Aero: Z doplňkových výrobků se staly nejkrásnější vozy české historie

stealth01  |  05. 03. 2018 09:05

Mně by třeba zajímala hypotetická diskuze na Autorevue té doby.
"Zase nám cpete Aero" nebo "nesnáším práci českých konstruktérů" a JoeDoeův dědeček by napsal něco ve smyslu: "tohle už měla Toyota před několika lety (kdyby nebyla založena až někdy v roce 1937)"...

Ale vážně, krásná auta, uměli jsme to a umíme to i dnes. Akorát kdyby nebyli ti zatracení hateři.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2018 09:06

Omlouvám se, "koho - co" mě a ne "Mně"

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 03. 2018 09:19

Prehanis. Jinak Aerovka super. Ten spor s CD

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  05. 03. 2018 09:37

Jen škoda, že tehdy se to fakt nejmenovalo České dráhy, ale Československé státní dráhy, že si to autor nejdřív trošku neověřil... Ale to jen taková maličkost na okraj...

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  05. 03. 2018 09:41

Přestože karoserie od Sodomky se mi vždycky líbily, v případě Aero 50 Dynamik to vypadá, jak kdyby ta karoserie přesedla z mnohem většího/širšího auta

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  05. 03. 2018 11:03

Přesně, z boku nádhera, zepředu či zezadu hrůza. To bylo první, co mě praštilo do očí tehdy pří té slavnostní premiéře tohoto zrenovovaného kusu ve Vysokém Mýtě. Bál bych se, že v zatáčce se to převrhne s těmi proporcemi brusle...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  05. 03. 2018 13:06

V článku automobilech Aero mi chybí zmínka o mnohem úspěšnějších modelech 662, nástupcích pětistovky s dvouválcovým motorem a o výkonnějším provedení Aero 1000. Možná by si měl autor článku nejdřív o Aerovkách něco zjistit, popovídat si s majiteli či nadšenci značky nebo alespoň otevřít alespoň Wikipedii. O starých českých automobilech si vždycky něco rád přečtu, ale tenhle příspěvek jsem mohl vynechat.

Odpovědět  |   | 
Igor  |  05. 03. 2018 14:51

Celokovová karoserie u kabrioletu není pravda. "30" měla plochý rám z obdélníkových dutých profilů, ke kterému byla přidělána kovová karoserie na dřevěné kostře.
K jinému příspěvku: jízdní vlastnosti byly vynikající, Aut bylo velmi lehké (cca 800 kg) a těžiště bylo velmi nízko i díky nízkému umístění sedadel. Uspořádání pohonu bylo na dnešní dobu velmi neobvyklé: odpředu- difereciál, převodovka, motor, který byl téměř v polovině auta, zadní sedadla u čtyřmístné verze nad zadními sedadly. Výsledek byl, že v zatáčce pod lehkým plynem auto "zametalo" zadkem!

Odpovědět  |   | 
Martin  |  05. 03. 2018 18:33

Aero 30 roadster ať dvousedadlový + 1 a nebo čtyřsic neměla dřevěnou kostru, ta výdřeva tam není kvůli karoserii ale aby bylo k čemu přišroubovat čalounění!

Odpovědět  |   | 
Kvicala  |  05. 03. 2018 14:14

Ale ale,tohle se chlebodarci libit nebude,takovy nadpis! Pry nejkrasnejsi ceska auta...jste bez premii,panove!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A