Alfa Romeo 147 GTA Autodelta: anděl s ďáblem v těle

Alfa Romeo 147 GTA je sama o sobě "sportovním nářadím". Osazena šestiválcem 3.2 l s výkonem 183 kW/250 k při 6200 ot./min. a točivým momentem 300 N.m při 4800 ot./min. dokáže provětrat i zkušeného řidiče. Pro ty, kterým by se zdálo sportovní srdce GTA přesto málo sportovní, připravila Autodelta – vrchní úpravce vozů Alfa Romeo – ještě ostřejší verzi. Základem pro italskou raketu je přepracovaný motor s objemem 3.7 litru, výkonem 241 kW/328 k při 7300 ot./min a točivým momentem 350 N.m při 4700 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Pohonná jednotka se proti standardní 3.2 V6 neliší pouze objemem. Vyměněny byly vačkové hřídele a škrtící klapky – o ty se postaralo Ferrari. S takto upravenou pohonnou jednotkou dokáže 147 GTA Autodelta uhánět rychlostí až 282 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za rovných 5,0 s. Pod sukní GTA nalezneme také posílené brzdy, spojku, upravenou geometrii či uzávěrku diferenciálu. Novinka stojí na 18palcových kolech obutých do pneumatik s rozměry 225/40.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ruka úpravců se dotkla také vnější podoby vozu. Pohled zepředu odhalí nárazník s masivními průduchy vzduchu, zadní část upoutá čtyřmi vyčnívajícími koncovkami výfuku. Alfa Romeo 147 GTA Autodelta není žádnou lacinou záležitostí, za nadupaný hatchback zaplatí zájemci přes 55 000 Euro. Autodelta přesto přijala již 20 závazných objednávek z Británie a jiných zemí.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 85 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků