Alfa Romeo 156: výborný diesel pod kapotou (velký test)

23 komentářů

Tomat
15. září • 18:44

Zdar, nevíte jestli se 156 dělali s pozinkovanou karosérii nebo je to plech ala fiat?. Jak jsou na tom 156 z roku výroby 1997 ohledně karosérie? Díky

piko
14. listopadu • 0:19

:-O neviem kolko mas rokov ale ano samozrejme ze su pozinkovane!!!

Exb
28. ledna • 22:38

Ahoj, jste tu někdo? Ráda bych si koupila AR z roku 2000, ale nemám šajna kolik asi žere. Poradí mi někdo? Jezdím jako ďábel :))) IV golf 102 PS už je mi málo.  Díky.  

Gonzaless
16. února • 10:59

Ahoj. Mám AR 156 2.0 TS, r.98, jednu z prvních prodaných, jezdí s ní žena do 10l při popojíždění po městě, při lehké noze se dostaneš na 9, stejně jako při svižné dálkové jízdě, pokud nepojedeš rychleji než 170kou. 1,9JTD16V jede/zrychluje skoro stejné při spotřebě do 7l, ale je to traktor. Te fantastický zvuk 2.0 TS za těch pár pěněz na benzín stojí.

RV
5. září • 7:49

Chci se zeptat, nevíte někdo jestli originál Alfa rádio s CD přehrává MP3 ? Asi ne co ?

Jinak mě zaráží,že Alfa nikoho nezajímá a diskuse je největší u v podstatě tuctový Fábie a v debatě diesel versus nafta. V balíku testovanejch Alf s dieselem chybí už jenom 147 a u benzínu GTV. Neuvažujete v brzký době o testu těchto typů ? Jinak asi hoodně zajímavej bude novej 2.4 JTD Multijet 16V.

Petr Broža
5. září • 17:47

Na nový 2.4 multijet se těší rovněž, 130 kW v naftě bude solidní nářez. Počkáme, až bude Alfa nabízet k testování facelift 156 s tímto motorem. Rovněž verzi 147 GTA bychom rádi zkusili, ale zatím jsme ve frontě

limach
6. září • 14:34

I přesto jste šťastný člověk, já na to (ačkoliv majitel "standardní" 147ky zakoupené u oficiálního dealera v ČR) čekám doposud. A když už se mi to má koncem tohoto měsíce vrchovatě splnit, tak jsem služebně pryč. Jsem zkrátka smolař. Aspoň si to přečtu od Vás.

RS4
5. září • 14:13

Podle mě je to tím, že lidi pořádně ta auta neznají a nevědí, že jezdit s tím je mnohdy lepší než s čímsi jiným.

RS4
2. září • 8:56

Musím pochválit je to moc pěkný článek ... Mysím, že všechny novější Alfy si zaslouží uznání a 156 je opravdu krásné auto ( má duši )

x
2. září • 0:15

Jarous
1. září • 14:51

Plánujete v dohledné době test faceliftované verze? Četl jsem v zahr.testech že Alfa změnila nastavení posilovače řízení(prý se nemusí nad 200km/h tak "řídit")a podvozek je prý ještě lepší.

Petr Broža
1. září • 20:50

Jakmile bude nová verze k dispozici, rádi ji půjčíme, jsem na ni velmi zvědav.

Bodik
9. října • 9:32

Rodiče si ji koupili tu faceliftovanou právě s tím 140 - ti koňovým motorem 1.9 JTD 16V, SportWagon a je to super. Jede parádně.

Posilovač řízení je OK, spíš člověka nepustí a drží. Rádio (a hraní CD, ovládání je OK) je katastrofa a hlavně co se týče výstupu z reprobeden - děs, vůbec to nehraje (hraje ale blbě ). Na šestku při 180-ce jsem měl cca 3100 otáček a náhodou to chtělo ještě pěkně jet. Maximálku jsem ale ještě nezkoušel (i když má najeto už 4000 km). Však vzhledem k tomu, že červené je až od 5500 (!!), tak počítám, že 230 to pojede a divil bych se jestli ne. Moje Carisma jede 205, má 75 kW 1.9 DI-D a červené od 4500.... Vnitřek Alfy je pěkný, ale ten tvrdší plast či co to je na dveřích se je dost náchylný na špínu a je to dost vidět.

Nejvíc ale nejvíce co mě štve je strašně malý rejd.  To se mi honí hlavou, proč to tak udělali.

Těším se na váš test. Snad jsem napsal, co jsem chtěl.

Bodik
9. října • 9:41

Jo ještě ke spotřebě, průměr 7,2....... S tím autem se moc klidně jezdit nedá....... A vůbec pokud to půjde, tak to zkusím, ale moc vaší spotřebě nevěřím a tomu co je v papírech už vůbec ne.

A ještě jsem si vzpoměl na palubní počítač - dojezd končí u 100 km a pak už nefunguje - dost blbé, okamžitá spotřeba má větší zpoždění, tak už prakticky není okamžitá (což funguje super u Audiny apod. VW...)

Pokud si zabouchnu klíče v autě, tak se nedostanu do kufru - jde otevřít jen dálkovým na klíči nebo od řidiče vedle sedačky.

Ale to pořád kritizuju malé věci, (až na rejd...) žádné auto není dokonalé a už se těším, až ho zdědím....  (tím nechci říct, že se jim něco stane, ale za tři roky si, předpokládám jako doposud, koupí nové)

Pavel_KR5
1. září • 13:26

Při srovnání 1.9JTD a 2.4JTD bych mezi klady 2.4JTD ještě přidal zvuk motoru. Je sice při akceleraci dost slyšet (což je u sportovního auta snad žádoucí) - ale ne nějakým traktoroidním klapáním, ale krásným hlubokým tónem, plným síly, podmalovaným utlumeným svistovem turba. Někteří motorističtí novináři přirovnávali v minulosti zvuk 2.4JTD ke zvuku velkoobjemových amerických šestiválců. Když tak poslouchám na ulici zvuk různých motorů, tak se mi zatím 2.4JTD jeví jako zvukově nejpovedenější turbodiesel. Tedy pro toho, kdo chce od motoru trochu sportovního zvuku. Jinak jako nejtišší se mi jeví francouzské dCi a HDI.

 

Petr Broža
1. září • 14:03

Alfu 156 s 2,4 JTD jsem měl před rokem a takový rozdíl to dle mého názoru není; jasně, je to lepší, ale rozdíl není tak výrazný. Lepší zvuk, také pětiválec, má třeba Volvo s motorem D5.

Iceman
1. září • 9:44

Moc hezky test... Docela by me zajimalo kolik Alfa Romeo proda dieslu a kolik benzinu...

Mato
1. září • 11:14

Velmi pekne napisany test. Inac, musim Vas osobitne pochvalit za kapitolku, kde udavate rychlosti na jednotlive vyuzitelne stupne. V niektorom minulom teste som to uz tiez videl, preto tajne dufam, ze sa to stane viac menej pravidlom - bolo by to super. K tomu by snad bodlo, este aj par udajov o pruznom zrychleni, aj ked viem, ze so stopkami v rukach to nie je to prave orechove, da to vsak potencialnemu kupcovi velmi zaujimave orientacne info ... kazdopadne dakujem za pekny test. Zacinate mat uroven pisanych periodik (a snad, ak clovek zvazi vsetky okolnosti ... tak aj trocha viac), co je chvalihodne.

Petr Broža
1. září • 10:08

Že vy nečtete AutoRevue.cz pravidelně, co?

Viz článek o prodejích aut s nafťákem a benzínem z minulého týdne: http://www.autorevue.cz/Magazin/Ar.asp?ARI=2378&CAI=2120

Iceman
1. září • 12:57

Ctu pravidel ne, ale tento clanek jsem prehledl  diky

RV
1. září • 7:22

Díky za skvělej test. Jsem rád, že pochvalu si nevyslužily jenom německý vozy.

Jirka V
1. září • 10:22

Bavil jsem se tedka s kamaradem. Jeho otec chtel prodat Alfu 156 v bazaru a zadny (AAA, ESA, Holesovicky,...) mu ji nechtel vykoupit za hotove, ze jsou pry spatne prodejne. Mate s tim nejake zkusenosti?

Martin
1. září • 11:53

Mluvil jsem s jednim prodejcem Alfy a rikal, ze kupovat Alfu v nejakem bazosi (obzvlast AAA) by si netroufl. Rikal, ze lidi co se o to auto staraji, tak pro ne je to srdecni zalezitost a pokud uz musi prodat, jde to pres prodejce, zname, klub atd. Do bazaru to da nekdo, kdo se boji, ze se to rozpadne (mohou byt i vyjimky), pripadne jsou to zfusovane bouracky nebo extremne honena neservisovana auta. Z toho pak vznika spatna povest tehle aut. To muze byt duvod, ze se lidi boji to v AAA (apod.) koupit.

Doporučujeme

Články odjinud