Airbus Helicopters a Peugeot Design Lab spolu vytvořily design vrtulníku H160

Airbus Helicopters představuje na „Dubajské airshow“, která se koná od 8 do 12. listopadu, nový civilní vrtulník H160. První plány designu exteriéru vrtulníku vypracoval tým centra Peugeot Design Lab a pak je převzalo, vyvinulo a finalizovalo oddělení pro design interiéru společnosti Airbus Helicopters. Plynulé a dynamické linie prozrazují vizuální identitu vrtulníků této značky a představují generační skok, který vrtulník H160 ztělesňuje.
Airbus Helicopters a Peugeot Design Lab spolu vytvořily design vrtulníku H160

Dubajskou airshow, která se koná jednou za dva roky a je věnována vrtulníkům, zhlédlo v roce 2013 celkem 60 000 návštěvníků. Společnost Airbus Helicopters zde letos představuje svůj nový civilní vrtulník střední nosnosti, který se dostane na trh v roce 2016: H160. Tento univerzální model je navržen tak, aby dokázal plnit různé úkoly: spojení pro personál těžebních plošin, účely veřejné služby, zásahy zdravotnické záchranné služby, pobřežní dohled i soukromé a podnikatelské cesty.

Na designu vrtulníku H160 (známého dříve jako projekt X4) začali pracovat designéři Peugeot Design Lab v rámci designérské soutěže, která ukázala záměr společnosti Airbus Helicopters otevřít se novým vlivům a vytvořit nové měřítko v oblasti designu. Tým designérů Airbus Helicopters poté na projektu několik měsíců pracoval. Výsledkem jejich úsilí je vrtulník, který se představuje na letošním ročníku.

„Použili jsme původní styl, který navrhlo studio Peugeot Design Lab, a dodali jsme stroji silnou osobnost dokonale symbolizující hodnoty inovací, výkonnosti a emocí, které jsou vrtulníku H160 vlastní. Na základě studie Peugeot Design Lab jsme vyvinuli stroj, který okamžitě dokáže upoutat pozornost provozovatelů letecké dopravy i široké veřejnosti. Design se stal pro program H160, jehož cílem je zanechat silný dojem jak svou jedinečnou osobností, tak svou výkonností, klíčovou prioritou,“ prohlásil Guillaume Chielens, manažer odpovědný za styl a design ve společnosti Airbus Helicopters.

Futuristický tvar vrtulníku H160 podtrhují i protáhlá okna. Jeho styl nabízí aktualizovanou verzi vrtulníku předchozí generace s označením Dauphin, jehož charakteristická příď zde byla zmodernizována. Z plynulých elegantních linií vrtulníku H160 čiší efektivnost a tichý provoz stroje, kterého bylo dosaženo pomocí řady inovací, jako je kostra z kompozitních materiálů, dvojplošníkový stabilizátor, nakloněný ocasní rotor, listy „Blue Edge“ atd.

„Peugeot Design Lab prokázal svou účastí na koncepci designu exteriéru vrtulníku H160 schopnost podílet se na složitých technologických projektech,“ vysvětlil Cathal Loughnane, ředitel studia typu Global Brand Peugeot. To od svého založení v roce 2012 pracovalo pro celou řadu zákazníků: Dassault Aviation, Alstom, Bombardier, Leclerc, skupina SEB, Quechua atd. Jedním z posledních projektů je Foodtruck PEUGEOT, Le Bistrot du Lion.

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 346 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 56 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 483 km
Cena: 50 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Peugeot 407 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 141 524 km
Cena: 128 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků