Alfa Brera a Spider 2011: Italky v novém

Pro modelový rok 2011 připravila automobilka Alfa Romeo dílčí modernizace svých sportovních typů Brera a Spider. Co nabídnou?

Změny se týkají decentních stylistických retuší, ale především pohonných jednotek; ačkoli o nich informoval nejdřív britský importér, lez předpokládat, že tyto modifikace zasáhnout technicky spřízněné vozy Brera a Spider na všech trzích.

Pod kapoty se dostane dvojice nových motorů z dílen Fiat Powertrain Technologies (FPT) převzatých z aktuální verze modelu Alfa 159. Zážehová jednotka Alfa Romeo 1750 TBi se vyznačuje lehkou stavbou, proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním benzínu, šestnáctiventilovými rozvody DOHC a přeplňováním turbodmychadlem, což vede k dosažení výkonu 200 koní (146 kW) v rozmezí od 7 750 do 5 500 ot./min. a točivého momentu 320 Nm již při 1 400 ot./min. Spotřeba paliva zatím nebyla zveřejněna, Alfa Brera osazená touto jednotkou však díky ní vyprodukuje CO2 v průměru 189 a Alfa Spider 192 g/km. Z klidu na 100 km/h vozy zrychlí za 7,7, resp. 7,8 s a dosáhnou shodné rychlosti 235 km/h. Servisní interval byl stanoven na 34 000 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkrátka nezůstanou ani milovníci vznětových motorů, neboť pro ně u Alfy připravili dvoulitrový čtyřválec JTDM s nejmodernější generací vstřikování common-rail MultiJet, jehož je Alfa Romeo průkopníkem. Naladěn je na 170 koní (125 kW) při 4 000 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 360 Nm v pásmu od 1 750 do 2 500 ot./min. Vozy Alfa Brera a Spider s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,8 a 9,0 s, nejvyšší rychlost činí 220 km/h a emise CO2 jsou v obou případech 142 g/km. Také v tomto případě je servisní interval 34 000 km. Podrobné technické údaje modernizovaných vozů s novými motory naleznete v přiložené tabulce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Navíc se můžeme těšit na nové vrcholné provedení označené Italia Independent, jež bude k dispozici pro obě karosářské varianty. Italia Independent se na první pohled vyznačuje matným, „titanovým“ lakem, černými osmnáctipalcovými ráfky ve stylu turbínového lopatkového kola či rudými brzdiči. Uvnitř pak najdeme černé kožené čalounění sportovních sedadel, volantu a hlavice řadicí páky s kontrastním červeným stehováním, loga Italia Independent pod hlavovými opěrkami, hliníkové pedály a prvotřídní audiosystém s širokoúhlým monitorem a vestavěnou navigací a Blue&Me.

Všechny tyto novinky by se v prodeji měly objevit již v následujících týdnech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Brera a Spider 2011
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Brera v edici Italia Independent
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků