Aero: Z doplňkových výrobků se staly nejkrásnější vozy české historie

11 komentářů

Jan Zeman
6. března • 17:48

Automobilovou výrobu v Aeru ukončil až bolševik a jeho geniální centrální plánování:-|

Kvicala
5. března • 14:14

Ale ale,tohle se chlebodarci libit nebude,takovy nadpis! Pry nejkrasnejsi ceska auta...jste bez premii,panove!

Pavel
5. března • 13:06

V článku automobilech Aero mi chybí zmínka o mnohem úspěšnějších modelech 662, nástupcích pětistovky s dvouválcovým motorem a o výkonnějším provedení Aero 1000. Možná by si měl autor článku nejdřív o Aerovkách něco zjistit, popovídat si s majiteli či nadšenci značky nebo alespoň otevřít alespoň Wikipedii. O starých českých automobilech si vždycky něco rád přečtu, ale tenhle příspěvek jsem mohl vynechat.

Igor
5. března • 14:51

Celokovová karoserie u kabrioletu není pravda. "30" měla plochý rám z obdélníkových dutých profilů, ke kterému byla přidělána kovová karoserie na dřevěné kostře.
K jinému příspěvku: jízdní vlastnosti byly vynikající, Aut bylo velmi lehké (cca 800 kg) a těžiště bylo velmi nízko i díky nízkému umístění sedadel. Uspořádání pohonu bylo na dnešní dobu velmi neobvyklé: odpředu- difereciál, převodovka, motor, který byl téměř v polovině auta, zadní sedadla u čtyřmístné verze nad zadními sedadly. Výsledek byl, že v zatáčce pod lehkým plynem auto "zametalo" zadkem!

Martin
5. března • 18:33

Aero 30 roadster ať dvousedadlový + 1 a nebo čtyřsic neměla dřevěnou kostru, ta výdřeva tam není kvůli karoserii ale aby bylo k čemu přišroubovat čalounění!

Phoenix
5. března • 9:41

Přestože karoserie od Sodomky se mi vždycky líbily, v případě Aero 50 Dynamik to vypadá, jak kdyby ta karoserie přesedla z mnohem většího/širšího auta :-/

DaewooMaster
5. března • 11:03

Přesně, z boku nádhera, zepředu či zezadu hrůza. To bylo první, co mě praštilo do očí tehdy pří té slavnostní premiéře tohoto zrenovovaného kusu ve Vysokém Mýtě. Bál bych se, že v zatáčce se to převrhne s těmi proporcemi brusle...

stealth01
5. března • 9:05

Mně by třeba zajímala hypotetická diskuze na Autorevue té doby.
"Zase nám cpete Aero" nebo "nesnáším práci českých konstruktérů" a JoeDoeův dědeček by napsal něco ve smyslu: "tohle už měla Toyota před několika lety (kdyby nebyla založena až někdy v roce 1937)"...Ale vážně, krásná auta, uměli jsme to a umíme to i dnes. Akorát kdyby nebyli ti zatracení hateři.

bzzz
5. března • 9:19

Prehanis. Jinak Aerovka super. Ten spor s CD ;-)

Phoenix
5. března • 9:37

Jen škoda, že tehdy se to fakt nejmenovalo České dráhy, ale Československé státní dráhy, že si to autor nejdřív trošku neověřil... Ale to jen taková maličkost na okraj...

stealth01
5. března • 9:06

Omlouvám se, "koho - co" mě a ne "Mně"

Doporučujeme

Články odjinud