Alfa 8C Spider: nejdražší vůz v historii značky

Alfa Romeo 8C Competizione v provedení Spider nabídne ještě větší porci sportovního švihu. Nyní víme, že i za ještě větší porci peněz.

Model 8C competizione patří mezi nepřekonatelné skvosty italského designu, jaké jsme obdivovali během celého dvacátého století, ale v uměleckých dílech a architektuře i během staletí předchozích. Není tajemstvím, že se koncern Fiat skrze alianci s Chryslerem konečně pokusí o velký návrat na americké trhy, tamní zákazníci přitom začínají šílet hlavně po vozech Alfa Romeo.

Pro zájemce z USA je proto životně důležitá nová informace o tom, že si budou moci pořídit i skvělý výrobek od Alfy, tedy otevřenou verzi typu 8C Competizione, označenou pochopitelně Spider. Jak kupé, tak i Spider vznikne v sérii striktně omezené na 500 kusů, přičemž jen 35 vozů bude určeno pro kontinent za Velkou louží. Zde se bude prodávat za 299 000 dolarů, což z tohoto modelu dělá zřejmě nejdražší Alfu všech dob. Dodávky začnou v lednu příštího roku a měly by účinně připravit půdu pro velkolepý návrat vozů koncernu Fiat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Alfa Romeo 8C Competizione se vyrábí v italské Modeně a sdílí své mechanické části se sesterským Maserati Granturismem. O dostatečné jízdní zážitky se stará vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 450 koní (335 kW) při 7 000 ot./min. Tato pohonná jednotka je doplněna automatickou šestistupňovou převodovou skříní s možností manuálního řazení páčkami pod volantem (uložena je u zadní nápravy dle koncepce transaxle) a samosvorným diferenciálem zadní poháněné nápravy.

Podle některých disponuje tato Alfa brzdami, které údajně svoí účinností nesnesou v rámci dané kategorie srovnání. Za dvacetipalcovými litými ráfky se skrývají uhlíkokeramické kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Pro zvýšení bezpečnosti spolupracují se stabilzačním a protiprokluzovým systémem VDC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příští rok Alfa Romeo oslaví sté výročí svého založení a k této příležitosti připraví vysokovýkonné provedení kupé 8C Competizione s doplňkovým označením GTA. Vyrobena bude stovka těchto uzavřených vozů, ale je docela možné, že několik dalších může vycházet právě ze Spideru.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků