Akcionáři DaimlerChrysleru nechtějí ztrátový Smart

Není to ani měsíc, kdy vedení koncernu DaimlerChrysler oznámilo, že definitivně neprodá ztrátový Smart a po restrukturalizaci jej začlenění přímo pod křídla Mercedesu. Jenže vedení automobilky nyní naráží na akcionáře, kteří Smart nechtějí. Půjde tak o první větší "střet" mezi záměry nového vedení a akcionáři.

Majitelé velké části akcií chtějí ukončit výrobu ve ztrátové automobilce Smart, nebo ji odprodat, protože již nevěří, že je možné přejít z dlouhodobé ztráty, která provází tuto automobilku od jejího vzniku v roce 1998, k zisku. Navíc samotný koncern již jednou provedl rozsáhlou restrukturalizaci, když investoval přes 1,1 mld. eur do zlepšení situace a také došlo k výraznému propouštění.

Rovněž analytické společnosti říkají, že je lepší ukončit výrobu, než v ni pokračovat. Samotné náklady na ukončení výroby by pak dosáhly zhruba poloviny nákladů na vybudování Smartu a navíc by se již nadále neprohlubovala ztráta.

Jak tedy dopadne osud malého Smartu se uvidí po skončení nynější valné hromady, na které se definitivně rozhodne o ostudu této mladé automobilky.
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků