AeroMobil 3.0: Nadějné létající auto vzniká na Slovensku

AeroMobil 3.0: Nadějné létající auto vzniká na Slovensku

Kombinace osobního automobilu a letadla v jednom stroji láká mnoho konstruktérů už desítky let. Viděli jsme to ve filmech o Fantomasovi a v několika bondovkách, ale masové výroby se ještě žádný projekt nedočkal. Velmi nadějný je ale počin slovenských konstruktérů, který se prozatím jmenuje AeroMobil 3.0.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
AeroMobil má už od pohledu velmi slibný potenciál. Teď jen přesvědčit zájemce

Projekt vznikal už od počátku devadesátých let a od jiných fantastických nápadů se liší především tím, že je zaprvé skutečný a zadruhé opravdu létá. Ostatně, o tom se můžete přesvědčit, když si pustíte přiložené video.

Na stránkách konstruktérů se můžete ponořit do detailů celého projektu. My shrneme jen to nejdůležitější. Stroj nyní vstupuje do fáze oficiálního testování a certifikace pro provoz na silnici a ve vzduchu. Jedná se o dvoumístný letoun a automobil.

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Podívejte se na slovenský prototyp létajícího auta video

Konstrukce je poměrně konvenční. Létající auto drží pohromadě ocelový rám, na kterém jsou panely z uhlíkových vláken. Zajímavostí jsou sklápěcí křídla s proměnným úhlem náběhu, ocasní plochy kombinované s podvozkem a tlačná vrtule umístěná vzadu.

O pohon stroje se stará populární letecký motor Rotax 912 (plochý vzduchem chlazený čtyřválec), který může být nastaven na výkony od 80 do 100 koní. Stroji uděluje ve vzduchu rychlost přes 200 km/h (na silnici může AeroMobil 3.0 jezdit až 160 km/h).

GF7 je další koncept létajícího auta. Prototyp se má vznést do čtyř let

GF7 je další koncept létajícího auta. Prototyp se má vznést do čtyř let

Dolet AeroMobilu činí velmi slušných 700 km a podle odhadu spotřebuje ve vzduchu při cestoní rychlosti jen asi 15 litrů paliva na hodinu. Pádová rychlost je pak jenom 60 km/h, vzletová rychlost 130 km/h. Výhodou stroje je schopnost startovat z nezpevněných ploch. Teď nezbývá než držet konstruktérům palce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků