Africký test

Ačkoliv historie značky Škoda sahá až do roku 1901, slavného východoafrického maratonu se poprvé česká auta zúčastnila teprve vloni.
Africký test
Ačkoliv historie značky Škoda sahá až do roku 1901, slavného východoafrického maratonu se poprvé česká auta zúčastnila teprve vloni. Hned však byla úspěšná, neboť nejenže náročnou soutěž, dlouhou 1070 km dojela, ale také v Keni posbírala body do světového šampionátu. Stejný cíl má mladoboleslavský tovární tým i pro rok letošní.

První ze dvou letošních testů Octavií WRC na Safari rallye, která se pojede od 20. do 22. července, absolvoval v Keni pilot Škody Motorsportu Bruno Thiry. Po návratu z Afriky na adresu auta nešetřil chválou: „Další konstrukční změny zlepšily výkonnost vozu. V uplynulém roce jsme kladli největší důraz na to, aby se octavie v této soutěži adaptovaly a aby ji dokázaly přežít. Letos už jsou naše cíle vyšší a chceme se soustředit na zisk bodů. Proto jsem nyní při testování v Keni šlapal na plynový pedál jak jen to šlo. Potřebovali jsme zjistit, co všechno si k našemu autu můžeme dovolit. Poslední poznatky mě mile překvapily, jediný malý problém se týkal čepů kol, ale ten do začátku Safari rallye jistě odstraníme. Při testech jsem najel více než 350 km a musím konstatovat, že Škoda Octavia WRC je dnes už natolik rychlá a odolná, že u ní takřka není možné najít hranici možností. Z Afriky se zkrátka vracím naprosto nadšený.“

Belgický jezdec si v uplynulých pěti dnech počínal se svým vozem natolik razantně, že si při projetí několika větších výmolů porušil krční páteř. „Testování jsem kvůli tomu ale přerušit nemusel, jenom jsem se cestou domů zastavil u svého chiropraktika. Řekl mi, že po několika dnech budu zase v pořádku.“

V Keni byl také zkoušen nový typ pneumatik Michelin. „Při dlouhých rychlostních zkouškách může sehrát proražená guma velmi významnou roli a více než dva defekty na jedné erzetě už vás ze závodu vyřadí nadobro,“ tvrdí 38letý pilot Škody Octavia WRC. „Firma Michelin odvedla skvělou práci. Přestože jsem jezdil ve velmi náročném terénu, pneumatiku se mi nepodařilo zlikvidovat ani jednu. Prvotřídní byla i nová silnější kola Speedline.“

„Vloni jsme v Africe testovali málo,“ tvrdí Thiryho týmový kolega Armin Schwarz. „Na vyzkoušení vozů a aklimatizaci jsme tehdy měli pouze jeden týden. Letos jsme se ale rozhodli neponechat nic náhodě, takže nyní byl v Keni zkoušet auto Bruno a koncem června čekají podobné testy i mě. Na Afriku se připravujeme velmi poctivě.“

Fotografie: Škoda Octavia WRC při Safari rallye 2000.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků