Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

Aféra Dieselgate a nové testy emisí ohrozí hlavně diesely v malých autech

Od září 2017 se bude spotřeba paliva měřit jinak a změní se rovněž metodika měření emisí. Zejména auta se vznětovým motorem budou procházet zkouškami v reálném provozu. Podle asociace ACEA, která sdružuje evropské výrobce automobilů, na to doplatí převážně maloobjemové diesely v malých autech.

Podle ACEA budou potřebné technologie pro ještě efektivnější čištění spalin nejen objemné a těžké, ale také velice nákladné na výrobu a údržbu. To výrazně zvedne cenu nových aut a ACEA předpokládá, že podíl malých dieselů na trhu klesne o 5 %.

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Organizace rovněž varuje, že se zvýší reálná produkce skleníkových plynů, neboť pokud zákazníci přesednou do benzínových aut s vyšší spotřebou, vzrostou i emise CO2. Nebude se tak dařit plnit plán snižování průměrných emisí CO2.

Odpůrci dieselů a environmentální skupiny ovšem podotýkají, že dostupné čistčí technologie na trhu jsou, například benzíno-elektrické hybridy a čisté elektromobily.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky