Akumulátory moderních aut selhávají čtyřikrát častěji než před 17 lety

Nároky na autobaterie rostou a řidiči zanedbávají jejich údržbu, kterou přitom vyžadují i ty takzvaně „bezúdržbové“. Upozornil na to německý ADAC.
Akumulátory moderních aut selhávají čtyřikrát častěji než před 17 lety

Nejčastější příčinou výjezdů k nepojízdným vozům na německých silnicích je porucha autobaterie. Vyplývá to z dlouhodobých statistik německého autoklubu ADAC, na které před příchodem zimy opětovně upozornil Auto Bild.

Jen v roce 2012 zaznamenala asistenční služba autoklubu 685 751 poruch tohoto druhu. Selhání autobaterie je tak čtyřikrát pravděpodobnější než v roce 1996. Akumulátory se sice neustále zdokonalují, nároky na ně kladené však stoupají ještě rychleji.

Zajímavosti | Byznys | Audi | Názory | Audi A6

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

„Kvalita autobaterií se v posledních letech sice obecně zlepšila, ale požadavky na ně jsou daleko vyšší,“ řekl Helmut Schmaler z ADAC. „Jedná se například o počet komfortních spotřebičů ve vozech nebo o vyšší podíl popojíždění v hustém městském provozu.“

Podle Schmalera ale za častějšími závadami autobaterií stojí i skutečnost, že jsou označovány jako bezúdržbové. Tím se přitom míní, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňování destilované vody. Nelze z toho vyvozovat, že řidič na něj může zcela zapomenout, ale přesně to většina z nich dělá. 

Technika | Život řidiče | Bezpečnost | Volkswagen | Volkswagen Passat

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

„Kdo jezdí v zimě častěji na krátké trasy, měl by napětí bezúdržbového akumulátoru pravidelně kontrolovat a v případě potřeby ho dobít,“ radí Schmaler. 

Zcela bez komplikací není ani pořízení nové autobaterie. Pokud je dlouho na skladě a obchodník ji pravidelně nenabíjí, ztrácí svoje původní vlastnosti a bude mít kratší životnost.

Dobíjíte akumulátor preventivně, nebo se jím zabýváte, až když auto začne špatně startovat? Napište nám do diskuze.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků