Africké země konečně přešly na bezolovnatý benzín

To, co je v našich končinách samozřejmostí, může být jinde revolučním krokem. Od včerejšího dne začalo více než 49 subsaharských zemí používat bezolovnatý benzín. Po třech letech tlaku ekologů a zdravotníků tak předběhly řadu vyspělejších asijských zemí. Jedinou neznámou je nyní kvalita těchto paliv, v mnoha zemích neexistují klasické čerpací stanice, ale paliva se tam prodávají v láhvích nebo kanystrech. Na druhou stranu v zemích jako je JAR nebo Súdán se bezolovnatý benzín používá již několik let a všechny provedené kontroly ukazují, že paliva mají dobrou kvalitu v rámci norem.

OSN si tak může zapsat další úspěch, byť jen dílčí. Cílovou metou je zavedení bezolovnatých paliv ve všech zemích světa do roku 2008. Což ovšem naráží na země jako je Irák, Afghánistán nebo Mongolsko, které odmítají vzdát se olovnatých paliv. Zemí, kde se ještě stále používá olovnaté palivo, je na čtyřicet, mezi nejznámější patří mimo tři výše zmiňované také Kuba, Severní Korea nebo Pákistán.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků