Alfa Romeo 156 GTA: Sportovní srdce

Označení GTA se podílelo na utváření historie automobilových závodů a vydobylo si mnohá vítězství na evropských závodních okruzích.
Alfa Romeo 156 GTA: Sportovní srdce

Poprvé bylo označení GTA použito, když Autodelta drasticky upravila motor a mechaniku modelu Giulia Sprint. To bylo v roce 1965 a od té doby získal model Giulia Sprint GTA všechna vítězství, která se dala získat: od 4 hodin na Sebringu po 6 hodin na Nurburgringu, mnoho závodů v Německu, Velké Británii, Nizozemí a Francii. Pohár cestovních vozů evropské výroby získala tato značka ve třech po sobě následujících letech: 1966, 1967 a 1968.

Dnes, o 36 let později, nabízí Alfa Romeo svým zákazníkům další model této slavné značky. Vlastně dva. Modely 156 GTA a 156 Sportwagon GTA jsou dvěma automobily, které představují absolutní personifikaci hodnot značky nyní, stejně jako před časem.

Na celém světě jsou modely Alfa Romeo považovány za skvělá sportovní auta, která využívají nejmodernější technologie. Automobily, které nás i při každodenním používání mohou odměnit vzrušením a opravdovým potěšením z řízení.

Modely Alfa 156 GTA a Sportwagon GTA si udržují tyto charakteristiky, ale podle potřeby nabízejí něco navíc. Vyšší výkon, lepší ovladatelnost, vyšší účinnost brzd. Jinými slovy se jedná o dynamické vlastnosti vozu, které přenášejí vzrušení ze závodních okruhů na silnici.

Pří vývoji modelů Alfa 156 a Sportwagon GTA měli konstruktéři velmi jasný cíl: vytvořit vůz, který bude vhodný pro každodenní používání, který však za vhodných podmínek zajistí výkon, funkce a jízdní vlastnosti vozu určeného pro závodní okruh. V rámci tohoto úkolu nebyla designérům stanovena žádná omezení.

Výsledkem je nový motor 3.2 V6 24V, kompletně změněný podvozek, mnohem výkonnější brzdy, citlivěji reagující řízení, nové převodovky (přímo řazená nebo samočinná Selespeed s technikou vypůjčenou od formule 1 a nová litá kola.

Proto se tvůrci vozu rozhodli neměnit úspěšnou linii sedanu ani kombi, ale omezili se jen na několik úprav, které zvýrazní sportovní design vozu. Změny zahrnují širší blatníky pod, kterými se otáčejí 17“ litá kola s pneumatikami o rozměru 225/45. Nový zadní nárazník i přes svou velikost dokonale navazuje na boční strany.

Ve srovnání se základním modelem je záď modelu GTA zcela odlišná částí od víka zavazadlového prostoru dolů. Důvodem je částečně to, že nárazm`k nyní zahrnuje prvek známý jako "extraktor" pro svou aerodynamickou funkci, která při vysoké rychlosti odvádí (a tak "extrahuje") proud vzduchu z přední části vozu k části zadní.

Koncovky dvou výfukových trubek mají oválný tvar a jsou pochromované, což je klasickým prvkem vozů značky Alfa Romeo.

Alfa 156 GTA je automobil pro řidiče, kteří požadují maximum. Je pro ty, kteří chtějí být vidět, i když bez okázalosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků