Alfa Romeo 156 se změnila především uvnitř

Málokterý automobil znamená pro svou značku tolik, jako „stopadesátšestka“ pro Alfu Romeo. Tento model představený v říjnu 1997 doslova vydobyl italskému výrobci návrat na výsluní. Ještě však rozhodně není u konce svých sil – nyní přichází jeho facelift.
Alfa Romeo 156 se změnila především uvnitř
A hned nutno říct, že na vnějších tvarech vozu jeho modernizaci prakticky nepoznáte. Vždyť současný design jak sedanu tak sportovního kombi je stále neokoukaný a podle mnohých naprosto dokonalý – a dokonalost je těžké zlepšovat. Představitelé Alfy Romeo o modernizaci modelu 156 říkají, že jediné, co má nová „stopadesátšestka“ společného s předchozím provedením jsou vnější tvary, uvnitř je prý všechno nové. To jim samozřejmě nevěříme, ale změn bylo na voze provedeno při detailnějším zkoumání opravdu dost.

Nový motor pod kapotou

Asi nejzajímavější novinkou pod kapotou vozu je inovace dvoulitrového Klepněte pro větší obrázekčtyřválcového zážehového motoru. Agregát 2,0 Twin Spark o výkonu 114 kW byl nahrazen motorem 2,0 JTS, jenž ze stejného objemu vyvine výkon 121 kW při 6400 otáčkách. Nemá již sice na každý válec dvě zapalovací svíčky jako jeho předchůdce, ale za to dostal moderní přímé vstřikování benzínu.

Přímovstřikových zážehových motorů se sice v poslední době vyrojila celá řada, ale ten od Alfy Romeo je prvním, jehož specifický výkon přesahuje 60 kW na litr zdvihového objemu a specifická hodnota točivého momentu je větší než 100 N.m na litr (celkem 206 N.m při 3250 min-1). Tento agregát je tak naladěn mnohem sportovněji, než konkurenční motory GDI, FSI a jiné. Hranice přechodu mezi ekonomickým režimem a režimem maximálního výkonu u něj leží již při 1500 Klepněte pro větší obrázekmin-1, což je o 2000 otáček níž než u konkurence.

Motor 2,0 JTS by tak neměl mít obvyklou nevýhodu zážehových motorů s přímým vstřikováním – neochotnou reakci na sešlápnutí plynu v nízkých otáčkách. Zástupci značky o něm říkají, že při výkonu agregátu o objemu 2,3 litru má spotřebu pouze na úrovni dvoulitru (8,6 litru na 100 km). Ať již ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s její automatizovanou verzí Selespeed rozjede Alfu 156 z klidu na 100 km/h již za 8,2 sekundy, přičemž rychlostní maximum činí 220 km/h.

Přepracovaný interiér

Na rozdíl od motoru jsou změny v interiéru viditelné pouhým okem. Nová palubní deska se svým stylem Klepněte pro větší obrázekpřiblížila provedení v menším modelu 147. Volant je nyní takzvaně multifunkční (tedy s ovladači telefonu a rádia), středový panel obsahuje dvouzónovou automatickou klimatizaci a v jeho horní části má své místo vestavěný audiosystém, jehož špičkové verze vyvinula přímo pro Alfu 156 renomovaná firma Bose. Mezi výdechy ventilace a Klepněte pro větší obrázekautorádiem má nyní své místo příplatkový systém Connect, jenž kombinuje funkce navigačního systému, audiosystému a mobilního telefonu.

Zlepšila se též bezpečnostní výbava vozu. Jde například o airbagy v podobě takzvaných okenní clon, které v případě bočního nárazu chrání hlavy cestujících na předních i zadních sedadlech. Standardní výbavou od nynějška je systém rovněž dynamické stability vozidla VDC a systém zabraňující zablokování kol při podřazení (označovaný MSR).

Sportovní verze

Pro mnohé nejzajímavější novinkou je však příchod supersportovní modifikace modelu 156 GTA s motorem 3,2 litru V6 o výkonu 184 kW (250 k). Sportovní verze jsou vždy vítaným zpestřením modelové nabídky klasických cestovních typů. Pod označením GTA se budou skrývat jak sedan, tak kombi. Díky tomu bylo potřeba u modelu částečně pozměnit vnější design Klepněte pro větší obrázek (mohutnější nárazníky, přepracovaná maska chladiče, nový tvar výbojkových světlometů aj.), ale nejvíce se změnilo pod víkem kapoty – tam se totiž usadil motor pracující se čtyřventilovou technikou o objemu 3,2 litru. Nejvyšší rychlost Alfy Romeo GTA je na famózních 250 km/h. Nadupaný automobil by se měl nabízet i na českém trhu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků