Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Jen v USA musí do servisů celkem 34 milionů aut, která mohou mít vadný airbag Takata. Miliony aut s bezpečnostními vaky od tohoto výrobce ale jezdí i jinde po celém světě.
Airbagy Takata jsou největší svolávací akcí v dějinách automobilismu

Nejprve to vypadalo jako menší problém. Pár airbagů explodovalo příliš rychle a tím se uvolnily i menší ocelové nebo plastové úlomky. Vypadalo to, že se provede menší svolávací akce na pár destítek tisíc aut a bude po problému. Ale pak začali umírat lidé...

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Podívejte se, jak velký problém jsou vadné airbagy Takata

Japonský výrobce airbagů Takata se tak zřejmě zapíše do historie jako společnost, která způsobila největší svolávací akci v dějinách automobilismu. Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA nyní potvrdil nález vadných airbagů v dalších autech a rozšířil varování na celkem 34 milionů vozů!

A to prosím jen ve Spojených státech, další miliony aut s airbagy Takata jezdí po celém světě. Nejvíce postiženým výrobcem je Honda, u které se jen první vlna svolávací akce týkala skoro šesti milionů aut. Stovky tisíc vadných airbagů má ale třeba BMW řady 3 E46, vozy Mazda, Toyota, Ford Mustang a desítky dalších modelů.

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Svolávací akce: Každé páté auto muselo letos v USA do servisu

Už se aspoň ví, v čem je přesně problém. Vyšetřování odhalilo, že jednotky airbagů Takata jsou citlivé na vlhkost a prudké změny teploty. Pokud je jednotka vystavena dlouhodobě takovým podmínkám, dochází ne k postupnému rozpínání plynů nafukujících airbag, ale rovnou k explozi hnacího plynu. Výbuch následně roztrhne kovovou nádržku plynu a úlomky pak mohou zranit nebo usmrtit cestující ve voze.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků