Alfa Romeo 147: facelift ve stylu 156 a 166

22 komentářů

Lukin
24. srpna • 21:35

Jak tady ctu ty reakce, musim honem prispechat se svym dilem pravdy. Otec jezdi v Audi Allroad 2,5 TDI, tzn Nemecke auto jako vysite. Mamka jezdi prave v Alfe 147, 1.6 T-Spark.  Oba dva jsou individualiste a oba dva maji vozy, po kterych se clovek na ulici ohledne (jsite, beznych A6 Avant jezdi mraky, ale Allroad vzbuzuje opravdu vice reakci). Jezdim velmi casto s obema vozy, tak mohu snad objektivne posoudit. Je pravda, ze jsem asi trosku schyzofrenni, protoze nemam absolutne nic proti nemeckym vozum, at jiz VW, BMW, Audi...., proste se mi libi jejich cistota provedeni a preciznost a spolehlivost. Na druhou stranu kdyz usednu do 147 (a drive jeste do 156, s ni jsem take jezdil) tak se ve me probudi italska krev a tu jizdu si dokazu uzit vice nez v nemeckem voze. Zatim se mi doposud potvrzovalo, ze nemecke auto je absolutne dokonale a precizne udelane, nikde nic nevrze, proste super. Taktez vim, ze alfy sice udelaly obrovsky skok kupredu co se tyka zpracovani, ale precejen v alfe obcas stale neco vrzne, elektronika taky neni z nejlepsich (napr casto sviti kontrolka praskle zarovky svetlometu, ale zadna praskla neni) co si budeme povidat, jeste maji rezervy. Chtel jsem timto rict, ze absolutne neuznavam nazory tipu italsky smejd, nemecky studeny psi cumak kor od lidi, kteri sami jezdi starou 120 a kdyby jim nekdo dal klice od studeneho psiho cumaku Golf5 a rekl jed, tak by mel jazyk az na veste. Muj nazor je ze Alfy jsou jedny z nejhezcich aut ale jeste to neni ono se zpracovanim a nemecke vozy jsou proste verne sve nemecke designerske skole. Doufam ze se zase najde nejaky chytrak, ktery zacne placat nesmysly. Howgh.

RV
25. srpna • 7:34

No srovnávat Allroad a 147 je trochu mimo. Je to jiná třída, ale dobrý. Věz,že i v třeba i v Golfu se najdou  falešný poplachy. No nic, kvalita it. aut je v něčem jiným než jsou spáry mezi dílama atd. Nezlob se,ale třeba ten zmiňovanej Golf nemá nic moc jinýho než to zpracování. 

Lukin
25. srpna • 9:27

No zda se ze jsi ten clanek asi nepochopil... Tady prece nikdo neporovnava primo 147 a Allroad, ale italsky styl tvoreni aut a nemecky styl tvoreni aut. Verim, ze i ve VW se taky najdou falesne poplachy, jiste ano. Ale nemuzes tvrdit, ze Golf nema nic jineho nez zpracovani. Me se treba zrovnatak libi design Alfy jako konzervativnost Golfu, otazka je, jestli da potencionalni zakaznik vic na sportovni nadech Alfy i za cenu mene dokonaleho zpracovani (ale treba narazi na kus ktery bude zrovna drzak, kdovi...) nebo se necha presvedcit konzervativnosti a solidnosti Golfu (zrovnatak muze mit smulu a koupit problemove auto)

A vo tom to je. 

RV
25. srpna • 11:14

Ale pochopil jsem to,jen jsem se chtěl zastat i toho zpracování. Na Italech se mi libí, to, že se nebojí novejch řešení a design jde do výroby s co nejmenšíma úpravama. U německejch aut, nezlob se mám s tím občas co do činění ,je prioritou co nejlevněji vyrobit a co nejdráž prodat.Podle mně sice zpracování jako takový slušný,ale to ošizený jinde (viz. donedávna užívaná vlečená zadní náprava, výkoné TDi bez chladiče oleje  atd.) Řeknu to možná trochu drsněji, třeba v takový Alfě máš špičkovou moderní techniku v slušivým kabátě(možná jsou tam větší spáry,možná i falešnej poplach,možná drnčí plasty) a třeba ve VW máš zastaralej šunt perfekteně zpracovanej ve fádním designu. Nelze generalizovat německý značky, třeba BMW je podle mně taky špička.

Lukin
25. srpna • 15:18

No primo zastaralej sunt perfektne zpracovanej to snad proboha nebude, ale souhlasim s tebou ze v ramci uspory nakladu nemci setri opravdu hodne. Asi vsichni zname veci tipu: Ovladci prvky svetel z Pola ve Phaetonu apod... Ale pises, ze BMW je na spici... Mozna ano, ale minule jsem kdesi cetl, ze u AUDI rozebrali bavorskou lod na 4 kolech (rada 7) do posledniho sroubku aby zjistili, do jake miry BMW setri na nakladech a zjistili, ze treba "hlinikove" prvky interieru sedmicky nejsou vubec z hliniku, ale pouze z galvanicky potazeneho plastu... Tim nechci rict, ze BMW jsou spatny auta, naopak, podle me k nemecke spici patri Audi s BMW a Porsche (jehoz model Cayenne je snad nejuzasnejsi SUV co jsem kdy videl, odpurci nezlobte se na me...) Chci tim jen rict, ze znacka neznacka, vsude se najde neco...

Kubas
25. srpna • 10:30

Nemá cenu to dál pitvat, všichni asi víme jaký je rozdíl mezi německým a italským autem... Ale s tím Golfem naprosto souhlasím s kolegou výše - podle mě je to děsný auto....

Kubas
24. srpna • 23:09

Jo jo, tak nějak to je.... Máme doma AR147 a v práci jsem dost najezdil různýma německýma autama a myslím, že jsi to vystihnul celkem OK.... Pro sebe bych určitě volil Alfu....

Iki
23. srpna • 20:04

Tak trochu mi to připomíná off-road od BMW :)

goes
23. srpna • 17:16

Paradni kousek, tady by se meli chodit ucit ostatni designeri, i puvodni 147, 156... byly super krasne, ale co krok kupredu, tim je to lepsi. Mel sem kapku obavy, kam muzou po takovem designu jit dal, ze to uz nebude ono, ale koukam, ze po malych kouscich to zmeni kompletne a bez nejakych rusivych vlivu. No a o spickove superkvalite, technice atd. to uz ani nemluvim...

Pavel R.
23. srpna • 15:59

Docela hezke auto, uz i puvodni 147 byla hezka...trosku mi ale vadi ty velke diry v narazniku, pripada mi to prilis nasilne, skoro jako P 407 s tou tlamou.

Ale,bohuzel, to delaji Italove, takze uz jen z tohoto duvodu bych si Alfu nikdy nekoupil.

ucla
11. prosince • 18:53

ja od svých 18ti let mel 26 alf různých typů od alfa suda počínaje, 156 konče a nikdy jsem s nima neměl problémy.neni to jenom sednout a nalit benzin,musiš taky občas zvednout kapotu a zkontrolovat alespoň vodu a olej

RV
24. srpna • 6:38

Italský auta, ať chceš nebo ne, rozdávají radost ze života,tak to cítím já. Ani tahle nová 147 nebude vyjímkou.

limach
24. srpna • 10:02

Je to přesně tak jak říkáš. Víme o čem mluvíme, že? Na rozdíl od toho "odborníka" ze začátku diskuse. Ale přece jen, když se vrátím k tomu designu, čekal jsem trochu jemnější rysy, stávající se mi na první pohled líbí trochu víc. Ale je ještě brzo dělat z prvních fotografií závěry. Že 147-ka je a bude ozdobou silnic i nadále není pochyb. 

Dawe
23. srpna • 16:52

Vzdycky kdyz se objevi nejake nove (tohle neni nove, ja vim) italske auto, prijde sem nekdo jako Pavel R., ktery v zivote zadny italsky auto nemel, maximalne videl na parkovisti zhnile UNO po patnactem majiteli a zacne sirit tyhle rozumy. Kdyz uz italovi neni co vytknout, vzdycky se to zvrhne k vykrikum typu italsky smejd. Uz me to unavuje. Me se treba nelibi produkce VW, protoze me neoslovuje a nedokazu zadne z tech aut vnimat jinak nez jako dopravni prostredek. Neurazi, nenadchne. Ale nikdy bych nerekl, ze jsou to smejdy, protoze s nima (jakozto je to u nas ve vetsine firem zvykem) jezdim a dokazu pochvalit urcite veci, stejne jako nektere kritizovat. Ale hlavni rozdil je, ze vim o cem mluvim, narozdil od lidi typu Pavel R. Proc myslis ze je AR 147 smejd? Kamarad automechanik povidal...? Kamaradka tve sestrenice mela AR 33 a rozbila se ji? Doufam ze mas silnejsi argumenty, protoze kdyz pouzijes slovo smejd, tak k tomu musis mit duvod...Jaky je ten tvuj?

limach
24. srpna • 10:10

Nemá cenu se rozčilovat. Je to pořád dokola. Kdyby měl zájem napíšu mu zkušenosti z provozu 4 italských aut (v současnosti právě 147-ka), asi by se divil, jak jsou ty "šmejdy" spolehlivé. Možná je chybou, že sám nenapsal v čem jezdí on. Třeba se stydí za něco ve stylu dvojkového Golfa olepeného samolepkami stylu "No fear" s pořádnou Akai hudbou a subwooferem nebo výfukem z vrakáče. Máš pravdu. Stále stejný styl: můj bratránek měl šváru a jeho kámoš měl Regatu... Nech to tak. Ještě že se najdou lidi, kteří si nenechali vymýt hlavu PR marketingem německých značek (tu naši s okřídleným šípem nevyjímaje) a "troufli" si pořídit něco z italské, francouzské nebo japonské produkce. Takto se aspoň z přemíry té germánské "dokonalosti" na silnicích neunudíme k smrti.

MadPete
24. srpna • 10:30

Už jsem se bál, že nikdo nevytáhne strašáka všehoschopného, mozkyvymývajícího německého marketingu! Klišé versus klišé, tedy vytloukání klínů klínem, řek bych. V jedný z diskuzí v Garáži (téma si nepamatuju) se dostala řeč na spolehlivost Alf a tam pro změnu bylo plno nespokojenejch majitelů. Co jest tedy pravda?? 

RV
24. srpna • 15:21

Když mluvím s majiteli Alf,Lancií a Fiatů tak všichni na auto vzpomínají v dobrém a s jistou nostalgií. A to i Ti co měli sem tam problém, to u ostatních značek moc není. Diskuzi ber trochu s rezervou, všude je určitý procento provokatérů, kteří nikdy Italský auto neměli a navíc je hodně majitelů koncernových aut co mají z It. aut komplex. Prostě jeho super dokonalýho Golfa TDI něco předjelo(ale určitě mu při tom vrzaly plasty). V diskuzi se navíc často řeší problémy, majitelé se přeci nebudou bavit o tom jak jim to krásně jezdí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dawe
24. srpna • 19:08

Libi se mi, ze my co mame radi italy se tech aut vzdycky prijdeme zastat. A vetsinou je to bez nejakych urazek a nikdy z toho nevznikne takovy flame jako je tomu mezi priznivci a odpurci VW (viz diskuse o RS ap.). Ja bych si nikdy nedovolil tvrdit, ze italove delaji nejkvalitnejsi auta, kam se jen lije benzin. Ale to, ze je stale mnoho lidi povazuje za krapy je mi uz k smichu. Je to ale jen jejich neznalost. Diky nim si taky muzeme koupit italske nebo japonske auto za priznivejsi cenu. Takze vlastne, at si to klidne mysli. Mimochodem prave ten Golf TDI...ten co ho mame ve firme (stary presne rok, 110kW, porizovaci cena nekde okolo 3/4 milionu) ma najeto 40tis. km a vrze to v nem jak ve starem hrade. Jelikoz mam i prehled o servisu nasich (vse az na jednu vyjimku koncernova) aut, reknu vam, ze to s tou jejich spolehlivosti rozhodne takova vyhra neni. Abych to shrnul, netvrdim ze treba ta Alfa je vrchol technicke dokonalasti a zariva ukazka neznicitelne spolehlivosti. Ale je rozhodne plne srovnatelna s konkurenci a hlavne...umi nadchnout. Bla bla bla...ze se vubec namaham.

limach
24. srpna • 11:29

Máš pravdu, je to vytloukání klínu klínem. Nechal jsem se trochu unést. Na druhou stranu ti co mají rádi italská auta většinou nezačínají bezdůvodně hanět jiné značky, takže jsem jen trochu bránil to své. Navíc, jak jsem napsal, mohu posloužit zkušeností z provozu italů a rozhodně nehodnotím např. německé auta. Jestli jsem se tě dotknul tak se omlouvám. Jistě, Italové nebudou asi nikdy vzorem pečlivosti a oné germánské "pünktlich" práce asi nikdy nedosáhnou, ale myslím, že zapracovali dost. Hodně se změnilo od časů Ritma, Regaty a Una. A i těch jezdí stále fůra s mraky nalítaných kilometrů. Nicméně i jinde už dělají kvalitní auta, např. o japončících se snad ani nemá cenu bavit. Jen tolik na dopřesnění mého příspěvku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MadPete
24. srpna • 11:49

Mě ses nedotknul, já mám koreu Dneska už zobecňování na národním principu podle mě ani nejde, možná že japonci zůstavaj krapet lepší, ale u zbytku záleží na konkr. modelu, ne-li kusu.  

ital
23. srpna • 16:30

Slogany typu "italsky smejd", "nafta do kamen" a "japonec na konec" uz dnes nikdo nemuze myslet vazne.... Jejich autor bud provokuje, nebo z toho jeste nema rozum

milan
23. srpna • 15:11

je to total bomba!!ak to bude naozaj takto vyzerat, tak tu mame jedno z najkrajsich aut,ake kedy boli!!!

Doporučujeme

Články odjinud