Alfa Brera a Spider: svěží technika, nižší cena

Vozy Alfa Romeo modelových řad Brera a Spider se dočkaly modernizace. Změny mají podobný rozsah jako u Alfy 159.

Oba omlazené sportovní vozy se od předchozí generace zvenčí příliš neliší a většina změn se skrývá spíše v jejich technice, českého zákazníka navíc potěší mírné snížení cen. Alfa Romeo také pokračuje v rodícím se trendu snižování hmotnosti a oba modernizované vozy jsou lehčí o celé desítky kilogramů. Bolestí většiny moderních vozů je totiž nadměrná obezita, jež zvyšuje spotřebu paliva a zhoršuje jízdní vlastnosti. Uvnitř nové vozy poznáme třeba podle upravených přístrojů nebo nového volantu. 

K dispozici jsou dva zážehové a dva vznětové motory, všechny výhradně s přímým vstřikováním paliva. Zastánci benzínových motorů, kteří je stále považují za jedinou volbu k pohonu sportovního auta, mohou volit z jednotek 2,2 JTS/136 kW a 3,2 V6 JTS/191 kW. Příznivci nízké spotřeby mají na výběr ze dvou variant vznětového pětiválce 2,4 JTD, jenž dává 154, nebo 147 kW. Novinkou pro šestiválec je možnost volby stálého pohonu všech kol Q4 a nově i pouze pohonu kol přední nápravy. Standardně se všechny vozy Brera/Spider dodávají s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ale jak je u Alfy zvykem, také s některou z převodovek automatických. Verzi 2,2 JTS tak lze kombinovat s robotizovaným Selespeedem, „automat“ Q-Tronic s řazením na volantu se nabízí pro 3,2 V6 JTS a slabší z motorů 2,4 JTD. Zajímavou novinkou by však mohl být příplatkový systém Electronic Q2, jenž je dostupný pro všechny verze s pohonem předních kol a má za úkol snižovat přenášení sil vznikajících přenosem kol na vozovku do řízení. 

K sériové výbavě obou modelů patří auomatická klimatizace, sedm airbagů, tempomat, parkovací senzory nebo stabilizační systém VDC. Z příplatkové výbavy zmíníme jen hi-fi systém Bose (+ 22 500 Kč), bi-xenonové světlomety (+ 20 000 Kč) nebo kožené čalounění (+ 49 200 Kč), ale také škálu litých ráfků s průměrem od 17 do 19 palců. Za jízdu s větrem ve vlasech se připlácí 50 000 Kč. Na závěr vám nabízíme přehled technických údajů a cen obou modelů, v závorkách naleznete hodnoty pro automatické převodovky. 

Motor
2,2 JTS
3,2 V6 JTS
3,2 V6 JTS Q4
2,4 JTD
Zdvihový objem [cm3]
2198
3195
3195
2387
Válce/ventily
4/4
6/4
6/4
5/4
Nejvyšší výkon [kW/ot./min.]
136/6500
191/6200
191/6200
154 (147)/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot./min.]
230/4500
322/4500
322/4500
400/2500 (2000)
Max. rychlost [km/h]
224
250
244
231 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]
8,6
7,0
6,8 (7,0)
7,9 (8,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]
9,2 (9,1)
11,0
11,4 (12,1)
6,8 (7,9)
Cena Brera [Kč]
845.000,- (895.000,-)
1.005.000,-
1.080.000,- (1.140.000,-)
985.000,- (1.045.000,-)
Cena Spider [Kč]
895.000,- (945.000,-)
1.055.000,-
1.130.000,- (1.190.000,-)
1.035.000,- (1.095.000,-)

 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Brera a Spider

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Alfa Romeo 156 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 169 251 km
Cena: 58 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 68 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků