Africký test

Ačkoliv historie značky Škoda sahá až do roku 1901, slavného východoafrického maratonu se poprvé česká auta zúčastnila teprve vloni.
Africký test
Ačkoliv historie značky Škoda sahá až do roku 1901, slavného východoafrického maratonu se poprvé česká auta zúčastnila teprve vloni. Hned však byla úspěšná, neboť nejenže náročnou soutěž, dlouhou 1070 km dojela, ale také v Keni posbírala body do světového šampionátu. Stejný cíl má mladoboleslavský tovární tým i pro rok letošní.

První ze dvou letošních testů Octavií WRC na Safari rallye, která se pojede od 20. do 22. července, absolvoval v Keni pilot Škody Motorsportu Bruno Thiry. Po návratu z Afriky na adresu auta nešetřil chválou: „Další konstrukční změny zlepšily výkonnost vozu. V uplynulém roce jsme kladli největší důraz na to, aby se octavie v této soutěži adaptovaly a aby ji dokázaly přežít. Letos už jsou naše cíle vyšší a chceme se soustředit na zisk bodů. Proto jsem nyní při testování v Keni šlapal na plynový pedál jak jen to šlo. Potřebovali jsme zjistit, co všechno si k našemu autu můžeme dovolit. Poslední poznatky mě mile překvapily, jediný malý problém se týkal čepů kol, ale ten do začátku Safari rallye jistě odstraníme. Při testech jsem najel více než 350 km a musím konstatovat, že Škoda Octavia WRC je dnes už natolik rychlá a odolná, že u ní takřka není možné najít hranici možností. Z Afriky se zkrátka vracím naprosto nadšený.“

Belgický jezdec si v uplynulých pěti dnech počínal se svým vozem natolik razantně, že si při projetí několika větších výmolů porušil krční páteř. „Testování jsem kvůli tomu ale přerušit nemusel, jenom jsem se cestou domů zastavil u svého chiropraktika. Řekl mi, že po několika dnech budu zase v pořádku.“

V Keni byl také zkoušen nový typ pneumatik Michelin. „Při dlouhých rychlostních zkouškách může sehrát proražená guma velmi významnou roli a více než dva defekty na jedné erzetě už vás ze závodu vyřadí nadobro,“ tvrdí 38letý pilot Škody Octavia WRC. „Firma Michelin odvedla skvělou práci. Přestože jsem jezdil ve velmi náročném terénu, pneumatiku se mi nepodařilo zlikvidovat ani jednu. Prvotřídní byla i nová silnější kola Speedline.“

„Vloni jsme v Africe testovali málo,“ tvrdí Thiryho týmový kolega Armin Schwarz. „Na vyzkoušení vozů a aklimatizaci jsme tehdy měli pouze jeden týden. Letos jsme se ale rozhodli neponechat nic náhodě, takže nyní byl v Keni zkoušet auto Bruno a koncem června čekají podobné testy i mě. Na Afriku se připravujeme velmi poctivě.“

Fotografie: Škoda Octavia WRC při Safari rallye 2000.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků