Akvaplaning už nemá být strašák. Continental ví, jak na něj upozornit

Wonn  |  19. 04. 2018 21:07

Já teda zatím nevím, jak se auto při začínajícím aquaplaningu chová, ani kolik vody musí být na cestě, aby při určité rychlosti mohl vzniknout. Nemám si to totiž kde vyzkoušet. Zatímco chování na hraně přilnavosti, na sypkém povrchu, listí, sněhu či dalších površích, chování auta při plném brzdění a to i v zatáčce, to vše si lze někde bezpečně vyzkoušet a získat tedy povědomí o chování auta. Ale s aquaplaningem to tak jednoduché není a proto při prudké přeháňce jedu raději pomaleji :)

Odpovědět  |   | 
jj  |  19. 04. 2018 21:41

zkoušel jste kurzy bezpečné jízdy? ;) všude mají vany na aquaplanning...

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  19. 04. 2018 22:00

To jsem zatím nezkoušel a ani mě nenapadlo, že to tam můžou mít, takže dobrý podnět :)

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  20. 04. 2018 08:09

Můžu jen doporučit... Když jsem na tom byl poprvé (šlo to zaplatit přes benefity od mého zaměstnavatele), tak jsem se asi po 5 letech konečně dozvěděl, jak moje auto reaguje v opravdu mezních situacích... Takže když pak přišla výměna auta, byla to logická volba - abych si to nové auto co nejdříve "přečetl", co umí a jak poznám, když je něco špatně...

Odpovědět  |   | 
jj  |  20. 04. 2018 10:26

Přesně tak. Mně to koupila žena před 2 lety k Vánocům, byl jsem hned v únoru, na sněhu. Šel jsem tam s tím, že mě nemůže nic překvapit, odcházel jsem z tama jak zpráskaný pes... Letos v zimě mi to zachránilo kůži, asi v 80 km/h jsem přejížděl z pruhu do pruhu, mezi pruhy byl celkem vysoký pás sněhu, pravá kola přešla v pohodě, ale levým předním jsem v tom sněhu trefil nějakou hroudu a začal mě předbíhat zadek. Točit se to přestalo, když jsem jel dveřma napřed a levým okýnkem se koukal na auta za mnou... Kdybych neměl zkušenosti z kurzu, tak bych to asi nedal, minimálně bych udělal hodiny, v horším případě bych rozsekal auto o svodidla...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  20. 04. 2018 13:07

Na autě jsou ze všeho nejdůležitější gumy, ty nás drží bezpečné na matičce Zemi svojí přilnavostí (adhezí) a taky rychlým odvodem vody. Teprve pak jsou důležitý brzdy a pak ten zbytek. Ale jak už to tak bejvá lidi radši narvou všechny prachy do auta a pak na to daj nějaký levný čínský gumy a strašně se divěj že se v tom necejtěj bezpečně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 47 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 49 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A