Akce "STK zdarma" nedopadla pro české vozy moc dobře

21 komentářů

JirkaK
29. dubna • 19:28

Na jednu stranu je většina závad nejspíš snadno opravitelná - světla (seřídit, vyměnit žárovku), nebo pneumatiky (vyměnit). S brzdama už je to horší, ale zase se dá předpokládat že na tuhle akci často jeli ti kteří si na autě chtěli něco ověřit zadarmo (třeba tu souměrnost brzd). Navíc se dá předpokládat, že když v podstatě o nic nešlo, tak i technici byli přísnější než normálně.
Na druhou stranu - sem jezdí právě lidi, kterým na technickém stavu auta aspoň nějak záleží. A v jakém stavu jsou auta těch, kterým na tom nezáleží? Jenom u těch pneumatik - je právě jaro, většina má čerstvě přezuto na letní, tak proč tolik aut s nevyhovujícími pneumatikami? A nevím jak vy ostatní, ale nějak mám dojem že tady funguje nepřímá úměrnost - čím vytuněnější auto, tím sjetější gumy?

LeonardoCupranek
29. dubna • 9:08

Spis bych se tedy zamyslel, jak je mozne, ze tato tretina aut stale jezdi na nasich silnicich.
Preci neni mozne jen tak s usmevem na rtech konstatovat, ze 33% aut je v zalostnem a nebezpecnem stavu a dal s tim nic nedelat !
A to pomijim tragicky fakt, ze neni mereno vsem stejne.

sayza
30. dubna • 1:20

A co jako s tim delat? Ja osobne jsem za to, aby se zrusila STK a at jezdi kazdy na svoji odpovednost. Kdyz naboura tak je to proste jeho problem, jestli ma auto takovy nebo makovy, kdyz nedodrzi predpisy nebo preceni svoje schopnosti, nebo schopnosti sveho vozu, je to jeho problem a vina. Tady se porad nekdo snazi tu odpovednost jednotlivce prevzit na sebe (stat) a jednim ze skvelych prikladu je STK.

Milan
30. dubna • 10:26



Ac jsem zalozenim liberal, v tomto nemohu souhlasit. Kdyz mne nekdo naboura jen diky tomu ze ma brzdy na houby a ja skoncim na koleckovym kresle, je sice hezke ze on bude nest odpovednost, ze snad zaplati i odskodny nebu pujde brucet, ale ja se na kriplkare se budu vozit do konce zivota. Stat nebere na sebe odpovednost za zpusob jizdy, preceneni schopnosti svych nebo sveho vozu. Stat jen dohlizi nad tim, aby na cestach nebyli vraky nebezpecne svemu okoli. Ze dohlizi nedostatecne a STK se casto absolvuje za priplatek 2-5 tisic do spravne kapsy je bohuzel realita, ale neni to systemova chyba.
 
Jak jsem uz napsal, na vycisteni vody by uplne stacilo, kdyby policiste meli pri silnicni kontrole povinnost nahlasit vozy zcela evidentne nesplnujici podminky a odebrat jim maly TP (vozy vytuneny do blba, vozy s vyfukem jak roura od kamen a vleckou dymu jak za sestrelenym letadlem, vozy s nefungujicimi svetly, vozy osvetlene jak UFO, vozy ktere maji vzadu spojler jak kridlo letadla a tak podobne). Takove vozy by museli jit na statni STK jeste jednou v doprovodu policie a pokud by nevyhoveli, prisla by STK co jim osvedceni vydala o licenci. Garantuji vam, ze 3-4 STK co by prisli o licenci za siroke medialni podpory a NIKDO by si nedovolil pustit auto nesplnujici podminky.  A pak by jste stejne jako na zapade rozpadle auta na silnici nenasli. 
 
Jak uz tady nekdo napsal prede mnou, ironie je, ze nekdo machruje s telefonem za 20 000, na aute ma neony a blbinky za 30 000, ale kdyz ma zaplatit 10 000 za vymenu brzdovych desticek a kotoucu, zda se mu to moc a radsi da tisicovku technikovi na STK a dal jezdi vozem, kterym ohrozuje nejen sebe, ale hlavne sve okoli...
 
P.S. Abych predesel flamewaru. Nemam nic proti tuningu, kde majitel zacne podvozkem a brzdama. Nemam nic proti upravam motoru a vyfuku udelanym kvalitne a se znalosti veci. Takova auta jsou vetsinou mnohem bezpecnejsi nez seriova. Taky nemam nic proti citlivemu stylingu, decentnim a kvalitne provedenym spojlerum, zmenam v interieru a pod. Takove lidi obdivuji. Vadi mi tuning Franty Vidlaka ala kridlo co bylo puvodne polickou na knihy, sekace hlav upevnene nytovacimi klestemi, pridavne svetla a LEDky oslnujici ostatni sofery, roura od kamen naroubovana misto vyfuku, chiptuning spocivajici ve zdvojnasobneni delky vstriku RC clenem a obdobne zhovadilosti, ktere by nikde na zapade neprosli pres technickou kontrolu.
 
P.S. 2:  Panove tuneri, jedna prosba od cloveka co je na cestach skoro porad. Skuste si ty vase LEDky, neony a podobne vanocni stromecky zapojit pres jeden vypinac a ten zapnout do polohy ON jen na srazech nebo pred vesnickou diskotekou. Je fakt hnusny, kdyz vas oslni vysocesvitive LEDky primo do oci, nebo kdyz clovek nevi zda to co vidi v zrcatku je sanitka, pristavajici letadlo, UFO nebo Franta Vidlak se svou kchuul karou.

Standa
29. dubna • 14:51

Navrhuju změnit nadpis článku na: "Akce "STK zdarma" nedopadla pro STK moc dobře".

Milan
29. dubna • 13:08



Presne tak. Kdyz vidim ty rezave vraky mizerne jedouci, mizerne brzdici, mizerne svitici a na zadni SPZ nalepku STK par mesicu starou, kdyz vidim vytuneny golfy, ktery maji na zadnim narazniku cerno od mastnych sazi a za nima se tahne dym jak za F-15 v rezimu Afterburn, ale emisnou zdarne prosly, zacinam uvazovat, jaky je vlastne smysl STK v teto zemi. Resenim by snad bylo jen to, kdyby policie mela pravomoc tyto veci pri silnicnich kontrolach ohlasit a STK co na zivotu nebezpecny  vrak vydala osvedceni by prisla o licenci. Pak by se snad voda vycistila...
 
Dneska to vypada tak, ze pokud dam pozornost, tak skratka projdu i kdybych nebrzdil a nesvitil, a kdyz pozornost nedam, tak mam problem i s dobre servisovanym autem a v zavadach se doctu o odlisne barve svetla hlavnich svetel (v jednom byla Osram Silverstar, ve druhem nahradni klasika protoze mi to chciplo den pred STK).

jelewn
29. dubna • 15:56

Trosku ti hrabe co?Urcite mas HOVNU ze

Milan
29. dubna • 17:46



????
Ted jsem jaxi nepochopli, asi hrabe tobe...

ITTI
30. dubna • 8:26

Také jsem jej nepochopil.Protože jak píšeš výš,je to katastrofa.Auta s platnou emisí a STK a techn.stav se snad ani techn.stavem.nedá nazvat.Nedůslednost práce STK a korupce tam.Jinak to není možné.

Vladik
29. dubna • 7:15

Zřejmě to brali důkladně. Já když byl na technický tak mi za ty skoro 400 akorát zkontroloval tlumiče a brzdy. Nic jinýho takže pohoda. Auto mám v pořádku ale mohlo by to bejt levnější.

Ráďa
29. dubna • 12:13

Kde jsi na něm byl??? To bych byl vysmátý, protože tyto parametry mám na 1 s *  U nás většinou neprojdu jen kvůli jedné věci, malý vryp (tak 1 x 2 mm a hluboký asi 1 mm) v čelním skle v místě řidičova výhledu. Prostě to nesmí být a basta. Jinak všecko OK a oni mi to kvůli tomu nechcou dávat. Stejný kolotoč už 8 let

Petr
29. dubna • 9:14

No to je fakt překvapující zjištění. Na to nemusím dělat den zdarma, ale stačí se projet po silnici a vidět ty vraky do kterých jsou lidi ochotni vlízt a ještě k tomu vyjet na silnici. Když vidím v čem k nám lidi přijedou na servis, tak se do toho člověk z důvodu sebezáchovy bojí sednout. Hlavně že třeba maj po stole pohozenej mobil za desítku (hlavně aby ho všichni viděli apod., ale když se jim člověk zmíní o tom, že by bylo potřeba vyměnit např. kotouče který jsou jak vyrezlý žiletky, tlumiče pneu se vzorkem alá slick apod. začnou skuhrat jak jsou na tom špatně, ať uděláme to nejnutnější = výměna oleje - aby se motor nezadřel - zbytek až zase něco upadne.... tuhle k nám zas přijel chlápek a když jsme mu zvedali auto na zvedáku tak u zadní kola zůstala stát na zemi - vyhnilé horní uložení tlumičů a takovejch hystorek by byla kupa...

ITTI
29. dubna • 11:17

Přesně.U obchodu za mnou mně zaparkoval včera klučina s vytuněnou Opel Vectra combi. Vpředu obrovská radlice,několik dnů nazad byla prasklá,teď už zavařené(mohl by tím v zimě hrnout sníh),zadní nárazník obdoba,nad 5.dveřmi obrovské křídlo, zvuk motoru docela síla,auto evidentně zrasované, okna neprůhledná(já myslel,že ta u řidiče a spolujezdce by měla být nějak podle zákona,no asi ne...). Když jsem vyjel a asi po 200m křižovatka,takže nemá logiku valit a zběsile brzdit, tak mi jel málem v kufru, a to nemám auto za hubičku a zadní decentní křídlo je tam z továrny(bohužel akční model,tak proto,jinak nikdy). Měl chuť mne předjet...Nebo Felda,kde křídlo jak z letadla. Také mladík spěchal a dokazoval si něco...Takže krom žalostného tech.stavu ještě tyhle úpravy(na to mají),vyťapané mozky a pak se divíme,že je na silnicích to co je.Nevěřím,že podle statistiky Policie je tak zoufale malé% nehod v důsl.techn.stavu. Najdou si prostě § na který to našijí podle pravidel sil.provozu a techn stav je nezajímá. Pouze se dívají na platnou STK,ale třeba pneu 2 mm,déšt,nedobrzdí,není to bezpečná vzdálenost(seč to také),ale špatná pneu,byť v normě.Ale špatné normě!!!K tomu ty špatné kotouče a je bouračka.A tak se dá jít dál a dál. Máš pravdu.Lidé na techn stav kašlou.Stačí se na ta auta podívat.jenom to obrovské množství nedovol.úprav.
Leonardo má pravdu,když píše,jak je to možné.Nedůslednost vyžadování stejného pravidla pro všechny. Co jiného a korupce v STK. 

Petr
29. dubna • 12:41

Pokud nebudu brát tu zhovadilost některých majitelů, tak podle mně je ovlivňují i automobilky, neustále tvrdí, že auta jsou kvalitnější a kvalitnější. Ale podle používaných materiálů, tak ty vydrží dneska velký km náběh, ale v rychlosti najetý. Ne za dlouho dobu. A proto se nám lidi na servisu rozčilují když jím třeba řeknu že je potřeba to a to vyměnit a auto má třeba 5 let a má najeto třeba 1530 000 km (a už slyším - no jo to jsem měl stodvácu a tam mně to vydrželo xx let)  a vedle stojí zákazník co má najeto za dva roky 150 000 km a začne mu tvrdit, že třeba na těch samých kotoučích on najel 150 000 km. Na tož samozřejmě sváteční řidič začne tvrdit, že on má v autě šmejd, že vlastně ani nebrzdí že na křižovatky dojíždí a že by to chtěl nejlíp na záruku..... někdy se prostě nestačím divit. Nebo zákazník rozleptaná hadice od oleje - po 7 měsících druhá ... nadává do šmejdu, ale to že tam má olej starý 3 roky, který s tím co jsme mu tam kdysi nalili, nemá nic společnýho (a dnes plní fukci aby motor "nevrzal") a tu hadici v podstatě rozleptal..... prostě někdy nestačíme kroutit hlavou... Jsme velkej autosalon a k zákazníkům se snažíme chovat fér. Pro příklad i autobazar - auto starý  třeba 7 let dnes v průměru třeba najeto 80-90 000 km - původní majitel to koupil jako nový a v podstatě to auto prodává ve chvíli kdy to auto začne "zlobit" ty lidi co to kupujou tak je vůbec v tu chvíli nenapadne v jakým to auto stavu je. A když si přivedou nějakýho "odborníka" tak ten si auto nechá zvednout projde to zespoda, zatočí kolečkama něco zamumlá a řekne jo to je dobrý za ty prachy to ber. Spokojený nový zákazník mu dá dvě stovky na pivo. Ale aby mu řekl - "hele je to dobrý, ale měl by jsi si pro jistotu někde nechat udělat brzdy, zkontrolovat tlumiče, geometrii a vyměň si provozní náplně a pokud to nemá servisku - tak si pro jistotu udělat rozvody ať si začneš odznovu" tak to jsem v životě neslyšel......

darkus
29. dubna • 15:23

tohle beru, ale mam taky priklad z druhe strany. davam auto znamemu je automechanik a ma servis, vzdycky mu rikam, at mi rekne co je tam treba vymenit, ale pokazde to bylo vice mene ok a po zadane oprave zadne poznamky nemel. ted jsem byl na vyse zminene akci a od toho technika na stk jsem se dozvedel, ze mam spuchrele brzdove kotouce a olejovou vanu v kritickem stavu. auto bylo koupene po bouracce (uz "opravene") a olejova vana prosakovala vice mene vzdycky, no ale taky pri posledni vymene oleje jsem od automechanika neslysel, ze je treba ji vymenit, na vypisu z minule stk jsem taky mel napsane, ze vana prosakuje, ale co ja, laik si mam pod tim pojmem predstavit... myslel jsem, ze proste jenom trochu kape olej, ale na tom dni otevrenych dveri mne technik zavolal pod auto at se podivam - vana spuchrela, bylo videt vyrazny mokry flek, takze nejvyzsi cas ji vymenit. a brzdy - to je podobna zalezitost... v minulem roce jsem daval vymenit brzdove desticky, ale o kotoucich mechanik nerekl ani slovo, tak jsem ted musel nechat vymenit jak desticky tak kotouce... takze misto, abych si ty opravy nejak rozumne rozlozil, abych nemusel najednou solit moc penez (penez nemam moc, ostatne asi jako hodne lidi tady v republice, ale bohuzel jak je treba do auta investovat, tak se to nejak musi zaridit), tak ted musim vysolit 9000,- najednou. pravda neni vzdycky jenom na jedne strane, ale dokazu si predstavit, ze tak jak jsi to napsal, to velmi casto probiha

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
darkus
29. dubna • 15:25

omlouvam se, ale mel jsem nejaky problem s prohlizecem

Petr
29. dubna • 16:05

Tak to bych asi uvažoval o změně servismana... někdy najít toho na kterého se můžete spolehnout je prostě problém. A problém je i ten, že někteří podle mně už rezignovali a prostě udělají to co po nich žádá zákazník a snaží se toho udělat co nejmíň, aby to vypadalo že jsou levní a zákazník přijel znova. My jsme autorizovaný servis - vím že to není vždy záruka spokojenosti, vím že jsme dražší, ale je to o tom že se vždy dělá to co předepisuje výrobce a vždy kompletní prohlídka a je to samozřejmě finančně rozdíl oproti tomu než když dám auto do "kulničky" a řeknu vyměnte mně olej a zkontrolujte destičky. Samozřejmě že člověk v tu chvíli odjíždí spokojenej, že zaplatil třeba půlku... ale do jaké chvíle. Ale říkám musí to být "ověřený" servis.... A netvrdím zase, že každej značkovej servis musí být lepší než dobrá dílna. Prostě někdy to trvá než člověk najde ten svůj servis...

darkus
30. dubna • 17:23

to jsem taky udelal a krome opravy vyse zmineneho mi nasli jeste vylagrovany zadni tlumic, na to neprisli ani na dni otevrenych dveri na stk (zeby proto, ze zadni tlumice se neobtezovali kontrolovat??). jinak urcite je lepsi jezdit do kvalitniho znackoveho servisu, bohuzel jsou tu ty finance (jasne, je trapne se tim obhajovat, kdyz ma clovek na auto, ma mit i na servis, ale urcite taky vis jak to chodi), takze proto volim levnejsi servisy, ale domnivam se, ze kdyz tomu servismanovi reknu, at mi zkontroluje cele auto a tim padem mu davam najevo, ze jsem ochotny za to zaplatit, tak by mel odvest zadanou praci. jinak kdybys mel tip na nejaky kvalitni servis, treba i znackovy (toyota) v okoli havirova, tak sem s nim

darkus
29. dubna • 15:23

tohle beru, ale mam taky priklad z druhe strany. davam auto znamemu je automechanik a ma servis, vzdycky mu rikam, at mi rekne co je tam treba vymenit, ale pokazde to bylo vice mene ok a po zadane oprave zadne poznamky nemel. ted jsem byl na vyse zminene akci a od toho technika na stk jsem se dozvedel, ze mam spuchrele brzdove kotouce a olejovou vanu v kritickem stavu. auto bylo koupene po bouracce (uz "opravene") a olejova vana prosakovala vice mene vzdycky, no ale taky pri posledni vymene oleje jsem od automechanika neslysel, ze je treba ji vymenit, na vypisu z minule stk jsem taky mel napsane, ze vana prosakuje, ale co ja, laik si mam pod tim pojmem predstavit... myslel jsem, ze proste jenom trochu kape olej, ale na tom dni otevrenych dveri mne technik zavolal pod auto at se podivam - vana spuchrela, bylo videt vyrazny mokry flek, takze nejvyzsi cas ji vymenit. a brzdy - to je podobna zalezitost... v minulem roce jsem daval vymenit brzdove desticky, ale o kotoucich mechanik nerekl ani slovo, tak jsem ted musel nechat vymenit jak desticky tak kotouce... takze misto, abych si ty opravy nejak rozumne rozlozil, abych nemusel najednou solit moc penez (penez nemam moc, ostatne asi jako hodne lidi tady v republice, ale bohuzel jak je treba do auta investovat, tak se to nejak musi zaridit), tak ted musim vysolit 9000,- najednou. pravda neni vzdycky jenom na jedne strane, ale dokazu si predstavit, ze tak jak jsi to napsal, to velmi casto probiha

darkus
29. dubna • 15:22

tohle beru, ale mam taky priklad z druhe strany. davam auto znamemu je automechanik a ma servis, vzdycky mu rikam, at mi rekne co je tam treba vymenit, ale pokazde to bylo vice mene ok a po zadane oprave zadne poznamky nemel. ted jsem byl na vyse zminene akci a od toho technika na stk jsem se dozvedel, ze mam spuchrele brzdove kotouce a olejovou vanu v kritickem stavu. auto bylo koupene po bouracce (uz "opravene") a olejova vana prosakovala vice mene vzdycky, no ale taky pri posledni vymene oleje jsem od automechanika neslysel, ze je treba ji vymenit, na vypisu z minule stk jsem taky mel napsane, ze vana prosakuje, ale co ja, laik si mam pod tim pojmem predstavit... myslel jsem, ze proste jenom trochu kape olej, ale na tom dni otevrenych dveri mne technik zavolal pod auto at se podivam - vana spuchrela, bylo videt vyrazny mokry flek, takze nejvyzsi cas ji vymenit. a brzdy - to je podobna zalezitost... v minulem roce jsem daval vymenit brzdove desticky, ale o kotoucich mechanik nerekl ani slovo, tak jsem ted musel nechat vymenit jak desticky tak kotouce... takze misto, abych si ty opravy nejak rozumne rozlozil, abych nemusel najednou solit moc penez (penez nemam moc, ostatne asi jako hodne lidi tady v republice, ale bohuzel jak je treba do auta investovat, tak se to nejak musi zaridit), tak ted musim vysolit 9000,- najednou. pravda neni vzdycky jenom na jedne strane, ale dokazu si predstavit, ze tak jak jsi to napsal, to velmi casto probiha

Petr
29. dubna • 12:42

mělo tam být 15-30 000 km za 5 let

Doporučujeme

Články odjinud