Airbag slaví narozeniny, je mu 25 let

Již 25 let můžeme v osobních automobilech vidět nafukovací vaky, neboli airbagy společně s tříbodovými pásy. V roce 1980 jej do svého vozu jako první instaloval Mercedes-Benz a od té doby se tento bezpečnostní prvek natolik rozšířil, že ho dnes najdeme již téměř v každém voze. Vývoj airbagu ovšem začal mnohem dříve. Již od konce šedesátých let na něm pracovali inženýři Mercedesu a než byl poprvé nasazen do sériové výroby, provedlo se přes 250 crash testů a téměř 2700 jiných testů. Dalším milníkem pak byl rok 1992, kdy začal  Mercedes, jako první na světě, montovat airbagy do všech svých vozů jako standardní výbavu.

Dnes jezdí po světě téměř 13 000 000 osobních vozů, které jsou tímto bezpečnostím systémem vybaveny. Odhaduje se, že přímý podíl na záchraně života měl airbag jen v Německu ve více než 3 000 případech.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků