Alfa nikoho nezajímá a diskuse je největší u v podstatě tuctový Fábie a v debatě diesel versus nafta. V balíku testovanejch Alf s dieselem chybí už jenom 147 a u benzínu GTV. Neuvažujete v brzký době o testu těchto typů ? Jinak asi hoodně zajímavej bude novej 2.4 JTD Multijet 16V.

Odpovědět  |   | 
RS4  |  05. 09. 2003 14:13

Podle mě je to tím, že lidi pořádně ta auta neznají a nevědí, že jezdit s tím je mnohdy lepší než s čímsi jiným.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  05. 09. 2003 17:47

Na nový 2.4 multijet se těší rovněž, 130 kW v naftě bude solidní nářez. Počkáme, až bude Alfa nabízet k testování facelift 156 s tímto motorem. Rovněž verzi 147 GTA bychom rádi zkusili, ale zatím jsme ve frontě

Odpovědět  |   | 
limach  |  06. 09. 2003 14:34

I přesto jste šťastný člověk, já na to (ačkoliv majitel "standardní" 147ky zakoupené u oficiálního dealera v ČR) čekám doposud. A když už se mi to má koncem tohoto měsíce vrchovatě splnit, tak jsem služebně pryč. Jsem zkrátka smolař. Aspoň si to přečtu od Vás.

Odpovědět  |   | 
Exb  |  28. 01. 2006 22:38

Ahoj, jste tu někdo? Ráda bych si koupila AR z roku 2000, ale nemám šajna kolik asi žere. Poradí mi někdo? Jezdím jako ďábel :))) IV golf 102 PS už je mi málo.  Díky.  

Odpovědět  |   | 
Gonzaless  |  16. 02. 2006 10:59

Ahoj. Mám AR 156 2.0 TS, r.98, jednu z prvních prodaných, jezdí s ní žena do 10l při popojíždění po městě, při lehké noze se dostaneš na 9, stejně jako při svižné dálkové jízdě, pokud nepojedeš rychleji než 170kou. 1,9JTD16V jede/zrychluje skoro stejné při spotřebě do 7l, ale je to traktor. Te fantastický zvuk 2.0 TS za těch pár pěněz na benzín stojí.

Odpovědět  |   | 
Tomat  |  15. 09. 2007 18:44

Zdar, nevíte jestli se 156 dělali s pozinkovanou karosérii nebo je to plech ala fiat?. Jak jsou na tom 156 z roku výroby 1997 ohledně karosérie? Díky

Odpovědět  |   | 
piko  |  14. 11. 2008 00:19

neviem kolko mas rokov ale ano samozrejme ze su pozinkovane!!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků

Nejčtenější články

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zakázku za stamiliony chtěl také Hyundai

Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zaká…

Hatchback od škodovky rozšíří vozový park české policie. Do služby zákona však nenastupuje úplně poprvé.

29.  12.  2020 | | 207 N/A
Daniel Fuglevič
PokutyPolicieŠkoda Scala