Alfa MiTo Quadrifoglio Verde: malá náhrada za GTA

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se původně měla objevit ostrá verze modelu MiTo s nezaměnitelným přívlastkem GTA, avšak finanční situace a celkový stav trhu to automobilce neumožnil tak, jak si to její představitelé původně představovali. Malou náplastí však má být sportovní „čtyřlístková“ verze Quadrifoglio Verde s novým 1,4 litrovým přeplňovaným čtyřválcem MultiAir s výkonem 170 koní.

Tento výkon nejmenší Alfě bohatě postačuje na to, aby dokázala sprint z klidu na 100 km/h za 7 sekund a maximální rychlosti přesahující hranici 220 km/h. Kdo by však argumentoval přehnaně zvýšenou spotřebou, nemusel by mít tak zcela pravdu, výrobce totiž uvádí kombinovanou spotřebu pouze 4,8l/100 km, což je sice hodnota oficiální, ale až tak vzdálená od reality by být nemusela. Kromě novinek v motorové části nemůžeme nezmínit třeba novou šestistupňovou převodovku C635 posílající výkon na kola přední nápravy.
MiTo Quadrifoglio Verde se navíc může pochlubit elektronickým systémem Dynamic Suspension aktivně upravujícím tlumení, na jehož vývoji se podílela italská firma Magneti Marelli. Díky tomuto technickému řešení si může řidič nastavit tři předvolené konfigurace - Normal, All Weather a tužší Dynamic. Alfa samozřejmě nezapomněla ani na jemné úpravy vzhledu, standardem jsou 17-ti palcová litá kola, sedadla s výraznějším bočním vedením a decentní spoilery.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků