Alfa 169 již pro modelový rok 2010

Od nové vlajkové lodi si Alfa Romeo slibuje především mohutný nástup na severoamerický trh. Co vše hodlá nabídnout?
Alfa 169 již pro modelový rok 2010

O nástupci zastarávající Alfy 166 se mluví již dlouho, ale nyní byly uvolněny další informace a fotografie. Oproti svému předchůdci bude mít Alfa 169 pohon zadních kol a o pohon se postará nový vidlicový šestiválec, nabízený ve variantách 3,0 a 3,5 l s výkony ve třech stupních mezi 250 a 350 koňmi. Zastánci nafty se mohou těšit na vznětový čtyřválcový „dvoulitr“ (170 a 200 koní) a jednotku 3,0 V6 s výkonem 250 koní. 

Dle dobře informovaných italských magazínů, které mají k vedení koncernu Fiat opravdu blízko, to vypadá, že automobilka Alfa Romeo bude spolupracovat na vývoji nástupce modelu 166, tedy Alfy 169, s německým Mercedesem. Alfa 169 měla původně stát na upravené platformě Maserati Quattroporte se vším, co k tomu patří. Tedy se zadním náhonem a převodovkou s diferenciálem mezi zadními koly, tedy s transaxle.

Jenže dle italských médii to vypadá, že použití platformy Maserati by bylo velmi nákladné, což by se výrazně odrazilo na ceně modelu 169 a taky na délce vývoje. Přitom model Alfa 169 má přijít na trh již na konci roku 2009. Vypadá to tedy, že vedení Fiatu jednalo s Mercedesem o možném vypůjčení si platformy z budoucí nové generace třídy E. Tím by zůstal zachován záměr přijít s luxusním sedanem vyšší střední třídy se zadním náhonem a navíc aplikace této platformy by nejspíš byla mnohem levnější a jednodušší.

Model 169 by měl patřit do čtveřice klíčových, zásadně se lišících modelů, jež mají za úkol dobýt USA. Společnost mu v této snaze budou dělat kompaktní Mi.To, kupé Brera a střední sedan, který bude vycházet ze současné verze 159. Svojí povahou bude mít Alfa 169 k požadavkům amerických zákazníků jistě blízko, otázkou zůstává, jestli Alfa Romeo do roka stihne vybudovat dostatečně hustou a kvalitní síť vlastních prodejen a servisů...

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků