Africké země konečně přešly na bezolovnatý benzín

To, co je v našich končinách samozřejmostí, může být jinde revolučním krokem. Od včerejšího dne začalo více než 49 subsaharských zemí používat bezolovnatý benzín. Po třech letech tlaku ekologů a zdravotníků tak předběhly řadu vyspělejších asijských zemí. Jedinou neznámou je nyní kvalita těchto paliv, v mnoha zemích neexistují klasické čerpací stanice, ale paliva se tam prodávají v láhvích nebo kanystrech. Na druhou stranu v zemích jako je JAR nebo Súdán se bezolovnatý benzín používá již několik let a všechny provedené kontroly ukazují, že paliva mají dobrou kvalitu v rámci norem.

OSN si tak může zapsat další úspěch, byť jen dílčí. Cílovou metou je zavedení bezolovnatých paliv ve všech zemích světa do roku 2008. Což ovšem naráží na země jako je Irák, Afghánistán nebo Mongolsko, které odmítají vzdát se olovnatých paliv. Zemí, kde se ještě stále používá olovnaté palivo, je na čtyřicet, mezi nejznámější patří mimo tři výše zmiňované také Kuba, Severní Korea nebo Pákistán.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků