Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Jen v USA musí do servisů celkem 34 milionů aut, která mohou mít vadný airbag Takata. Miliony aut s bezpečnostními vaky od tohoto výrobce ale jezdí i jinde po celém světě.
Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Nejprve to vypadalo jako menší problém. Pár airbagů explodovalo příliš rychle a tím se uvolnily i menší ocelové nebo plastové úlomky. Vypadalo to, že se provede menší svolávací akce na pár destítek tisíc aut a bude po problému. Ale pak začali umírat lidé...

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Japonský výrobce airbagů Takata se tak zřejmě zapíše do historie jako společnost, která způsobila největší svolávací akci v dějinách automobilismu. Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA nyní potvrdil nález vadných airbagů v dalších autech a rozšířil varování na celkem 34 milionů vozů!

A to prosím jen ve Spojených státech, další miliony aut s airbagy Takata jezdí po celém světě. Nejvíce postiženým výrobcem je Honda, u které se jen první vlna svolávací akce týkala skoro šesti milionů aut. Stovky tisíc vadných airbagů má ale třeba BMW řady 3 E46, vozy Mazda, Toyota, Ford Mustang a desítky dalších modelů.

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Už se aspoň ví, v čem je přesně problém. Vyšetřování odhalilo, že jednotky airbagů Takata jsou citlivé na vlhkost a prudké změny teploty. Pokud je jednotka vystavena dlouhodobě takovým podmínkám, dochází ne k postupnému rozpínání plynů nafukujících airbag, ale rovnou k explozi hnacího plynu. Výbuch následně roztrhne kovovou nádržku plynu a úlomky pak mohou zranit nebo usmrtit cestující ve voze.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků