Alfa 8C Spider: nejdražší vůz v historii značky

Alfa Romeo 8C Competizione v provedení Spider nabídne ještě větší porci sportovního švihu. Nyní víme, že i za ještě větší porci peněz.

Model 8C competizione patří mezi nepřekonatelné skvosty italského designu, jaké jsme obdivovali během celého dvacátého století, ale v uměleckých dílech a architektuře i během staletí předchozích. Není tajemstvím, že se koncern Fiat skrze alianci s Chryslerem konečně pokusí o velký návrat na americké trhy, tamní zákazníci přitom začínají šílet hlavně po vozech Alfa Romeo.

Pro zájemce z USA je proto životně důležitá nová informace o tom, že si budou moci pořídit i skvělý výrobek od Alfy, tedy otevřenou verzi typu 8C Competizione, označenou pochopitelně Spider. Jak kupé, tak i Spider vznikne v sérii striktně omezené na 500 kusů, přičemž jen 35 vozů bude určeno pro kontinent za Velkou louží. Zde se bude prodávat za 299 000 dolarů, což z tohoto modelu dělá zřejmě nejdražší Alfu všech dob. Dodávky začnou v lednu příštího roku a měly by účinně připravit půdu pro velkolepý návrat vozů koncernu Fiat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Alfa Romeo 8C Competizione se vyrábí v italské Modeně a sdílí své mechanické části se sesterským Maserati Granturismem. O dostatečné jízdní zážitky se stará vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 450 koní (335 kW) při 7 000 ot./min. Tato pohonná jednotka je doplněna automatickou šestistupňovou převodovou skříní s možností manuálního řazení páčkami pod volantem (uložena je u zadní nápravy dle koncepce transaxle) a samosvorným diferenciálem zadní poháněné nápravy.

Podle některých disponuje tato Alfa brzdami, které údajně svoí účinností nesnesou v rámci dané kategorie srovnání. Za dvacetipalcovými litými ráfky se skrývají uhlíkokeramické kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu a 360 mm vzadu. Pro zvýšení bezpečnosti spolupracují se stabilzačním a protiprokluzovým systémem VDC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příští rok Alfa Romeo oslaví sté výročí svého založení a k této příležitosti připraví vysokovýkonné provedení kupé 8C Competizione s doplňkovým označením GTA. Vyrobena bude stovka těchto uzavřených vozů, ale je docela možné, že několik dalších může vycházet právě ze Spideru.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 8C Competizione

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 147 2
Rok výroby: 2001
Stav: 217 950 km
Cena: 41 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 188 556 km
Cena: 130 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků