Jo jo, krása. Mimo jiné jsem na knížce FAE "Saharou a pralesem" vyrůstal. Teď se mi podařilo koupit origo výtisk z 50. let.L.M:
Jawa Minor měl kamarád v 74 roce , jezdili jsme s ním po zábavách 8 lidí v něm bývalo běžné , jedna hláška z výjezdu kdy nás bylo 8- uhni s nohou budu řadit, nikdy nás nezklamalo autíčko
Opomenout v takovém článku to, že naši technici ve Švédsku za účelem plánované licenční výroby pomáhali s přípravou, což zhatil únor 1948, a tak tam s vědomím, že i doma slibná konstrukce půjde k ledu, "zapomenuli" dokumentaci, dle které pak vznikly první verze slavných Saabů, je trestuhodné.
Pane Pecáku, psát neumíte, přečíst to po sobě neumíte. Co vlastně umíte? Ty překlepy celých slov. To čtenář musí dešifrovat o čem je řeč. Internetová média obecně = neprofesionální žumpa.
Pozitivně hodnotím,i jako pamětník, že jste věnovali pozornost automobilu Aero Minor, nazývanému taky Minor II.Sedmdesáté výročí stojí za zamyšlení.Můj otec měl Jawu 700 z roku 1938, byla to v podstatě licence DKW Meisterklasse.Následující Jawa Minor byl jižvýrobek vzniklý v Jawě.Minor II vznikal po celou válku, domnívám se, že převážně v pobočce Jawy ve Strašnicích a v roce 1947 to byl krásný vůz,s motorem 620ccm,na svou dobu výkonný,motor před přední nápravou běžná produkce dosahovala rychlost 100km./hod.. Kromě závodních verzí, byl úspěšný, třeba cestou Franka Elstnera s rodinou do Afriky. Taky třeba exhibiční jízdou na Sněžku, předváděcí jízdou po Nuselských schodech atd.Byl exportován v malém množství i na západ. Vyráběl se snad do roku 1950, nakonec jako dodávka a skončil při přechodu průmyslu na zbrojní výrobu.
Le Mans neměl motor převrtaný na těch 750, ale úplně jiný a replik dnes je.... jejda
Pokud se nepletu, tak se Jawa/Aero měla vyrábět licenčně u SAABu, ale díky roku 1948 z toho sešlo. A pokud se nepletu ještě víc, tak poválečný SAAB získal své tvary od člověka spojeného s vývojem Jawy Minor. Takže SAAB je vlastně sourozenec, jen nevlastní🙂.
Ne, skutečně se neplete a je to tak, jak uvádíte.
Mna zaujali tie jazdne vykony, take podobne mal aj maly Fiat 126, cim toto auto urcite predbehlo dobu, voda+dvojvalec+4stupnova skrina na tie casy, parada. Myslienka jednoducheho dostupneho ludoveho vozitka je stale ziva, to len u nas v zaprdenej tzv.vyspelej Europe (co sa asi aj tak rychle zmeni) to mnohym akosi nedochadza.
ono to nelze srovnávat s Fiatem 128. Měl jsem oba vozy a zatímco Fiat uměl na 2 80, na 3 130, tak Minor pokud neměl otáčky,tak nejel.Musel se důsledně vytáčet a 140 uměl,ale na čtyřku,která byla rychloběh, čili z kopce, po rovině max 100. Ale jinak 7lidí v kabině, dva v kufru seděli proti sobě a jakpak se jezdilo. Určitě na svý první auto nezapomenu
Neviem či len ja, ale až nedávno som zistil, že Praga vyrábala podobný stroj ako Mercedes g4.https://www.pragaglobal.com/cs/praga-av/... http://www.veterany.eu/wp-content/2009/11/23.jpg... http://m0.i.pbase.com/o3/21/4121/1/135301750.KA... ... Škoda, že sa ich nezachovalo viac.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.