Akcelometr ukáže na řidiče, kteří plýtvají firemním palivem

Akcelometr ukáže na řidiče, kteří plýtvají firemním palivem

Kdo byl zvyklý si s firemním autem trochu „zazávodit“, nebo si liboval v agresívní jízdě, může na svou libůstku zřejmě brzy zapomenout. Společnost HI Software Development vyvinula akcelometr, který ohodnotí styl jednotlivých řidičů a jejich nadřízeným podá informaci, kdo z nich jezdí tak, že zbytečně plýtvá stále dražším palivem.

Smyslem nasazení speciálního elektronického zařízení je snížení nákladů na provoz vozového parku a zamezení nelegálním jízdám nebo únikům pohonných hmot. „Akcelometr bude skrytě namontovaný pod palubní deskou a změří zrychlení všemi směry. Díky tomu dispečink zjistí, jak často řidič vybočil ze správného směru, třeba i do vedlejšího pruhu. Právě z toho se dá o agresívním řízení vyčíst nejvíc,“ řekl AutoRevue.cz Tomáš Hoplíček, jednatel společnosti HI Software Development, která je provozovatelem služby Webdispečink.

Klepněte pro větší obrázek
Varianta akcelometru určená pro skrytou montáž ve vozidle

Přístroj, který firma hodlá představit v závěru roku, bude součástí již užívaných elektronických knih jízd, do nichž se po dvou stech metrech ukládají informace o aktuální rychlosti, směru, poloze a času. K tomu navíc přibudou nové údaje a všechny zprávy budou průběžně odcházet na server.

„Vedoucí autoprovozu budou mít podle získaných údajů v ruce argument, jímž mohou přinutit řidiče, aby změnili své chování na silnici, jezdili s „lehčí nohou“ na plynu a přestali plýtvat palivem. Hodně lidí si myslí, že jsou skvělí šoféři, ale přitom spotřeba jejich vozů převyšuje hranici, kterou potvrzuje praxe. Když se všechno propočítá, mohou na tom firmy ušetřit,“ pokračuje Hoplíček.

Obdoba píchaček

„Je to svým způsobem i kontrola pracovní doby. Ten kdo chodí ráno přes bránu do fabriky, musí obvykle použít píchačku, ale o řidičích, kteří jsou s auty na cestách, se neví, jak dodržují vymezený čas. Když budou mít ve voze zařízení s akcelometrem, jednotka přesně zaznamená, kdy služebně vyjeli a začali pracovat. Je to jen obdoba píchaček, které jsou u nás běžné,“ vysvětluje jednatel.

„Zároveň bude možné pohlídat, jestli se auto pohnulo, když nebylo nastartované. Tím se dá třeba zjistit, že ho někdo odtahuje. Přístroj na to umí zareagovat a vyšle alarmovou zprávu. Zadavatel si jen určí, na které telefonní číslo mu mají takové informace přicházet,“ dodává Hoplíček.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků