Africký test

Ačkoliv historie značky Škoda sahá až do roku 1901, slavného východoafrického maratonu se poprvé česká auta zúčastnila teprve vloni.
Africký test
Ačkoliv historie značky Škoda sahá až do roku 1901, slavného východoafrického maratonu se poprvé česká auta zúčastnila teprve vloni. Hned však byla úspěšná, neboť nejenže náročnou soutěž, dlouhou 1070 km dojela, ale také v Keni posbírala body do světového šampionátu. Stejný cíl má mladoboleslavský tovární tým i pro rok letošní.

První ze dvou letošních testů Octavií WRC na Safari rallye, která se pojede od 20. do 22. července, absolvoval v Keni pilot Škody Motorsportu Bruno Thiry. Po návratu z Afriky na adresu auta nešetřil chválou: „Další konstrukční změny zlepšily výkonnost vozu. V uplynulém roce jsme kladli největší důraz na to, aby se octavie v této soutěži adaptovaly a aby ji dokázaly přežít. Letos už jsou naše cíle vyšší a chceme se soustředit na zisk bodů. Proto jsem nyní při testování v Keni šlapal na plynový pedál jak jen to šlo. Potřebovali jsme zjistit, co všechno si k našemu autu můžeme dovolit. Poslední poznatky mě mile překvapily, jediný malý problém se týkal čepů kol, ale ten do začátku Safari rallye jistě odstraníme. Při testech jsem najel více než 350 km a musím konstatovat, že Škoda Octavia WRC je dnes už natolik rychlá a odolná, že u ní takřka není možné najít hranici možností. Z Afriky se zkrátka vracím naprosto nadšený.“

Belgický jezdec si v uplynulých pěti dnech počínal se svým vozem natolik razantně, že si při projetí několika větších výmolů porušil krční páteř. „Testování jsem kvůli tomu ale přerušit nemusel, jenom jsem se cestou domů zastavil u svého chiropraktika. Řekl mi, že po několika dnech budu zase v pořádku.“

V Keni byl také zkoušen nový typ pneumatik Michelin. „Při dlouhých rychlostních zkouškách může sehrát proražená guma velmi významnou roli a více než dva defekty na jedné erzetě už vás ze závodu vyřadí nadobro,“ tvrdí 38letý pilot Škody Octavia WRC. „Firma Michelin odvedla skvělou práci. Přestože jsem jezdil ve velmi náročném terénu, pneumatiku se mi nepodařilo zlikvidovat ani jednu. Prvotřídní byla i nová silnější kola Speedline.“

„Vloni jsme v Africe testovali málo,“ tvrdí Thiryho týmový kolega Armin Schwarz. „Na vyzkoušení vozů a aklimatizaci jsme tehdy měli pouze jeden týden. Letos jsme se ale rozhodli neponechat nic náhodě, takže nyní byl v Keni zkoušet auto Bruno a koncem června čekají podobné testy i mě. Na Afriku se připravujeme velmi poctivě.“

Fotografie: Škoda Octavia WRC při Safari rallye 2000.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků