Agresivita za volantem je skoro normou. Tipy, jak se jí vyvarovat

Nejčastějším projevem agresivní jízdy je takzvané "lepení se za zadek", odbornou terminologií označované jako nedodržování bezpečné vzdálenosti.
Agresivita za volantem je skoro normou. Tipy, jak se jí vyvarovat

Výzkum AAA Nadace pro bezpečnost silničního provozu ukázal, že čtyři řidiči z pěti při řízení auta pociťují vztek. Prakticky polovina z více než 2700 dotazovaných řidičů pak připustila, že naštvanost vyjadřují i činy.

Tak například 51 procent se někdy dopustilo takzvaného lepení se druhému vozu na kufr, 47 procent v autě křičelo směrem k jinému řidiči, třetina pak použila jednoznačná gesta směřovaná vůči dalším účastníkům provozu, dvanáct procent se dopustilo "myšky", čtyři procenta mužů či žen opustila svůj vůz, aby něco vysvětlilo druhému řidiči a tři procenta řidičů dokonce udeřila do cizího vozu.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Přitom 90 procent stejných lidí připouští, že agresivní řidiči jsou velkým problémem z hlediska bezpečnosti provozu. To dokládají i oficiální čísla, podle nichž agresivní jízda zaviní více než polovinu smrtelných nehod.

Odborníci proto sestavili desatero, kterým byste se měli řídit, pokud nechcte být sami považováni za agresivního řidiče:

1. Uklidněte se. Neměli byste usedat za volant, když jste rozrušení, smutní, či naštvaní.

2. Pruhy měňte plynule. Jestliže potřebujete přejet do vedlejšího pruhu, nejdříve se přesvědčte, zda máte k manévru dost místa, potom dejte blinkr a plynule přejeďte. Tak omezíte naštvanost řidičů v okolí.

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

3. Pokud jedete pomalu, nevjíždějte do levého pruhu. Ten je vyhrazen pro rychlejší průjezd!

4. Nelepte se na auta před vámi. Nikdo nemá rád jiné auto těsně za svým kufrem, tak to také nečiňte druhým.

5. Dávejte pozor na agresivní řidiče. Buďte obezřetní a nedávejte ostatním příčinu k nebezpečnému jednání.

6. S agresory nesoutěžte. V opačném případě velmi hrozí řetězení nebezpečných situací, které můžou skončit tragédií.

7. Informujte policii. Jakmile nebezpečná situace, kterou vyvolal agresivní šofér zmizí, volejte tísňovou linku policie. Možná tak dokážete zabránit hrozící tragédii.

Ženy jsou za volantem agresivnější než muži, ukázal nejnovější výzkum

Ženy jsou za volantem agresivnější než muži, ukázal nejnovější výzkum

8. Počítejte do deseti. Odolejte nutkání ukázat druhému řidiči kdo je v právu. Možná má ten druhý jen špatný den nebo si jen neuvědomili, že něco neudělali správně.

9. Potlačte své ego. Raději, než abyste začali druhým ukazovat, že vy umíte řídit lépe, se soustřeďte na bezpečnou jízdu.

10. Vyhledejte pomoc. Pokud sami získáte pocit, že jste příliš agresivní, případně vás na to upozorní vaši blízcí, měli byste vyhledat odbornou pomoc. Například u dopravního psychologa.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků