V čempak byly pokusy GM s airbagem neúspěšné? V tom, že se prodalo několik desítek tisíc aut? Je to jak příběh o podivuhodných ruských vynálezcích. Prostě MB přišel s airbagem o 10 let později za GM. Protože ale Němeci se na rozdíl od Amíků v autech poutali, byl jejich pokus úspěšnějsí. Omyl Amíků byl v tom, že chápali A. jako náhradu pásu. Ale Němci A. skutečně nevymysleli!!!Hýk
Naprostý souhlas s vámi !
To že je nutné se poutat obecně ví snad i malé dítě. Ovšem tam kde je před vámi airbag je poutání životně důležité, protože i při malé rychlosti a malém nárazu vám airbag urazí hlavu pokud jste v jeho blízkosti. Dokonce jsou známé případy, kdy airbag usmrtil řidiče i když byl připoutaný a narazil v malé rychlosti, důvodem bylo, že někteří řidiči sedí za volantem nevhodně blízko, můžete být připoutaní a kdyby jste bourali ve směšné 20 km rychlosti blízkost sezení blízko volantu a tím i airbagu vám opět urazí palici a rozdrtí hrudník. Je opravdu potřeba sedět ve správné minimální vzdálenosti od volantu, pokud si nechcete přivodit smrt zasažením airbagem při drobném ťukanci ve městě.
v roce 2011 bylo v čr registrováno 388 679 vozidel při nákladech na airbagy v jednom vozidle 5000 kč jsou to 2 miliardy za airbagy ročně. za rok nějakých 800 mrtvých v dopravě, z toho asi 200 způsobem do kterého mluví airbag (oběť seděla v autě atd) Jestli airbagy zachránili dalších 200 lidí, tak je to cca 100 milionu na hlavu. Dost draha sranda, ne? Co použít 2 miliardy ročně jinak? Na záchraný systém, na bezečnější dopravu, na kuřáky, na přecházení železnic, na skokany do vody,. IMHO je airbag stejný lobbing jako denní svícení. Poměr cena výkon je velmi špatný.
podobny blabol som uz dlho necital.. Airbag je jeden z najprevratnejsich vynalezov v oblasti pasivnej bezpecnosti a Ty ho nazves lobbing? Zachvilu napises ze bezpecnostne pasy su kravina.. A denne svietenie!? Auto so zapnutymi reflektormi predsa evidentne vidiet skor.. hlavne mimo obec vidiet zretelne bliziace sa auto aj bez zbytocneho sliepnania a ostrenia do dialky..
Ale ja neříkám že to je nefunkční zařízení. Jen že jeho efektivita je velmi nízká.když budou mít v autě všichni hans, taky ubude vážných následků, ale náklady budou enormní. Ale jestli věříte v plošné denní svícení, tak bude debata asi těžká.
S vámi je těžká debata.Plošné denní svícení je velice dobrá věc a jsem rád že výrobci na to přišli a začínají standartně do aut montovat pásy prakticky nezničitelných led diod, takže pomalu odpadá starost o životnost žárovek.Nejsou sice tak účinné jako klasická světla, ale na denní svícení bohatě postačují.Každopádně osvětlené auto je dobře vidět jak řidiči tak i chodci ze vzdáleností, ze kterých nebylo před zavedením plošného svícení vidět.Dále jsou dneska auta různorodých barev a mnohé ty barvy jsou velice tmavé ba přímo podobné asfaltu.Když auto takové barvy svítí není možné ho přehlédnout.To jsem si nepřečetl z příručky z besipu, to jsem zjistil přímo na cestách.Pokud to jednoho dne zruší, já budu svítit pořád a doufám že nebudu sám.Jinak systém hans je částečně nahrazen masově použitelnějšími aktivními opěrkami hlavy.
Největší blábol jaký jsem kdy na automobilových forech četl.Bud jste internetový trol nebo, a to je horší možnost, to myslíte vážně.Opravdu to je neuvěřitelné co dokáže lidský, možná že chorý, mozek vyplodit.
Co vás tak rozčiluje na faktu, že záchrana jednoho života airbagem stojí řádově nejméně desítky miliónů? Je tm jedna z nejméně efektivních a přitom povinných prevencí.
Chcete říct že lidský život nemá cenu?Chcete říct že v rámci úspor peněz, které ani nejsou státní a ani vaše a i kdyby je ušetřili tak nepůjdou na přiblblé kuřáky(Kteří si za to mohou sami) a zbytečnou prevenci přecházení přes železnici, bude lepší nemontovat airbagy a v případě banální nehody ihned vletět do náruče smrti?Těch nehod není zas tolik tak ti mrtví za úsporu stojí, nemám pravdu...V další větách mluvíte o prevenci mrtvých.Neodporujete si tak náhodou?Víte že boční náraz i v tak malé rychlosti jako je 30 km může být smrtelný, protože hlava zažije zrychlení které je ihned zakončeno prudkým nárazem do okna či sloupku?Díky bočnímu, či okenímu airbagu je toto eliminováno a zamezí se jistému krvácení do mozku.Víte že na předních sedadlech je ihned po nehodě velké přetížení a hlava, nebýt airbagu spolu se zapnutými pásy, může prudce narazit do volantu, což způsobí zlomení vazu a smrt?Airbag v tomto případě a pouze v kooperaci s pásy zamezuje nárazu hlavy a hrudníku s artefakty v interiéru a pomáhá plynule zpomalit tělo.Dále bych vás poprosil o dodání reálných podkladů těch 200 mrtvých za pomocí airbagu(Nejlépe popis každé nehody)Zajímám se o autombilovou dopravu a nikde jsem podobnou statistiku pro Čr neviděl.Prosil bych vynechat jedince kteří se nepřipoutali(V návodech je varování).Dále dětské oběti za jejichž smrt mohou rodiče, kteří nevypnuli airbag spolujezdce(Opět v návodech a i v autě je nespočet varování) a jedince u kterých rychlost přesahovala povolené meze a auto zůstalo pro laika neporušené(V takovém případě airbag nepomůže, protože přetížení roztrhá vnitřnosti tak či tak.Airbag má největší účinnost tak do 100 km/h).Ano netvrdím že nevznikají anomalie, ale těch je velice málo.Namátkou mě napadají nízcí lidé a blízko sedící lidé, kterým airbag vyrazil dech(V dnešní době jsou airbagy s možností regulace nafouknutí, které se automaticky nastaví podle blízkosti sedaček).Pokud je airbag podle vás drahá blbost, tak to prosím řekněte do očí(Stejně tak jak jste to tu napsal) lidem kteří prokazatelně přežili díky airbagu.Možná že by jste to setkání nepřežil vy...Vy si jezděte v autě co je na bezpečností úrovni aut ze začátku motorismu nebo si nechte vypojit všechny airbagy a peníze za ně dejte na vaše oblíbené kuřáky.Já budu jenom rád, když se málo známé airbagy dostanou do majoritních aut.Snad vám bude stačit tento rozbor vašeho příspěvku, včera jsem to nechtěl psát protože jsem doufal že si některé informace zjistíte a uznáte co že jste napsal za blbost.P.s.:Ještě bych měl takovu otázku, co si myslíte o pásech na zadních sedadlech?Taky blbost?
:-D už nepij
drahý pomocník - jak se to vezme, 2 nove predni stoji do meho auta 32 000 tisic, na vrakovisti koupeny za 10 000.
Dobrý den, Vámi uváděná čísla jsou jen tak vycucaná, nebo se opíráte o nějakou statistiku - pokud ano, tak o jakou?A co si mám představit pod Vaší formulací "...z toho asi 200 způsobem do kterého mluví airbag (oběť seděla v autě atd)..."? Konkretizujate za jakých podmínek airbag měl podíl na smrti pasažérů? Toto by mne velice zajímalo, protože jsem měl airbag vždy za pomocníka.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.