Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu

V USA existuje řada firem, které upravují pick-upy a teréňáky na obytné vozy. Společnost Adventure Trucks se však do přestaveb pouští s opravdovým nasazením.

Mohli byste se ztratit na několik týdnu v poušti, ale náladu by vám to nezkazilo. Dílna Adventure Trucks z amerického Springfieldu se zabývá stavbou nekompromisních obytných vozů pro všechny dobrodruhy. Jako základ přitom využívají osvědčené tahouny kategorie pick-upů, kdy si můžete svůj domek na kolech specifikovat buď na základě Fordu F550 nebo Dodge RAM 5500.

Druhou zmíněnou možnost vidíte v galerii, a jak lze vidět, původní kabinu s rámem velkého Dodge společnost ověsila v podstatě vším, co potřebujete k přežití v divočině. Klasicky se zde objevuje zvýšený off-roadový podvozek, 20palcová kola s terénními pneumatikami o rozměru 335/65, odolnější nárazníky, naviják, šnorchl pro brodění vodou nebo osm výkonných světlometů na střeše.  

Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa

Z prťavého Mini obytný vůz? V 60. letech to šlo, říkali mu divoká husa

Hlavním lákadlem je však obytná část pro dvě osoby, jejíž konstrukce je vytvořena ze sklolaminátového kompozitu. Dovnitř nastoupíte po sklápěcích schodech a uvidíte vskutku elegantně a prakticky zařízený pokoj. Dvojpostel, kuchyňka s dřezem, plynovým sporákem a ledničkou, mikrovlnka, nechybí sprcha a WC, výklopný jídelní stůl mezi dvojicí sedaček, přičemž všude okolo jsou schovány úložné prostory.

Nemusí to být zřejmé, ale výbava upravené Dodge samozřejmě zahrnuje všechno nutné k pohodovému životu mimo civilizaci. Dobíjení baterie pro elektrické spotřebiče pomáhá systém 400W solárních panelů na střeše obytné buňky, ke všemu se tu skrývá nádrž pro 340 litrů vody, 26 litrů odpadní vody a velký dojezd je zajištěn i zvětšenou palivovou nádrží.

Dům na kolech nemusí být přenesený význam. Je tohle ještě karavan?

Dům na kolech nemusí být přenesený význam. Je tohle ještě karavan?

O úpravách na pohonné jednotce se Adventure Trucks nezmiňuje, tudíž lze čekat, že pod kapotou se nachází standardní 6,4litrový benzinový osmiválec HEMI o výkonu 272 kW (370 koní) a točivém momentu 582 Nm, nebo naftový 6,7litrový šestiválec Cummins o výkonu 287 kW (390 koní) a až 1220 Nm.

Když přehlédnete hromadu možné příplatkové výbavy a specifických přání, upravený RAM od Adventure Trucks začíná na částce 198.000 dolarů, tedy v přepočtu asi 4,5 milionu korun.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků