Airbag slaví narozeniny, je mu 25 let

Již 25 let můžeme v osobních automobilech vidět nafukovací vaky, neboli airbagy společně s tříbodovými pásy. V roce 1980 jej do svého vozu jako první instaloval Mercedes-Benz a od té doby se tento bezpečnostní prvek natolik rozšířil, že ho dnes najdeme již téměř v každém voze. Vývoj airbagu ovšem začal mnohem dříve. Již od konce šedesátých let na něm pracovali inženýři Mercedesu a než byl poprvé nasazen do sériové výroby, provedlo se přes 250 crash testů a téměř 2700 jiných testů. Dalším milníkem pak byl rok 1992, kdy začal  Mercedes, jako první na světě, montovat airbagy do všech svých vozů jako standardní výbavu.

Dnes jezdí po světě téměř 13 000 000 osobních vozů, které jsou tímto bezpečnostím systémem vybaveny. Odhaduje se, že přímý podíl na záchraně života měl airbag jen v Německu ve více než 3 000 případech.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků