Alfa Brera Spider a Alfa 159 SW nabírají reálnou podobu (nově bohatá fotogalerie)

Italská Alfa Romeo chystá v nejbližších dnech oficiálně představit další karosářské varianty svých nových modelů. Model Brera ve verzi kabrio a model 159 ve verzi kombi. Nyní se objevily první fotografie a informace. (Doplněno 22.2.)
Alfa Brera Spider a Alfa 159 SW nabírají reálnou podobu (nově bohatá fotogalerie)

Již za měsíc automobilka Alfa Romeo oficiálně představí své nové karosářské verze modelů Brera a 159. Alfa Brera Spider s tradiční plátěnou střechou vychází z nedávno uvedeného coupé. Brera ve verzi Spider bude o 15 mm kratší než coupé a bude tak měřit 4 396 mm. Zároveň bude o 5 mm nižší a na výšku bude měřit 1 367 mm. Rozvor pak má hodnotu 2 525 mm. I Brera Spider bude koncipována s vnitřním uspořádáním 2+2. Design vychází z dílny Giugiara a pod kapotou se objeví stejné motory jako u verze Coupé. Tedy čtyřválec 2,2 JTS o výkonu 136 kW (185 k), šestiválec 3,2 JTS o výkonu 191 kW (260 k) a naftový motor 2,4 JTD o výkonu 147 kW (200 k). Bližší specifikace budou zveřejněny až v průběhu ženevského autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Brera Spider

Zároveň s modelem Brera Spider přichází i kombi odvozené ze sedanu modelu 159. Hlavním rozdílem proti minulé generaci Alfy 156 a 156 Sportwagon je výrazné zvětšení užitné hodnoty vozu. Vždyť combi modelu 156 disponovalo menším zavazadelníkem, než verze sedan. Přesto Alfa dbala na udržení stylovosti a elegance, a tak nový Sportwagon bude opět patřit k nejkrásnějším kombi na trhu. I když Alfa nerada používá slovo combi. Pod kapotou se také objeví stejné motory, jako u verze sedan. Čtyřválce 1,9 a 2,2 JTS o výkonech 118 kW (160 k), resp. 136 kW (185 k), šestiválec 3,2 JTS o výkonu 191 kW s náhonem na všechna kola a trojice naftových motorů 1,9 s výkony 88 kW (120 k) u starší osmiventilové verze a s výkonem 110 kW (150 k) u novějšího šestnáctiventilu. Vrchol naftové nabídky je u motoru 2,4 JTD s výkonem 147 kW (200 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Sportwagon

Alfa úzkostlivě tají jakékoli bližší informace a chce je zveřejnit až při oficiálním odhalení v Ženevě. Zároveň se netrpělivě čeká, kdy Alfa oznámí nasazení i dalších motorů pro své nynější modely a to jak dalších šestiválců, tak i naftových motorů s vícestupňovým přeplňováním. Otevřenou otázkou zůstává i to, zda se v Alfě objeví osmiválce v ostrých modelech Brera GTA a 159 GTA, nebo zda použije italská automobilka přeplňované šestiválce.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků