Aktualizováno: Proč je na Pražském okruhu omezení na 60 km/h

48 komentářů

David
18. listopadu • 1:05

P. S. Jel jsem v 1:15 ráno .. asi jsem ohrozil děti ze školky nebo něco podobného .. snad mě příště za to nezavrou curraa** z Prahy

David
18. listopadu • 1:03

Přidávám se . Došla mě pokuta za 24.8, ze jsem jel 78km/h 600 Kč .... měl jsem tempomat na 80km/h ... to je pěkný ojebavani lidi . Zajímalo by mě, kolik si za ten měsíc vydělali ...

Alix
5. října • 9:20

Dejte na rychlost pozor, protože kamery jsou přeinstalované na 60km/h a pošlou vám dopis s pokutou !!!

Sch
26. října • 13:05

Tak já jsem to vyhrál, po okruhu jsem v té době jezdil pravidelně 2x denně. Výsledkem je 5 x 600Kč. Jsem tedy vychovaný řidič a za silniční pirátství v dálničním tunelu jsem dost draze zaplatil a jezdím jako beránek, ale aspoň si u toho zatroubím na protest.

Fanda
12. října • 9:48

JOJO uz jsem dostal dve pokuty jednou jem jel 74km/h a podruhe 77km/h vse kolem jedne hodiny v noci pokazde 600kc .Zrejme prispevek na kriminalni zivly ve vedeni magistratu a mestske policie praha . Hlavne ze je tam povinna dalnicni znamka .

Míra
15. října • 14:04

JOJO Fando dnes 12.10.2016 mi přišel dopis,že 27.8.2016 jsem v jel v tunelu 75km/h a mám zaplatit 600kč.pokutu.Do Prahy nebo okolo ni jedu tak jednou za 10let a i když se snažím jako mimopražský řidič (jezdím spoustu let bez nehody) dávat pozor a dodržovat pravidla sil.provozu tak se příště Praze raději velkým obloukem vyhnu.

Aleš
5. září • 23:29

5.9.2016 a stále 60... Na to, že se jen upravuje kamerový systém a mělo to trvat 14 dnů.....

MAR
7. září • 20:30

Neskutečně mě to irituje. Ve dne v noci stále 60 km/h. Bez vysvětlení, bez důvodu. Arogance ze strany ŘSD je neskutečná. Nemohl by se toho někdo před volbami chytit??

kure.55
30. srpna • 19:16

30.8. - pořád 60 km/h v obou tubusech + se k tomu ještě přidala 80 zhruba 2 km před lochkovským tunelem ve směru lětiště. :-/

Hukan
17. srpna • 19:32

stejne se clovek dozvi, ze za to muzou pumpickari a cyklofasisti. stejne jako za kolony na magistrale nebo jizni spojce B-]

Lukša
15. srpna • 20:51

řekl bych, že pointa je v tom, že-..nejedou kamery!!:) Pokud tam sedí dispečer a hlídá provoz, tak je schopen v případě potřeby 1.) snížit rychlost, 2.) zavřít pruh, 3.) zavřít tunel..Toto nyní asi neběží, nebo hrozí že by mohlo "vypadnout"...Jak se v článku píše "jde Vaši o bezpečnost"..

honziss
15. srpna • 12:20

Za tu dobu co v tunelu probiha zminovana udrzba jsem tam tudy jel 11x tam a 11x zpatky, z cehoz jednou ve 4 rano a jednou v pul1 v noci (i tehdy tam sviti 60). Ani jednou jsem tam pracovat nikoho nevidel. Samozrejme, neznamena to, ze se tam cas od casu nikdo nepohybuje, ale to je vec ktera se da naplanovat a znacky zmenit zmacknutim cudliku ve veline.Jedna se o omezeni na rychlostni komunikaci, jejiz ucel vyplyva z nazvu, kde jakekoliv (nejen rychlostni) omezeni je nezadouci a melo by byl omezeno jen na nezbytne dlouhou dobu.Takze ja to vidim na dalsi klasicky selhani ze strany RSD, spatne odvedenou praci, za kterou by mel byt nekdo potrestan.

Quebe
13. srpna • 12:01

Je fakt docela zábavné a zároveň i smutné, číst, jak si z nás stát dělá vyloženě prdel a poté ještě v diskuzi číst názory, které takové jednání obhajují. Holt sklon k ohýbání hřbetu k vrchnosti je tu hluboce zakořeněný.

mpolan
14. srpna • 9:57

Stále lepší, než typicky české "já vím všechno nejlíp a všemu nejlíp rozumím", jak předvádí ten zbytek v diskusích...

legr
12. srpna • 21:58

Nikdo tam nepracuje, protože se ta práce dá stihnout za den. To by se ale mohl někdo ptát, proč ta zakázka stála tolik peněz.

Bonzák Franta
12. srpna • 17:22

Zavreli to policajti, v tunelu nejde "par " kamer. Rsd to musi vysoutezit ( je to statni a vse trva dlouho). Prave ted v tunelu neuvidite nikoho, protoze tam nikdo nic nedela. Pac a pokutu Franta

petr164
12. srpna • 16:06

60 km/h je oprimální rychlost v přehledné aglomeraci (s ohledem na hluk), nikoli na komunikaci dálničního typu od počátku projektované na 130 km/h. Nejde ani tak o výši omezení, ale o fakt, že jde o nesmyslné prodlužování jízdní doby a o zpravidla provoz v neoptimálním režimu motoru (šetřílci na nízkých otáčkách musí stejně do kopce podřadit, nelze využít kinetické síly pro plachtění a navíc takový nízká rychlost na dálnici uspává. To, že nedošlo zdůvodnění limitu (uvedená argumentace bezpečností je nesmyslná z podstaty věci) je zákonitost těch, kdo činí věci, za něž neodpovídají. Kdybych to řídil já, okamžitě letí na hodinu jak PR manažer tak ten, kdo o limitu rozhodl.

Peter
12. srpna • 14:30

:-( Abyste se z toho nepodělali, to že tam za pár minut přejedete a nikoho nevidíte nemusí znamenat, že se tam za celou dobu nikdo neobjeví. Ono v těch tunelech jsou i chodby, technické zázemí apod. Ale hlavně, že je v okurkové sezóně o čem psát.

Roman
12. srpna • 16:44

No tak fajn, tak pokud jsou technici v chodbách a v tech. zázemí, tak pořád nechápu, proč se tunelem jede 60:-P

mpolan
13. srpna • 8:41

V danou chvíli nikoho nevidis, ale to neznamena, ze tam nemuze byt o pet minut pozdeji. To, ze mistni bulvar natocil video zrovna ve chvili, kdy tam nikoho nevidi, ma nulovou hodnotu, ale hlavni je, ze si opet mindracci mohli kopnout.

Roman
13. srpna • 9:02

Proc bulvar? Proc mindracci? Ja vcera na okruhu jel 4x obema smery a to v ruznou dobu. Ani v jednom tunelu nikdo nebyl. Neni to nahoda. Je to jen zbytecna priposranost, kdyby se nahodou nejaky clovek, co v zazemi "modernizuje kamerovy system" potreboval mrknout do tunelu. Tim myslim, kdyby se z bezpecnyho mista potreboval mrknout, ne ze poleze do jizdnich pruhu. Ja chapu zajisteni bezpecnosti, ale tohle je nesmyslne, nelogicke a neobhajitelne omezeni. Misto aby se celym okruhem krasne upalovalo 130 (vc.tunelu), tak se jezdi 100, v tunelech 80 a ted dokonce jeste tyden 60.

Peter
13. srpna • 10:04

Proč připosranost? Předpokládám, že taky dbáš na svou bezpečnost, když něco děláš (byť jenom nemíchat vařící polévku prstem místo lžíce). Notabene, jel jsi někdy autem po Británii? Tam je snížena rychlost a ubraný pruh i když se pracuje 10m od dálnice a všichni to respektují!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Roman
13. srpna • 22:54

Připosranost proto, že v tunelu nebyl nikdo týden vidět a přesto je tam 60. Proto.
A ještě viz výše - všude v Evropě je v tunelech 100 nebo 130, jen u nás je ve všech tunelech 80. A to i třeba na D5 tunel Valík. A k Británii - ano, i toto mi přijde zbytečná připosranost. K čemu jako slouží snížení rychlosti a zabrání jednoho pruhu i když se pracuje mimo dálnici? K čemu??

Mar
13. srpna • 10:38

Tak proč ŘSD nesdělí, co se konkrétně fyzicky v tunelech děje, když se tam něco děje? Nejlépe s fotkou. Veškerá kritika by musela ustat. Ale jelikož se tam zřejmě fakt nic neděje, ŘSD mlčí a čeká, až ro vyšumí. MD je to jedno, Ťok má jiný starosti jak se ještě napakovat, než půjde od válu.

12. srpna • 14:23

Zavrel bych to uplne a poslal centrem. Vzdyt to stalo jenom ranec a porad neco ladej hold cesky machri. Chce se me z toho tady vseho blejt.

Franta
12. srpna • 14:06

Ježišmarjáááá, vona je tam na pár dní šedesátka !!! To je hrůza !!! Já bych se zeptal na ŘSD ještě aspoň 14x, co kdyby mi mluvčí dal jinou než tu jednu oficiální odpověď.

Mar
13. srpna • 10:32

Jasně, nechme se buzerovat a hlavně si nedovolme úředníky nějak naštvat, ještě nám dají pokutu za znevážení úřadu!

Vladik
12. srpna • 13:21

Nemůžu se dočkat až se objeví značka nééé 30km/h, ale "vylez z vozidla a tlač" nebo-li max. 5km/h:-D

Tommy
12. srpna • 10:17

Ten důvod je samozřejmě měření rychlosti. Oni tam dělají i jiné dobroty. Já například dostal flastr za 70 na 60 v jednom z tunelů na okruhu. Ta 60 byla na poslední ceduli na konci tunelu, na ceduli hned za jeho koncem byla 100, v celém tunelu se samozřejmě nic nedělo a provoz jak na vsi při nedělní mši.

Mar
13. srpna • 10:33

Tunely jezdím denně, tempomatem na 90 km/h. Nikdy jsem nic nedostal.

Honziss
12. srpna • 12:55

Ja tam jel vcera a nic se tam nedeje. Tak 70% aut jelo tech 60, zbytek si toho nevsimnul a jel normalne 80...Klasicka buzerace. To nikdo nechape ze pomalejc nemusi znamenat bezpecnejc?

Tommy
12. srpna • 17:05

Já jsem vůbec pirát. Už jsem dostal 2x pokutu za 70-80km/h na dálnici. Ta první byla na příjezdu do Prahy od Mladé Boleslavi. Tady mají celníci odstavné parkoviště pro kamiony a když fendují, rozloží si tam mezi svodidly značku se 70.
Když jsem byl na podání vysvětlení, řekl mi policajt na moji námitku, že jsem tam žádné celníky neviděl, natvrdo, že když celníci skončí, měli by značku neprodleně složit, ale že to pravidelně nechávají rozložené a dopraváci si tam měří. A taky mi řekl, že si myslí, že je po Praze mnoho míst, kde by byli užitečnější, ale... máte to za 500,-

Erik
12. srpna • 8:58

Omezení rychlosti na 60 je obtěžující, ale na druhou stranu ta minuta jízdy Lochkovským tunelem se dá vydržet (jezdím každý den). Co mě ale udivuje daleko víc je oprava na mostu mezi tunely formou záplat! Pokud jste to někdo viděli tak pohledově "zdravý" povrch rozřezali a zaplátovali asfaltem. Silnice je teď jak tankodrom a vypadá to strašně. Navíc nechápu jak může být povrch zničený za 6 let provozu?! Když jsem tam jel hned po opravě, byl asfalt bez jakékoli značky posypán štěrkem a ten krásně bubnoval o podběhy a čelní sklo...

Jig
12. srpna • 10:15

ad obtěžující 60 a 1 minuta co se dá vydržet ... ono jde spíš o tu efektitivu.
Dálnice a obchvaty se staví z mnoha důvodů z nichž dva bezesporu jsou i plynulost provozu a úspora času. Ač je to třeba minuta, tak když se to vynásobí počtem průjezdů všech aut, počtem dnů po které mnohy zbytečné omezení platí, tak se dostáváme k neuvěřitelnému množství času, které se může využit jakkoliv jinak než zbytečným zpomalením. Pak se nabízí závěr proč zbytečná omezení jdou zcela proti (několika z moha) důvodům proč se stavba postavila.

Jirka
11. srpna • 22:49

Proč je tam 80 nebo 60??
To je jasné.. Je tam měření rychlosti. Potřebují nás podojit ještě víc !

hihihi
12. srpna • 7:02

Neměli by tam dát 30? Nebo že by před každým vozidem musel běžet člověk s červeným praporkem (něco jako železniční posunovač)? ;-)

GeneHammond
11. srpna • 18:12

A může někdo osvětlit proč je u nás omezení v tunelech na 80? V zahraničí běžně 100 a to mi občas přijdou ty tunely užší, méně vybavené, atd.

mpolan
11. srpna • 19:48

Moc běžná ta stovka není, německé tunely mají taky jen osmdesát, italské a francouzské taky...

Martin
11. srpna • 22:43

Německo 80 -100-120 jak kde
Rakousko převážně 100
v Italii někde 100 někde 130
V Čechie ( nebo co to teď jsme) 80 -70 -60
Bohužel nikdo nepochopil, že pokud se nezačne s výchovou k odpovědnosti ve školách ( od základní po autoškolu), může se omezovat co chce, stejně budou nehody a mrtví.
Teď jsem dva týdny hodně jezdil po Německu. Dost svižně, i 180 jsem tam měl. A dva týdny jsem nevěděl co je to brzda kromě dojezdu na světla a u přechodu. Od Norimeberku do Prahy jsem 4x hodně ostře brzdil. Jeden Bulhar s kamionem a zbytek čecháčci. :-(

tom
12. srpna • 14:02

No mam presne opacnou zkusenost, ze nemci absolutne nepouzivaji zrcatka a v klidu to streli do rychleho nejlepe bez blinkru a pomalu si predjizdi...

Mar
13. srpna • 10:27

Přesně tak. Němci u nás jezdí jak hovádka, a často je to strýc v klobouku.

Jogurt
12. srpna • 0:35

Jo, s tím se dá souhlasit. Zejména s tím vzděláním. Protože čeští kamionisti zhusta vystudovali část základní školy a pak graduovali v autoškole.... teda se tak aspoň chovají.

ggfsdgg
11. srpna • 20:05

Italské mají běžně stovku. Asi proto, že jsou mnohem užší.:-D

Roman
11. srpna • 20:45

No ja nevim, ale ted jsem v Italii byl a zadne omezeni rychlosti v tunelech neni, takze se tam jezdi 130.

ovec
11. srpna • 22:28

pánové snad se nechcete zabít!!!chcete aby o vás rej oranguteng na tv hovna řekl to je on pirát? jel 61km/h chlapi, jsme v čechách tady se pro zaklínadlo "bezpečnost" budou vybírat pokutičky pořád...a já věřím že těm sviním těch pár týdnů snížené rychlosti tu "potřebnou modernizaci zaplatí...blil bych :-/:-/:-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jogurt
12. srpna • 0:31

Tak určitěěěě, při limitu 80 se na úsekáčích vybere logicky víc peněz než při 130. A vovovotomto je.

Neurotic
11. srpna • 20:04

V červnu jsem jel do It a v Rakousku byla 100 snad všude a v Itálii dokonce ani žádné cedule nebyly!

Jogurt
12. srpna • 0:29

No je to tak. Rakousko 100, Itálie 130. CZ zatím 80, ale určitě na MD existuje úředník, který by rád snížil rychlost na 30 či méně. Nějaký yntelygentňý argument se určitě najde. Třeba že by v díře mohl být nadměrný hluk v noci od 22 do 06 nebo tak.

Doporučujeme

Články odjinud