Mit na dvou prednich kolech pres 240 kW je maso. Pamatuju doby a neni to tak davno, kdy se rikalo o VW Golf G60, ze 118 kW je na predek limit.Ale kazdopadne,tahle alfa je super, jen bych chtel videt ten rozjezd za 5 s na 100 km/h s prednim nahonem, nejak si to nedokazu predstavit.
No u Golfa je to možná problém. Není auto jako auto. Některá mají sportovní tradici, geny, zkušenosti i historii, jiné značky si na to jen hrají a pak je to mnohdy na jízdních výkonech a vlastnostech znát.
Podle italského časopisu Quattroruote má být 156 4x4 v prodeji od dubna 2004 a 147 od června. Tak uvidíme.
Je to moc pěkné ... zvlášť když není žádný turbo, kompresor a podobný nesmysly .... Alfičko, děláš mi radost. Jen 4x4 tu chýbá ...
No v Imofe uz pry muzou brat objednavky na 156 4x4, ktera ma byt v prodeji od zari 2004.
Alfa forever
Jeste dva turbokompresory a nitro a je z toho prima auticko do mesta
Co je to nitro?
Vstrikovani oxidu dusneho, neboli rajskeho plynu. Vyrazne zvysuje vykon. Pouziva se jen kratkodobe - treba pri prudke akceleraci.
Dobre tez v kombinaci s chlazenim intercooleru pomoci stlaceneho oxidu uhliciteho . To je ponekud pokrocilejsi technologie, nez generovani vodni mlhy jako u Subrau Impreza WRX STi, ale i to je dobre - jen bych mel strach z koroze. Nejaky stlaceny inertni plyn je urcite bezpecnejsi.
Měl sem možnost se v GTA svézt. Turbo do něj nepatří, ten motor je umělecký kousek a k jeho charakteristice by se vůbec nehodilo. Navíc by ho ani nebylo kam dát.
Ja mam naopak pocit, ze turbem se nic zkazit nemuze a ze vzdy je co vylepsovat. Proboha pitomej VW motor 1.8 20v byl na tu dobu a na ten objem docela vykonnej (92kW), ale jen diky turbu z nej vznikly tovarni variace 110, 132, 154 a 165kW (a dale jeste nabusenejsi tunerske varianty). A ze by to tomu motoru nejak sesedlo, to se urcite tvrit neda.
VW si asi taky myslel, ze Golf R32 (3.2 V6) je dokonalej, nez do toho sikovny kluci zacali davat BiTurbo. A urcite tim tomu autu neuskodili.
Takhle nabusenej stroj si kupujou temer vyhradne lidi, kterym jde prave o vykon. A pokud je mozne ho mit o 50% vic, tak proc ne. Ale je fakt mozne, ze by se to tam uz tezko namacklo, ale vyresit jde urcite (skoro) vsechno.
Já nevim jak bych Ti to vysvětlil, ale tenhle motor není běžná tuctovka jako x dalších motorů, který jsou v jiných automobilkách napříč celou produkcí - od nákupní tašky po MPV. Tenhle motor je něco jako oslava italských konstruktérů, je naprosto vyjímečný (mluvilo se o něm jako o motoru roku) a dát do něj turbo taky může znamenat zničit jeho charakteristiku, typický zvuk a hlavně charisma. Do téhle Alfy a do tohohle motoru prostě turbo nepatří, stejně jako nepatří do Ferrari a stejně jako nepatří do M3. Jasně, můžeš ho tam dát, bude to rychlejší, bude to výkonější, ale už to nebude typická Alfa. Je to prostě o přístupu a respektu ke značce.
Měl sem se v GTA svézt. Turbo do něj nepatří, ten motor je umělecký kousek a k jeho charakteristice by se vůbec nehodilo. Navíc by ho ani nebylo kam dát.
Kdybych se v GTA svezl, asi bych mel podobnej uzasnej pocit a asi by se mi zpet nechtelo. Ale jsem na 100% presvedcenej, ze kdybych si to koupil, po nejakem case (tak 3 mesice) by mi ten vykon prestal pripadat tak vyjmecnej a po pul roce bych se pri rozjezdu koukal, jestli nemam zatazenou rucku. Takze po tom pul roce bych asi rychle mazal k nejakemu tunerovi, aby mi zase na 3 az 6 mesicu dopral pocit, ze mam auto, ktere je schopne se rozject.
Samozrejme nemam zkusenost s hodne vykonnymi auty, ale uz jsem to zazil nekolikrat. Po Escortu 1.4 mi TDI 66kW prislo uzasne. Pak me to preslo a nechal jsem to nacipovat na 85kW. Pak se mi s tim zase chvili prijemne jezdilo. A uplne to same jsem zazil, kdyz jsem si koupil nove auto. 110kW se mi oproti tem 85 zdalo uzasne. Ale take jen po nejakou dobu. Pak jsem to nechal naladit na 144kW. A zase jsem mel nejakou dobu pocit, ze to docela jede. Ale prisaham, ze i ted se uz obcas koukam, jestli tam ta rucka neni.
A neni to proto, ze bych pri rozjezdu maximalne akceleroval a na dalnici jezdil, co to da. Naopak - (presto ze to dle mych prispevku tak mozna nevypada) jezdim vetsinou docela klidne. Na dalnici jedu obcas i 180, ale po meste jezdim uplne pohodove a hlavne jen velmi zridka akceleruji prudce. Nejak me to az tak moc netahne. A presto proste rozdil mezi 110 a 144kW pocituji a presto, ze jedu mirne, mi chybi i vetsi vykon. Nevim presne, cim to je, ale je to tak. A tuhle alfu si vetsinou koupi daleko dravejsi lide, kteri chteji gumovat asfalt a trhat rychlostni limity. Takze tem se par desitek procen vykonu navic bude hodit urcite.
Díky pane Zezulko. Nezapřete své Cuore Sportivo. Takhle prostě má vypadat krásný malý sportovní vůz. A je dobře, že i její civilnější verze se od této zase tak extra moc neliší. Ono totiž na 147-ce moc k "tunění" není. Jediná věc při pohledu na přiložené fotky, která mě napadá je, že je škoda, že ta moje nebyla k mání v takové ďábelské rosso barvě. Abych jen nechválil. Sice jsem verzi GTA ještě neřídil, ale všichni, kdo měli to štěstí se shodli, že přenést výkon jen na přední kola je dost problém a v tomto případě to bude pro přední nápravu asi dost brutální. Ale svezl bych se, sakra to jo!
Já jsem sice jel jenom se 156 GTA na okruhu v Bně,ale vůbec mi nepřipadalo, že má s trakcí problémy. To taková Oktávka 1.8T má problémy daleko vetší (sorry pane Brožo).
NA 147 GTA jsem sám zvědav (plánujeme ostrý redakční test).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.