Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Jen v USA musí do servisů celkem 34 milionů aut, která mohou mít vadný airbag Takata. Miliony aut s bezpečnostními vaky od tohoto výrobce ale jezdí i jinde po celém světě.
Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Nejprve to vypadalo jako menší problém. Pár airbagů explodovalo příliš rychle a tím se uvolnily i menší ocelové nebo plastové úlomky. Vypadalo to, že se provede menší svolávací akce na pár destítek tisíc aut a bude po problému. Ale pak začali umírat lidé...

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Japonský výrobce airbagů Takata se tak zřejmě zapíše do historie jako společnost, která způsobila největší svolávací akci v dějinách automobilismu. Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA nyní potvrdil nález vadných airbagů v dalších autech a rozšířil varování na celkem 34 milionů vozů!

A to prosím jen ve Spojených státech, další miliony aut s airbagy Takata jezdí po celém světě. Nejvíce postiženým výrobcem je Honda, u které se jen první vlna svolávací akce týkala skoro šesti milionů aut. Stovky tisíc vadných airbagů má ale třeba BMW řady 3 E46, vozy Mazda, Toyota, Ford Mustang a desítky dalších modelů.

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Už se aspoň ví, v čem je přesně problém. Vyšetřování odhalilo, že jednotky airbagů Takata jsou citlivé na vlhkost a prudké změny teploty. Pokud je jednotka vystavena dlouhodobě takovým podmínkám, dochází ne k postupnému rozpínání plynů nafukujících airbag, ale rovnou k explozi hnacího plynu. Výbuch následně roztrhne kovovou nádržku plynu a úlomky pak mohou zranit nebo usmrtit cestující ve voze.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků