Airbag slaví narozeniny, je mu 25 let

Již 25 let můžeme v osobních automobilech vidět nafukovací vaky, neboli airbagy společně s tříbodovými pásy. V roce 1980 jej do svého vozu jako první instaloval Mercedes-Benz a od té doby se tento bezpečnostní prvek natolik rozšířil, že ho dnes najdeme již téměř v každém voze. Vývoj airbagu ovšem začal mnohem dříve. Již od konce šedesátých let na něm pracovali inženýři Mercedesu a než byl poprvé nasazen do sériové výroby, provedlo se přes 250 crash testů a téměř 2700 jiných testů. Dalším milníkem pak byl rok 1992, kdy začal  Mercedes, jako první na světě, montovat airbagy do všech svých vozů jako standardní výbavu.

Dnes jezdí po světě téměř 13 000 000 osobních vozů, které jsou tímto bezpečnostím systémem vybaveny. Odhaduje se, že přímý podíl na záchraně života měl airbag jen v Německu ve více než 3 000 případech.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků