Akcionáři DaimlerChrysleru nechtějí ztrátový Smart

Není to ani měsíc, kdy vedení koncernu DaimlerChrysler oznámilo, že definitivně neprodá ztrátový Smart a po restrukturalizaci jej začlenění přímo pod křídla Mercedesu. Jenže vedení automobilky nyní naráží na akcionáře, kteří Smart nechtějí. Půjde tak o první větší "střet" mezi záměry nového vedení a akcionáři.

Majitelé velké části akcií chtějí ukončit výrobu ve ztrátové automobilce Smart, nebo ji odprodat, protože již nevěří, že je možné přejít z dlouhodobé ztráty, která provází tuto automobilku od jejího vzniku v roce 1998, k zisku. Navíc samotný koncern již jednou provedl rozsáhlou restrukturalizaci, když investoval přes 1,1 mld. eur do zlepšení situace a také došlo k výraznému propouštění.

Rovněž analytické společnosti říkají, že je lepší ukončit výrobu, než v ni pokračovat. Samotné náklady na ukončení výroby by pak dosáhly zhruba poloviny nákladů na vybudování Smartu a navíc by se již nadále neprohlubovala ztráta.

Jak tedy dopadne osud malého Smartu se uvidí po skončení nynější valné hromady, na které se definitivně rozhodne o ostudu této mladé automobilky.
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků