Aleš Brichta fandí motorkářům (hvězdy za volantem)

Známého rockového zpěváka Aleše Brichtu není třeba představovat. Položili jsme mu tradiční otázky, abychom zjistili jaký řidič rocker je, kolik kilometrů ročně najezdí, zda bere stopaře a jestli umí poskytnout první pomoc. A nejen to. Více se dočtete v dnešním rozhovoru.
Aleš Brichta fandí motorkářům (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Volvo S80 T6.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?

Volkswagen Golf 1.9 GTI, Mazda 626, Volvo 960. Nejoblíbenější je asi můj současný vůz - bezpečný, prostorný, rychlý a spolehlivý.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Na místech, kde je považuji za smysluplné, je dodržuji nebo jedu i o něco pomaleji, pokud nemám stoprocentní pocit jistoty. Jinak přiznávám, že jezdím o nějaké to procento rychleji. Ono je to dáno i jízdními vlastnostmi vozu, například výrazně kratší brzdnou dráhou oproti běžným typům vozidel. Komunikace v republice jsou především vinou ministerstva dopravy a jejich nesmyslného přístupu k provozu hlavně zahraničních kamionů v tak dezolátním stavu, že opravy budou splácet ještě naši vnuci. O chování řidičů - např. pomalá jízda v levém pruhu a nezařazování se zpět do pravého nebo nedávání blinkrů ani nemá cenu mluvit. Navíc z nové vyhlášky považuji za smysluplné jen povinné celoroční svícení. Nesmyslný bodový systém povede jen k tomu, že dopadneme jako v Maďarsku, kde po jeho zavedení neměl po pár týdnech kdo rozvážet rohlíky. 

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Jako řidič asi průměrný, s dostatečnými zkušenostmi. Ročně najezdím dost, ale ne všechno sám odřídím. Za volantem tak 30 tisíc kilometrů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Těch bylo požehnaně, ale asi nejsou nejvhodnější ke zveřejnění. Spíš je víc těch smutných, ale to nemá cenu psát, ono se stačí rozhlédnout, jací tragédi na našich silnicích pohybují.

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Občas stopaře beru, ale na delší trasy v drtivé většině případů nejezdím sám, ale s muzikanty z kapely, takže to ani nejde.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Snad ano, ale přiznávám, že s velkými obtížemi, protože si opravdu pamatuji jen těch pár nejzákladnějších pravidel.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu "Kryštof" a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Ty jednorázové akce jsou spíš pro zasmání, protože nic neřeší. Pokuty často neplatím, jen občas za rychlejší jízdu nebo parkování, ale to je v Praze spíš k naštvání, protože při dodržování všech předpisů na parkování, by se musela polovina města vystěhovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Byl. Jednou mi nedali přednost zprava, jednou jsem povyjel do křižovatky, kam nebylo vidět kvůli parkující dodávce a dobrák vesničan, sledující čísla na domech, mi klepnul přední nárazník. Bohužel jsem byl na vedlejší. A jednou mi pod auto vběhl zmatený starší pán, hledající po okolí svého psa.

Jak se díváte na motorkáře?

Já jim i fandím, ale sám se nemám čas tomu věnovat. Mnohem větší problém a nebezpečí vidím v různých messengerech motajících se po městech v silném provozu a kašlajících na přepisy. O cyklistech ve městě ani nemluvě.

Co by jste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Na našich silnicích rozhodně pevné nervy a dodržování pořekadla, že když nejde o život, jde o h....! Pár ušetřených minut za riziko nestojí. Každopádně přeji všem šťastnou cestu s myšlenkou, že musíte počítat s tím, že ne všichni jezdí jako vy, ale třeba výrazně hůř. Tak s jejich chybou raději předem počítejte.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků