Alfa Brera a Spider: svěží technika, nižší cena

Vozy Alfa Romeo modelových řad Brera a Spider se dočkaly modernizace. Změny mají podobný rozsah jako u Alfy 159.

Oba omlazené sportovní vozy se od předchozí generace zvenčí příliš neliší a většina změn se skrývá spíše v jejich technice, českého zákazníka navíc potěší mírné snížení cen. Alfa Romeo také pokračuje v rodícím se trendu snižování hmotnosti a oba modernizované vozy jsou lehčí o celé desítky kilogramů. Bolestí většiny moderních vozů je totiž nadměrná obezita, jež zvyšuje spotřebu paliva a zhoršuje jízdní vlastnosti. Uvnitř nové vozy poznáme třeba podle upravených přístrojů nebo nového volantu. 

K dispozici jsou dva zážehové a dva vznětové motory, všechny výhradně s přímým vstřikováním paliva. Zastánci benzínových motorů, kteří je stále považují za jedinou volbu k pohonu sportovního auta, mohou volit z jednotek 2,2 JTS/136 kW a 3,2 V6 JTS/191 kW. Příznivci nízké spotřeby mají na výběr ze dvou variant vznětového pětiválce 2,4 JTD, jenž dává 154, nebo 147 kW. Novinkou pro šestiválec je možnost volby stálého pohonu všech kol Q4 a nově i pouze pohonu kol přední nápravy. Standardně se všechny vozy Brera/Spider dodávají s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, ale jak je u Alfy zvykem, také s některou z převodovek automatických. Verzi 2,2 JTS tak lze kombinovat s robotizovaným Selespeedem, „automat“ Q-Tronic s řazením na volantu se nabízí pro 3,2 V6 JTS a slabší z motorů 2,4 JTD. Zajímavou novinkou by však mohl být příplatkový systém Electronic Q2, jenž je dostupný pro všechny verze s pohonem předních kol a má za úkol snižovat přenášení sil vznikajících přenosem kol na vozovku do řízení. 

K sériové výbavě obou modelů patří auomatická klimatizace, sedm airbagů, tempomat, parkovací senzory nebo stabilizační systém VDC. Z příplatkové výbavy zmíníme jen hi-fi systém Bose (+ 22 500 Kč), bi-xenonové světlomety (+ 20 000 Kč) nebo kožené čalounění (+ 49 200 Kč), ale také škálu litých ráfků s průměrem od 17 do 19 palců. Za jízdu s větrem ve vlasech se připlácí 50 000 Kč. Na závěr vám nabízíme přehled technických údajů a cen obou modelů, v závorkách naleznete hodnoty pro automatické převodovky. 

Motor
2,2 JTS
3,2 V6 JTS
3,2 V6 JTS Q4
2,4 JTD
Zdvihový objem [cm3]
2198
3195
3195
2387
Válce/ventily
4/4
6/4
6/4
5/4
Nejvyšší výkon [kW/ot./min.]
136/6500
191/6200
191/6200
154 (147)/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot./min.]
230/4500
322/4500
322/4500
400/2500 (2000)
Max. rychlost [km/h]
224
250
244
231 (225)
Zrychlení 0-100 km/h [s]
8,6
7,0
6,8 (7,0)
7,9 (8,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]
9,2 (9,1)
11,0
11,4 (12,1)
6,8 (7,9)
Cena Brera [Kč]
845.000,- (895.000,-)
1.005.000,-
1.080.000,- (1.140.000,-)
985.000,- (1.045.000,-)
Cena Spider [Kč]
895.000,- (945.000,-)
1.055.000,-
1.130.000,- (1.190.000,-)
1.035.000,- (1.095.000,-)

 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Brera a Spider

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků