Akcelometr ukáže na řidiče, kteří plýtvají firemním palivem

Kdo byl zvyklý si s firemním autem trochu „zazávodit“, nebo si liboval v agresívní jízdě, může na svou libůstku zřejmě brzy zapomenout. Společnost HI Software Development vyvinula akcelometr, který ohodnotí styl jednotlivých řidičů a jejich nadřízeným podá informaci, kdo z nich jezdí tak, že zbytečně plýtvá stále dražším palivem.

Smyslem nasazení speciálního elektronického zařízení je snížení nákladů na provoz vozového parku a zamezení nelegálním jízdám nebo únikům pohonných hmot. „Akcelometr bude skrytě namontovaný pod palubní deskou a změří zrychlení všemi směry. Díky tomu dispečink zjistí, jak často řidič vybočil ze správného směru, třeba i do vedlejšího pruhu. Právě z toho se dá o agresívním řízení vyčíst nejvíc,“ řekl AutoRevue.cz Tomáš Hoplíček, jednatel společnosti HI Software Development, která je provozovatelem služby Webdispečink.

Klepněte pro větší obrázek
Varianta akcelometru určená pro skrytou montáž ve vozidle

Přístroj, který firma hodlá představit v závěru roku, bude součástí již užívaných elektronických knih jízd, do nichž se po dvou stech metrech ukládají informace o aktuální rychlosti, směru, poloze a času. K tomu navíc přibudou nové údaje a všechny zprávy budou průběžně odcházet na server.

„Vedoucí autoprovozu budou mít podle získaných údajů v ruce argument, jímž mohou přinutit řidiče, aby změnili své chování na silnici, jezdili s „lehčí nohou“ na plynu a přestali plýtvat palivem. Hodně lidí si myslí, že jsou skvělí šoféři, ale přitom spotřeba jejich vozů převyšuje hranici, kterou potvrzuje praxe. Když se všechno propočítá, mohou na tom firmy ušetřit,“ pokračuje Hoplíček.

Obdoba píchaček

„Je to svým způsobem i kontrola pracovní doby. Ten kdo chodí ráno přes bránu do fabriky, musí obvykle použít píchačku, ale o řidičích, kteří jsou s auty na cestách, se neví, jak dodržují vymezený čas. Když budou mít ve voze zařízení s akcelometrem, jednotka přesně zaznamená, kdy služebně vyjeli a začali pracovat. Je to jen obdoba píchaček, které jsou u nás běžné,“ vysvětluje jednatel.

„Zároveň bude možné pohlídat, jestli se auto pohnulo, když nebylo nastartované. Tím se dá třeba zjistit, že ho někdo odtahuje. Přístroj na to umí zareagovat a vyšle alarmovou zprávu. Zadavatel si jen určí, na které telefonní číslo mu mají takové informace přicházet,“ dodává Hoplíček.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků