Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Jen v USA musí do servisů celkem 34 milionů aut, která mohou mít vadný airbag Takata. Miliony aut s bezpečnostními vaky od tohoto výrobce ale jezdí i jinde po celém světě.
Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Nejprve to vypadalo jako menší problém. Pár airbagů explodovalo příliš rychle a tím se uvolnily i menší ocelové nebo plastové úlomky. Vypadalo to, že se provede menší svolávací akce na pár destítek tisíc aut a bude po problému. Ale pak začali umírat lidé...

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Japonský výrobce airbagů Takata se tak zřejmě zapíše do historie jako společnost, která způsobila největší svolávací akci v dějinách automobilismu. Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA nyní potvrdil nález vadných airbagů v dalších autech a rozšířil varování na celkem 34 milionů vozů!

A to prosím jen ve Spojených státech, další miliony aut s airbagy Takata jezdí po celém světě. Nejvíce postiženým výrobcem je Honda, u které se jen první vlna svolávací akce týkala skoro šesti milionů aut. Stovky tisíc vadných airbagů má ale třeba BMW řady 3 E46, vozy Mazda, Toyota, Ford Mustang a desítky dalších modelů.

Zajímavosti | Americká auta | Bezpečnost | Byznys

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Už se aspoň ví, v čem je přesně problém. Vyšetřování odhalilo, že jednotky airbagů Takata jsou citlivé na vlhkost a prudké změny teploty. Pokud je jednotka vystavena dlouhodobě takovým podmínkám, dochází ne k postupnému rozpínání plynů nafukujících airbag, ale rovnou k explozi hnacího plynu. Výbuch následně roztrhne kovovou nádržku plynu a úlomky pak mohou zranit nebo usmrtit cestující ve voze.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků