AeroMobil 3.0: Nadějné létající auto vzniká na Slovensku

Kombinace osobního automobilu a letadla v jednom stroji láká mnoho konstruktérů už desítky let. Viděli jsme to ve filmech o Fantomasovi a v několika bondovkách, ale masové výroby se ještě žádný projekt nedočkal. Velmi nadějný je ale počin slovenských konstruktérů, který se prozatím jmenuje AeroMobil 3.0.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
AeroMobil má už od pohledu velmi slibný potenciál. Teď jen přesvědčit zájemce

Projekt vznikal už od počátku devadesátých let a od jiných fantastických nápadů se liší především tím, že je zaprvé skutečný a zadruhé opravdu létá. Ostatně, o tom se můžete přesvědčit, když si pustíte přiložené video.

Na stránkách konstruktérů se můžete ponořit do detailů celého projektu. My shrneme jen to nejdůležitější. Stroj nyní vstupuje do fáze oficiálního testování a certifikace pro provoz na silnici a ve vzduchu. Jedná se o dvoumístný letoun a automobil.

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Konstrukce je poměrně konvenční. Létající auto drží pohromadě ocelový rám, na kterém jsou panely z uhlíkových vláken. Zajímavostí jsou sklápěcí křídla s proměnným úhlem náběhu, ocasní plochy kombinované s podvozkem a tlačná vrtule umístěná vzadu.

O pohon stroje se stará populární letecký motor Rotax 912 (plochý vzduchem chlazený čtyřválec), který může být nastaven na výkony od 80 do 100 koní. Stroji uděluje ve vzduchu rychlost přes 200 km/h (na silnici může AeroMobil 3.0 jezdit až 160 km/h).

GF7 je další koncept létajícího auta. Prototyp se má vznést do čtyř let

GF7 je další koncept létajícího auta. Prototyp se má vznést do čtyř let

Dolet AeroMobilu činí velmi slušných 700 km a podle odhadu spotřebuje ve vzduchu při cestoní rychlosti jen asi 15 litrů paliva na hodinu. Pádová rychlost je pak jenom 60 km/h, vzletová rychlost 130 km/h. Výhodou stroje je schopnost startovat z nezpevněných ploch. Teď nezbývá než držet konstruktérům palce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků