AeroMobil 3.0: Nadějné létající auto vzniká na Slovensku

26 komentářů

Petr
4. listopadu • 16:25

Držím jim palce. Vypadá to pěkně a jsou místa kde se to hodí a není až tak vhodný vrtulník, aby člověk musel popolétávat na kratší vzdálenosti, je lepší dojet a na delší to může vzít vzdušnou čarou a nemusí se starat kde zaparkovat své Porsche (podle některých rozumbradů obecných v této diskusi).

Fantomas
4. listopadu • 17:37

Můžeš dát příklad takových míst?

Petr
6. listopadu • 1:32

Austrálie, Texas, Arizona, Nevada, atd.

Fantomas
6. listopadu • 15:52

Jako že tam všude potřebujou takovéhle maximálně nepraktické hybridy? A není teda divné, když by se jim to tam teda tak moc hodilo, že to ještě nikdo nevyrábí, ani se o to nesnaží? Pročpak asi?

XiXao
4. listopadu • 14:28

Chlapci jsou šikovní a ambiciozní a splnili si svůj sen. To není myšleno nijak ironicky, takový lidé si zaslouží obdiv. Ale jednomu prototipu věnovaly 25 roků života a rozhodně nemalé peníze. I to je obdivuhodné. Ale buďme realisti, myslím, že u toho jednoho stroje i zústane. Lidí, co touží po aeromobilu, je na světě tak málo, že ani malosériová výroba se nevyplatí. Kdo chce létat, koupí si "obyčejné" letadlo. Víc než 100 let historie automobilové a letecké techniky ukázalo, že tudy cesta opravdu nevede a buďme rádi.

Fino
5. listopadu • 11:20

Těch prototypů bylo postaveno několik a geneze je pro ty, kteří u toho byli, patrná. Co se týče poptávky, tak už teď je jasné, že po splnění veškeré legislativy, můžou začít v klidu vyrábět.
Je jasné, že v našich malých zemičkách tento typ dopravního prostředku asi nenajde takové uplatnění, jako v zemích, kde se vzdálenosti mezi jednotlivými destinacemi měří na stovky kilometrů - USA, Rusko, Čína, Austrálie, Kanada apod.

puk123
5. listopadu • 9:54

Není to, pravda, nic převratně nového a určitě se nečeká nějaké masové rozšíření. Co, když se ale naopak změnila doba a nastal ten pravý čas pro přijetí takového produktu? Vzpomeňme možnost využití nových materiálů, GPS navigace, spoustu nových letišť pro UL, otevřený prostor v EU, ... . Pravda, bude to chtít trochu "nepraktické" nebo výstřední zájemce. Bez nich by neexistovaly ani supersporty, choopery, Mini, Smarty, ...

Zelí
4. listopadu • 12:16

Nejpovedenější hybrid cesta-vzduch, jaký byl vytvořen. Ideální funkční kompromis všech požadavků. Tady se sluší smeknout.

Fino
4. listopadu • 11:40

Doplnění k článku : Koordinačně a finančně projekt zaštítil pan Juraj Vaculík, nicméně otcem a autorem projektu, který vznikal bratru 25 let, je Doc. Ing. Štefan Klein, akad. soch..
Ten působí coby profesor na Katedře Designu Vysoké školy výtvarných úmení (VŠVÚ) v Bratislavě a mezi jeho bývalé studenty lze zařadit mimo jiné třeba J. Kabaně (Škoda-Auto), M. Kačmára (Hyundai), O. Koromháze (GM), P. Balka (Mercedes-Benz) a mnoho dalších.

fireman66
4. listopadu • 11:08

je to bullshit.ten kto ma peniaze tak si kupi na cestu porsche a do vzduchu cessnu alebo Mig-21 a nie macko-psa.neviem si predstavit ze by mi nejaky loser spadol stymto na barak.

veto
4. listopadu • 15:51

bullshit je tvoj prispevok, hovno o tom vies, ale mas plnu hubu mudrych reci

fireman66
4. listopadu • 16:56

tak ale to sme na uplne inom serveri ty trubka vodovodna..lebo airlines net nie je autorevue.cz ty nymand...;-)

Fino
4. listopadu • 11:18

To je jen věcí názoru... a na barák vám může spadnout i looser s Migem, či Cessnou...;-)

fireman66
4. listopadu • 11:24

ja som svoj nazor vyjadril a myslim ze je to blbost ako voda v kosi.ako auto je to pitchovina a ako lietadlo detto.;-)

dpcstb
6. listopadu • 8:45

moja reakcia ked som to prvy krat uvidel(uz davno) bola presne rovnaka.
ale toto nema byt auto. toto je lietadlo ktorym sa bez problemov presunies z rodinnej garaze na najblizsiu rovnu travnatu/betonovu/asfaltovu plochu a behom par minut sa zapcham a nebezpecnym psychopatom na cestach iba smejes. navyse kde v europe sa mozes legalne hybat 200km/h?
k lietadlo musis mat v hangarovane, potom sa musis doviezt na letisko, ktore vobec nie kazdy ma za rohom, lietadlo pokontrolovat a az potom mozes letiet. pristavat musis opat iba na letisku a opat to mas daleko k finalnemu cielu.

Fino
4. listopadu • 11:48

Víte, když před lety začínaly "kufříkové" mobily, taky jim tehdy nikdo nepředvídal bůhví jakou budoucnost... a ejhle... ;-)

fireman66
4. listopadu • 12:09

ale stale je to mobilny telefon a nie mobil-pec na pizzu.tak ako ponorka bude vzdy ponorka a raketa bude vzdy raketa.ze ten chlap je sikovny je v poriadku ale ja vam tu tiez nevypisujem mena konstrukterov z lamborghini ani z lockheed-martin.z viacerych pohladov je ta vec v praxi kktina a to bez urazky.;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LoboWolf
4. listopadu • 12:14

tak ja si myslim ze je to zaujimava vec, uz len z pohladu moznosti vzlietat prakticky kdekolvek a aj ohladne spotreby lietadla. Taka Cessna je tymto velmi limitovana

fireman66
4. listopadu • 12:24

a pri masovom predaji to akoze kto moze pilotovat?ked stym niekde na ceste napalim do stromu aka bude pasivna,aktivna ochrana?co STK?servis to bude mat aky?po 200 km na nasich rozbitych cestach mozem hned vzlietnut a ist do zadaru sa okupat?!

Luk
4. listopadu • 12:48

Pilotovat to bude moci ten, kdo bude mít příslušný pilotní průkaz. Bezpečnostní prvky (aktivní i pasivní) to bude mít jako každé jiné auto a současně jako každé jiné letadlo dané kategorie. Technické prohlídky budou jako pro auto i jako pro letadlo (i letadla se kontrolují). Servis bude stejný jako u aut a u letadel. Letět jen tak do Zadaru asi nepůjde, pro lety do ciziny je potřeba vyřídit nějakou administrativu (nejsem odborník, jen vím, že je něco takového potřeba), ale proletět se - třeba na koupání - v rámci státu s dodržením leteckých předpisů by neměl být problém.

fireman66
4. listopadu • 13:13

tak to "proletet se" by som nechcel vidiet u mojej frajerky aj keby si vybavila ten prislusny certifikat na ultralahke lietadla lebo coskoro by pikovala k zemi jak kamikaze...a servis na lietadlo?ja mam problem z fakturami na obycajny renault megane dci a myslim ze nejsom sam.

veto
4. listopadu • 15:53

aha, takze je to bullshit, lebo ty si to nemozes dovolit, uz som to pochopil.... prave koli tebe by to mali teda zabalit....

fireman66
4. listopadu • 18:16

ano pocitam kazde euro lebo zijem vo vychodnej europe na slovensku.a mam strach ze si tuto pitchovinu kupi american,australcan alebo juhoafrcan namiesto f-150 alebo piperu.vacsie sance davam bransonovi a jeho virgin-galactic aj po tej nehode.lebo to ma ZMYSEL!!!

Luk
4. listopadu • 19:17

Tak přinejhorším se ukáže, že je to k ničemu. I tak by to mělo smysl, protože by to označilo slepou uličku. Nebo se od toho někdo odpíchne a udělá něco ještě lepšího. Kdyby takové pokusy nebyly, žijeme stále jako v pravěku.

Fantomas
4. listopadu • 20:20

No já myslím, že už se to dávno ukázalo. Pár pokusů už proběhlo, ale jen se zjistilo, že s našimi současnými možnostmi to místo spojení výhod dvou různých dopravních prostředků spojuje jen jejich nevýhody. Proto se tím nikdo seriózně nezabývá, vyhodit peníze jde i mnohem příjemnějšími způsoby. Ale samozřejmě to nijak nebrání nadšencům s fantazií, aby to nezkoušeli stále znovu a znovu. Někdo chodí do hospody, někdo sbírá známky, jiný třeba staví létající auto.

Barki
4. listopadu • 15:51

Frajerka (a ktorýkoľvek iný záujemca) musí úspešne absolvovať výcviku pilota UL lietadiel, čo je trochu ťažšie ako vodičák :-) Pikovala k zemi? To akože aj teraz autom búra do stromov? Jej AeroMobil nekupuj :-D Pre zodpovedných je tu možnosť dať do výbavy padák s ktorým lietadlo/auto v prípade problémov pekne sadne na zem. Je pravda, že pre tých, čo majú problém s faktúrami na Megane toto vozítko určené nie je, ja odhadujem, že to bude chcieť mať vo vrecku cca 150-200 tis. euro. Ale áno, na najbližšom letisku (v SK ich je vyše 130) rozprestrieš krídla a v priestore EU si letíš kam chceš, teda kam Ti dolet dovolí :-) 800 km do Chorvátska stačí, zabalíš plavky a uterák, inej batožiny asi moc nepoberieš ;-)

Doporučujeme

Články odjinud