Alfa Brera, temperamentní slečna z jihu přichází (podrobné představení)

Italská automobilka Alfa Romeo přinesla v tomto roce některé dlouho očekávané novinky. Jednou z nich je i nástupce sportovního coupé GTV. Alfa Brera opět vyniká působivým designem a jde ve stopách svých slavných předchůdců. Pojďme si jí představit podrobněji.
Alfa Brera, temperamentní slečna z jihu přichází (podrobné představení)
Seznam kapitol
  1. Slovo na začátek, styl a design, rozměry a zavazadelník, technické zajímavosti
  2. Přenos výkonu a motory, technické parametry, plakáty
  3. Kompletní fotogalerie

Atraktivní design, který jen tak na trhu nových automobilů nenajdete, moderní benzínové motory s přímým vstřikem paliva, které patří k absolutní špičce, pestré spektrum výbavy, moderní trvalý náhon na všechna kola a další. To je krátká charakteristika nového coupé, které pomalu přichází do autosalonů. Alfa Romeo šla nejen cestou designu a výkonů, ale také cestou větší bezpečnosti, větší užitné hodnoty a to vše skloubila do jednoho vozu. Tím je nová Brera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Brera coupé

Pohled, který vás dostane

Pokud k Alfě patří nějaké slovo, pak je to jistě styl. Jen málo automobilek umí vytvořit vozy, které si získávají tolik příznivců pro svůj design. Brera není vyjímkou a lze jí bezesporu zařadit k tomu nejstylovějšímu, co je dostupné na dnešním trhu. Už v druhé polovině devadesátých let minulého století přišla Alfa s velmi odvážným designem svého modelu 156, poté přišla na řadu menší Alfa 147, vlajková 166 a také malé kupé GTV. A její dnešní modely v tomto trendu pokračuji dál.

Známý designér Gioretto Giugiaro, z jehož rukou Brera vzešla, dokázal skloubit do kupé vše, co dokáže již při pohledu rozdmýchat emoce. Drsný pohled, kterým se na vás Brera podívá, nenechá nikoho chladným. Přední maska v duchu posledních Alf, tedy s hlubokým klínem mezi světly a úzkým pásem předních bodových světel, působí jako drsně přimračená šelma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brera s drsným pohledem --- Přední světla s "bodovkami" jsou dokonale zakomponovány do úzké linky.

Brera je proti svému předchůdci, Alfě GTV, praktičtějším vozem. To jde ostatně vycítit i z jejího designu. Pokud bylo GTV také kupé 2+2, kdy její druhá řada sedadel byla spíše vhodná pro odkládání golfových holí, jde Brera v tomto směru dále a umožní využít i druhou řadu sedadel pro přepravu cestujících. Brera může při pohledu trochu připomínat tří-dveřovou verzi hatchbacku. To je daní za více prostoru na zadních sedadlech a také za větší zavazadelník. Giugiaro si však dokázal poradit i s tímto a vozu vnukl nenásilně elegantní boční profil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I přes větší praktičnost interiéru dokázal Giugiaro sladit boční profil Brery s celkovým pojetím vozu --- I z těchto pohledu lze vycítit, že místa na zadních sedadlech bude více, než u předchozí GTV.

Zadní partie začíná již za horní hranou předního okna. Celá střecha se směrem dozadu sklání a víko třetích dveří je pak jen mírně zkosené. Při bočním pohledu je pak přechod nárazníku a třetích dveří příjemně zakulacený. Při samotném zadním pohledu, který většina řidičů uvidí nejčastěji, tvoří dominantu úzké a protažené zadní světlomety. Ty jsou trnem v oku některým konkurentům a v poslední době můžeme jejich napodobeniny spatřovat i na jiných vozech. Právě díky svažující se střeše se zdá, při pohledu zezadu, že je Brera nižší, než ve skutečnosti. Široké blatníky a široký zadní nárazník vytváří dojem mohutnosti, které se ke kupé skvěle hodí. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní úzká světla, široké blatníky, mohutný nárazník spolu s dojitým výfukem bude nejčastější část, kterou budou ostatní řidiči sledovat.

Alfa Brera je souhrn italského šarmu a temperamentu s velkou dávkou agresivity a drzého pohledu. Přestože šli konstruktéři při návrhu více k praktickému využití, design se nakonec povedl a větší praktičnost není v tomto směru na škodu. Brera se může směle zařadit k nejhezčím kupé, které lze dnes na trhu najít a asi bude jen málo řidičů, kteří by nechtěli takovou "milenku na čtyřech kolech".

Brera a její míry

Brera je tradiční kupé 2+2 s poměrně velkými rozměry. Měří 4413 mm na délku, 1830 mm na šířku a 1372 mm na výšku. O dostatek místa v tomto segmentu se postará rozvor, který má hodnotu 2525 mm. Mimo samotné rozměry je jistě zajímavá i užitná hodnota. Byť to přímo k tomuto segmentu nepatří, nemá se Brera ani v tomto případě za co stydět. V základním uspořádání má zavazadelník objem 300 litrů. Po sklopení asymetricky dělených sedaček můžete získat až 610 litrů. Pokud si ovšem pořídíte kompletní Hi-Fi systém Bose, budete se muset se svými zavazadly uskromnit. Objem pak bude činit 236 až 564 litrů. Zadní sedačky jsou děleny v poměru 3:2.

Technické zajímavosti

Trvalý náhon na všechna kola

Alfa přišla po menší pauze u nových modelů také s náhonem na všechna kola. Výkon se bude na všechna kola přenášet přes tři diferenciály (centrální diferenciál je samosvorný Torsen C). Základní rozdělení výkonu činí 43:57 mezi přední a zadní nápravu. Q4, jak se u Alfy označuje náhon na všechna kola, ovšem dokáže dle adhezních podmínek měnit poměr přenášeného výkonu mezi nápravami ze standardního poměru až k poměru 28/72 nebo 72/28. Tento systém trvalého náhonu bude k dispozici s motorem 3,2 V6 JTS a má pomoci ke zlepšení jízdních vlastností v extrémních podmínkách na hranici adheze a také při přenosu velkého výkonu na kola při akcelarci z nízkých rychlostí.

Brzdy

Brzdy budou u Brery patřit k těm úplně nejlepším, které v daném segmentu najdete. První testy Alfy 159 a Brery jasně ukazují, že právě ty budou chloubou nových Alf. Brera disponuje ve verzi s motorem 2,2 JTS předními vrtanými kotouči o rozměru 305x28 mm. Na zadní nápravě najdeme jednoduché kotouče o rozměru 278x12 mm. Verze s motorem 3.2 JTS pak dostala přední kotouče o rozměru 330x28 mm, vzadu má 292x22 mm velké kotouče, které jsou stejně jako ty přední větrané. Dvouokruhové hydraulické brzdy disponují brzdným asistentem HBA a samozřejmě i systémem ABS a EBD. Brera disponuje také funkci Hill-holder, což je systém, který pomáhá při rozjezdu do kopce. Po odstranění brzdového pedálu, zůstane auto ještě po nějakou dobu zabržděné, aby nedošlo k nežádoucímu sjíždění dozadu.

Pneu a kola

Brera dostane do vínku trojici disků a pneumatik. U verze 2,2 JTS najdeme kola z lehkých slitin o rozměrech 16, 17 a 18". Na nich se objeví pneu 215/55, 225/50 a 235/45. U verze s 3.2 JTS pak najdeme pouze dvojici kol a pneu s rozměry 225/50 na 17" kolech a 235/45 na 18" kolech. V roce 2006 se u Brery objeví také kontrola tlaku v pneumatikách.

Dynamická kontrola vozidla VDC

O tom, že různé automobilky používají různý název pro stejné věci, není třeba psát. Systém VDC je obdobou známého ESP, tedy elektronického stabilizačního systému. Ten je u Brery ovšem naladěny na sportovní režim a tak jeho zásahy poznáte až v extrémních situacích. VDC využívá senzory, které snímají odchylky a rotaci vozu od podélné osy a na základě těchto údajů se snaží srovnat vůz, aby se nedostal do smyku.

Komfort a zabezpečení

Brera bude vybavena všemi běžnými komfortními prvky. Automatická klimatizace, dešťové senzory, senzory automatického rozsvícení světel, parkovací asistent nebo tempovat jsou v Breře samozřejmostí. Jak tomu bylo již v minulosti, dostane i Brera kvalitní audiosystém Bose. K tomu dostane i důmyslný zabezpečovací systém, který po aktivaci znemožní mechanicky otevřít dveře a to ani zevnitř. Zloději tak nepomůže ani rozbité okno.

Panoramatická střecha

Brera může být na přání vybavena velkou panormatickou střechou. Ta se skládá celkem ze tří laminovaných, skleněných panelů, které jsou uchyceny v rámech. Posádka si pak může volit intenzitu světla díky elektrickým roletkám.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na začátek, styl a design, rozměry a zavazadelník, technické zajímavosti
  2. Přenos výkonu a motory, technické parametry, plakáty
  3. Kompletní fotogalerie

bazar

Alfa Romeo 156 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 169 251 km
Cena: 58 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 68 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků