Čekali jsme 85 let, než se do sériové výroby dostane auto, které koeficientem odporu vzduchu vyrovná český vůz postavený ještě před druhou světovou válkou. A ještě chvíli čekat budeme, start výroby se odkládá.Lucid Air Cx .21?
Kdyby výrobci dávali do vývoje aerodynamiky tolik energie co do LEDkového osvětlení interiéru nebo dvaceti skinů digitálních budíků, už mohla třeba auta na dálnici jezdit o tři čtvrtě litru na sto levněji.Teď by měl někdo z automobilek vysvětlit, proč u spalovacích aut mohli na aerodynamiku tak kašlat (ne doslova) a u elektromobilů je najednou tak důležitá a dokážou ji špičkově udělat i u auta tvaru krabice (Énjak). Podle mě nejspíš proto, že jim to bylo v podstatě jedno, když lidi můžou na dalších 1000km nabít u benzinky za pět minut. Nízkou spotřebu si zajistili nejrůznějšími švindly čti "optimalizacemi" při homologačních testech spotřeby. Ale auto, co musí stát půl hodiny u nabíječky, aby ujelo dalších 150km, dost lidí naštve nehledě na rozdíl v oficiálních a reálných hodnotách, takže bylo třeba napřít vývoj i do této důležité oblasti.Až teď díky tlaku Bruselu (který toho jinak co se týká automobilového průmyslu dost posral) najednou může mít třeba i nová Fabia Cx 0,28 a nemusí to být proporčně ošklivé a nepraktické auto typu Honda Insight (první) nebo Prius (poslední generace).BTW Když teď musí každé nové auto na sebe on-line práskat skutečnou spotřebu čekám, kdy spadnou z bruselské lopatky plug-in hybridy.
enyaq jsem viděl poprvé minulý týden v Hořicích, a to na značkách výrobce, už někdo z vás viděl to auto jinde, než u dealera?
Horice v Podkrkonosi ?Mam velice krasne vzpominky na tento mestys .
Já takhle vzpomínám na Rokycany, před asi 26 lety jsem projížděl a u jednoho baráku takhle vpravo před výpadovkou, tam to bylo kouzelné, foukalo z jihu, slunce prosvítalo přes štít toho domu, po chodníku šel nějaký pán s kárkou, no celé to trvalo tak tři, čtyři vteřiny, ale vskutku nezapomenutelná situace. Na Rokycany tedy nedám dopustit, s Hořicemi se jdi vycpat, pche Hořice...
Hodnota Cx docela hezká. Škoda, že text není doplněn odpovídajícími obrázky.
Součinitel odporu vzduchu je jen jeden údaj. Druhý je čelní plocha...
Tesla S dává smysl. Nízké cx a co nejmenší čelní plocha.Přesto i na německých autobánech, když to fosilem solíte +200km/h, tak míjíte eska, které to solí 110km/h, aby někam vůbec dojely. Jak to bude s těma almarama typu e- suv na autobánech si vůbec neumím představit. Asi pojedou 90km/h společně s kamionama. :-D
S Teslou bude při rychlosti 200km/h spotřeba cca 50KWh. U spalovaka 6valcove nafty u obou aut jsem +-na 20litrech....
Ve stovce má esko spotřebu cca 20kwh/100km a ve dvoustovce to je 80kwh/100km tj. z plného nabití to neujede ani 100km.U naftového čtyřválce to je kolem 14-15 litrů na 100km tj. při nádrži 65 litrů ujedeš 400km.
E-suv má dnes spotřebu cca 30kwh/100km (i při super hodnotě cx, ale při průřezu šatní skříně to lepší nebude). Takže e-suv při rychlosti 200km/h má spotřebu 120kwh/100km tj. touto rychlostí dají max. 70km.
Jediná cesta i pro teslu S je dále zmenšit čelní plochu tj. snížit auto o cca 10cm a dále zlepšit hodnotu cx a stlačit tak spotřebu při trvalé rychlosti 100km/h hlouběji pod 15kwh/100km. Toto je obecně pro elektrokáry jediná cesta.
Nos na čelní ploše.Rozrážeč stěny vzduchové.
Vždycky mě udivuje, jak neumětelové v nějakém oboru si rádoby technickými termíny dokáží zdůvodnit nějaký paskvil.Pravdu má EL2020
Tak aerodynamika je víc důležitá ve vyšších rychlostech ale tam se řidiči elektro aut moc nevydávají aby aspoň někam dojeli.Když je zakrytá maska tak cx je o hodně lepší než u spalováků.
Takže u Enyaqu nevymysleli nic nového. To vše jiní dělají už dávno.
Tak proc to delaji jak suv?
Protože management neposlouchá inženýry ani poptávku. Poslouchá jenom marketingové oddělení, marketingové oddělení zajímají jenom sociální sítě, a na sociálních sítí ono velmi omezené publikum propaguje výhradně dva módní trendy - SUV a elektromobily. Že si elektrifikace/ekologie a formát SUV (hmotností, odporovými silami, náklady na údržbu i aerodynamikou) fundamentálně odporují je tak ztraceno v předkladu.Mezitím, prodejní čísla ukazují něco jiného: automobilkám v posledních třech letech dramaticky propadly prodeje nových aut, a prodeje ojetin jsou na rekordním maximu. Kdo ví, možná automobilky neplněním poptávky poženou svůj obor do katastrofální krize. Nebo o tom už ví, a jenom musí několik let dojet rozjetý vývojový cyklus modelů. Anebo se jim po několiak krušných letech podaří (podobně jako se to v poslední době daří výrobcům elektroniky, především smartphonů) kolektivně nabídku omezit tak, že zákazník prostě nebude mít na výběr, a pokud bude chtít auto, bude muset koupit elektrické SUV.
Protože je to:a) nejsnažší způsob, jak integrovat tu ne právě nízkou bateriib) nejčastější použití bude mamacar v (pří)městském provozu a tam si maminy žádají SUV bez ohledu na to, jestli je to fosil nebo elektro.
Mate ponekud zkreslene predstavy o mamacarech...
Bo Moda Bo TrendBo eko je přece těžké, vysoké, 21" kola a široké pořádně. Tuna zbytečné výbavy k tomu.To je ekologické auto současnosti.
Tak s ohledem na ten odporný kýčový vypíčený fejkový podsvícený prasečí rypák je Cx překvapivě dost dobré (a bez něj by možná bylo ještě o nějakou tu setinu lepší).Ta změna rypáku z aktuálních (Scala, Octavia) na ten nový (Enyaq, nová Fabia) je to nejhorší, co kýčař O. Stefani zatím zbastlil.
Celkově je octa4 hnusná.Enyaq je krok do prázdna.New Fobia bude asi hřebík do rakve nejen cenou,ale hlavně designem
To je kvalt ,ani nadpis nedopsal.
Rychlej, dopsal.A není zač.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.