Alfa Romeo 156 GTA: Sportovní srdce

Označení GTA se podílelo na utváření historie automobilových závodů a vydobylo si mnohá vítězství na evropských závodních okruzích.
Alfa Romeo 156 GTA: Sportovní srdce

Poprvé bylo označení GTA použito, když Autodelta drasticky upravila motor a mechaniku modelu Giulia Sprint. To bylo v roce 1965 a od té doby získal model Giulia Sprint GTA všechna vítězství, která se dala získat: od 4 hodin na Sebringu po 6 hodin na Nurburgringu, mnoho závodů v Německu, Velké Británii, Nizozemí a Francii. Pohár cestovních vozů evropské výroby získala tato značka ve třech po sobě následujících letech: 1966, 1967 a 1968.

Dnes, o 36 let později, nabízí Alfa Romeo svým zákazníkům další model této slavné značky. Vlastně dva. Modely 156 GTA a 156 Sportwagon GTA jsou dvěma automobily, které představují absolutní personifikaci hodnot značky nyní, stejně jako před časem.

Na celém světě jsou modely Alfa Romeo považovány za skvělá sportovní auta, která využívají nejmodernější technologie. Automobily, které nás i při každodenním používání mohou odměnit vzrušením a opravdovým potěšením z řízení.

Modely Alfa 156 GTA a Sportwagon GTA si udržují tyto charakteristiky, ale podle potřeby nabízejí něco navíc. Vyšší výkon, lepší ovladatelnost, vyšší účinnost brzd. Jinými slovy se jedná o dynamické vlastnosti vozu, které přenášejí vzrušení ze závodních okruhů na silnici.

Pří vývoji modelů Alfa 156 a Sportwagon GTA měli konstruktéři velmi jasný cíl: vytvořit vůz, který bude vhodný pro každodenní používání, který však za vhodných podmínek zajistí výkon, funkce a jízdní vlastnosti vozu určeného pro závodní okruh. V rámci tohoto úkolu nebyla designérům stanovena žádná omezení.

Výsledkem je nový motor 3.2 V6 24V, kompletně změněný podvozek, mnohem výkonnější brzdy, citlivěji reagující řízení, nové převodovky (přímo řazená nebo samočinná Selespeed s technikou vypůjčenou od formule 1 a nová litá kola.

Proto se tvůrci vozu rozhodli neměnit úspěšnou linii sedanu ani kombi, ale omezili se jen na několik úprav, které zvýrazní sportovní design vozu. Změny zahrnují širší blatníky pod, kterými se otáčejí 17“ litá kola s pneumatikami o rozměru 225/45. Nový zadní nárazník i přes svou velikost dokonale navazuje na boční strany.

Ve srovnání se základním modelem je záď modelu GTA zcela odlišná částí od víka zavazadlového prostoru dolů. Důvodem je částečně to, že nárazm`k nyní zahrnuje prvek známý jako "extraktor" pro svou aerodynamickou funkci, která při vysoké rychlosti odvádí (a tak "extrahuje") proud vzduchu z přední části vozu k části zadní.

Koncovky dvou výfukových trubek mají oválný tvar a jsou pochromované, což je klasickým prvkem vozů značky Alfa Romeo.

Alfa 156 GTA je automobil pro řidiče, kteří požadují maximum. Je pro ty, kteří chtějí být vidět, i když bez okázalosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků