Aktivní závěsy kol: stále jen na papíře

8 komentářů

Martin
10. října • 8:06

to bude super, až se to po 70tis km celý vysype a aby člověk prošel technickou, tak bude muset zaplatit x desítek tis. za opravu

Boron
11. října • 21:02

Copa po 70 tis., ale po každé i sebemenší nehodě ;-) Přeci jenom rozštípat elektron nebo utrhnout závěs nepotřebuje nějakou extra ránu...

9. října • 22:21

Dyť je to zbytečnost. Brzdit se dá v pohodě protiproudem nebo rekuperací tak na co další systém? Jinak souhlas, že pokud by byl el motor na každém kole tak je v autě hromada zbytečností jak převodovka, spojka, diferák, klouby, posilovač brzd a řízení, ABS a jiné zkratky. Hmotnost by klesla (jen ta neodpružená by drobátko narostla noo) a ubylo by servisovatelných částí (výměny olejů, filtrů,..). Oproti ESP by to mělo výhodu, že jednotlivá kola by šlo nejen brzdit, ale i popohnat. Ale nějak není vůle no.

Tom
9. října • 8:11

No jo, ale co takový systém váží? Pokud se nepletu tak čím lehčí kolo, tím míň auto drncá na nerovnostech, protože to kolo "odskáče", ale pokud bude toto vážit třeba 50kg, tak se ty pecky po vjetí do díry přenesou na karoserií v hodně velké míře.
A navíc, jakou to bude mít životnost na rozbytých cestách?

Leonardo Cupránek
9. října • 12:33

Ale nene. Ne "čím lehčí kolo", ale "čím menší neodpružená hmota". Předpokládám, že toto konstruktéři vědí a součásti s větší hmotností jsou až za odpružením. To, že všechna ta technika opticky "je v kole" ještě neznamená, že poskakuje společně s ním...

Pětiprdelní opice
9. října • 13:30

Předpokládat znamená co? No přece ho*no vědět!
Podle videa viz výše je motor jednoznačně součástí neodpružené hmoty, tedy způsobuje výrazné zhoršení jízdních vlastností.
Mně se naopak líbilo, když měly auta na hnaných kolech kotouče uprostřed u diferáku, tedy snižovaly neodpruženou hmotnost, ale to u koncepce vše vpředu není z prostorových důvodů možné ...

Cannondal
10. října • 20:54

Před cca 15 lety jsem měl na tehdejší dobu celkem slušnou Alfu 75 a pokud se nepletu, tak ta měla brzdové kotouče vzadu u rozvodovky, ne klasicky na nábojích. Ono to snad mělo i převodovku vzadu, aspon tim mi vysvetlovali v servise narocnejsi opravu kardanu, že prý byl jaksi více/rychleji otáčivý. I když je možné, že mě i tehdá pouze natáhli :-)

Loki
9. října • 8:58

Na rozbytých netuším - asi si tam nabyjete hubu - na rozbitých by to moc nefungovalo, ale 50 kg to mít určitě nebude. Ale hlavně v tom článku nejsou prakticky žádné informace, a taky není to jediná firma věnující se podobným řešením, jak by se z článku mohlo zdát. Mnohem ilustrativnější je například http://www.youtube.com/watch?v=8tLQ2-yKT4Y&feature=related ...

Doporučujeme

Články odjinud