Akumulátory moderních aut selhávají čtyřikrát častěji než před 17 lety

Nároky na autobaterie rostou a řidiči zanedbávají jejich údržbu, kterou přitom vyžadují i ty takzvaně „bezúdržbové“. Upozornil na to německý ADAC.
Akumulátory moderních aut selhávají čtyřikrát častěji než před 17 lety

Nejčastější příčinou výjezdů k nepojízdným vozům na německých silnicích je porucha autobaterie. Vyplývá to z dlouhodobých statistik německého autoklubu ADAC, na které před příchodem zimy opětovně upozornil Auto Bild.

Jen v roce 2012 zaznamenala asistenční služba autoklubu 685 751 poruch tohoto druhu. Selhání autobaterie je tak čtyřikrát pravděpodobnější než v roce 1996. Akumulátory se sice neustále zdokonalují, nároky na ně kladené však stoupají ještě rychleji.

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

„Kvalita autobaterií se v posledních letech sice obecně zlepšila, ale požadavky na ně jsou daleko vyšší,“ řekl Helmut Schmaler z ADAC. „Jedná se například o počet komfortních spotřebičů ve vozech nebo o vyšší podíl popojíždění v hustém městském provozu.“

Podle Schmalera ale za častějšími závadami autobaterií stojí i skutečnost, že jsou označovány jako bezúdržbové. Tím se přitom míní, že akumulátor nevyžaduje pravidelné doplňování destilované vody. Nelze z toho vyvozovat, že řidič na něj může zcela zapomenout, ale přesně to většina z nich dělá. 

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

„Kdo jezdí v zimě častěji na krátké trasy, měl by napětí bezúdržbového akumulátoru pravidelně kontrolovat a v případě potřeby ho dobít,“ radí Schmaler. 

Zcela bez komplikací není ani pořízení nové autobaterie. Pokud je dlouho na skladě a obchodník ji pravidelně nenabíjí, ztrácí svoje původní vlastnosti a bude mít kratší životnost.

Dobíjíte akumulátor preventivně, nebo se jím zabýváte, až když auto začne špatně startovat? Napište nám do diskuze.

bazar

VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 251 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků