Akvaplaning už nemá být strašák. Continental ví, jak na něj upozornit

7 komentářů

Kuk Vykuk
20. dubna • 13:07

Na autě jsou ze všeho nejdůležitější gumy, ty nás drží bezpečné na matičce Zemi svojí přilnavostí (adhezí) a taky rychlým odvodem vody. Teprve pak jsou důležitý brzdy a pak ten zbytek. Ale jak už to tak bejvá lidi radši narvou všechny prachy do auta a pak na to daj nějaký levný čínský gumy a strašně se divěj že se v tom necejtěj bezpečně.

Wonn
19. dubna • 21:07

Já teda zatím nevím, jak se auto při začínajícím aquaplaningu chová, ani kolik vody musí být na cestě, aby při určité rychlosti mohl vzniknout. Nemám si to totiž kde vyzkoušet. Zatímco chování na hraně přilnavosti, na sypkém povrchu, listí, sněhu či dalších površích, chování auta při plném brzdění a to i v zatáčce, to vše si lze někde bezpečně vyzkoušet a získat tedy povědomí o chování auta. Ale s aquaplaningem to tak jednoduché není a proto při prudké přeháňce jedu raději pomaleji :)

Jan Hora
30. října • 11:48

Dobrý den. Ono se na něco takového moc nedá připravit. Je ale dobré mít v hlavě co by se přibližně mělo dělat a hlavně jaké mohou být rizikové faktory a kdy si na to tedy dát pozor. Našel jsem tu poměrně dobrý článek https://www.dopravniznaceni.com/Aquaplaning-b5569.htm...
Myslím, že je to stejné jako na ledu - jít volantem kufru naproti.

jj
19. dubna • 21:41

zkoušel jste kurzy bezpečné jízdy? ;) všude mají vany na aquaplanning...

Wonn
19. dubna • 22:00

To jsem zatím nezkoušel a ani mě nenapadlo, že to tam můžou mít, takže dobrý podnět :)

Phoenix
20. dubna • 8:09

Můžu jen doporučit... Když jsem na tom byl poprvé (šlo to zaplatit přes benefity od mého zaměstnavatele), tak jsem se asi po 5 letech konečně dozvěděl, jak moje auto reaguje v opravdu mezních situacích... Takže když pak přišla výměna auta, byla to logická volba - abych si to nové auto co nejdříve "přečetl", co umí a jak poznám, když je něco špatně...

jj
20. dubna • 10:26

Přesně tak. Mně to koupila žena před 2 lety k Vánocům, byl jsem hned v únoru, na sněhu. Šel jsem tam s tím, že mě nemůže nic překvapit, odcházel jsem z tama jak zpráskaný pes... Letos v zimě mi to zachránilo kůži, asi v 80 km/h jsem přejížděl z pruhu do pruhu, mezi pruhy byl celkem vysoký pás sněhu, pravá kola přešla v pohodě, ale levým předním jsem v tom sněhu trefil nějakou hroudu a začal mě předbíhat zadek. Točit se to přestalo, když jsem jel dveřma napřed a levým okýnkem se koukal na auta za mnou... Kdybych neměl zkušenosti z kurzu, tak bych to asi nedal, minimálně bych udělal hodiny, v horším případě bych rozsekal auto o svodidla...

Doporučujeme

Články odjinud