Alfa Romeo 147 GTA Autodelta: anděl s ďáblem v těle

Alfa Romeo 147 GTA je sama o sobě "sportovním nářadím". Osazena šestiválcem 3.2 l s výkonem 183 kW/250 k při 6200 ot./min. a točivým momentem 300 N.m při 4800 ot./min. dokáže provětrat i zkušeného řidiče. Pro ty, kterým by se zdálo sportovní srdce GTA přesto málo sportovní, připravila Autodelta – vrchní úpravce vozů Alfa Romeo – ještě ostřejší verzi. Základem pro italskou raketu je přepracovaný motor s objemem 3.7 litru, výkonem 241 kW/328 k při 7300 ot./min a točivým momentem 350 N.m při 4700 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Pohonná jednotka se proti standardní 3.2 V6 neliší pouze objemem. Vyměněny byly vačkové hřídele a škrtící klapky – o ty se postaralo Ferrari. S takto upravenou pohonnou jednotkou dokáže 147 GTA Autodelta uhánět rychlostí až 282 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za rovných 5,0 s. Pod sukní GTA nalezneme také posílené brzdy, spojku, upravenou geometrii či uzávěrku diferenciálu. Novinka stojí na 18palcových kolech obutých do pneumatik s rozměry 225/40.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Ruka úpravců se dotkla také vnější podoby vozu. Pohled zepředu odhalí nárazník s masivními průduchy vzduchu, zadní část upoutá čtyřmi vyčnívajícími koncovkami výfuku. Alfa Romeo 147 GTA Autodelta není žádnou lacinou záležitostí, za nadupaný hatchback zaplatí zájemci přes 55 000 Euro. Autodelta přesto přijala již 20 závazných objednávek z Británie a jiných zemí.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků