Adaptivní inteligentní sedačka pro pohodlnou jízdu

Společnosti Daimler-Chrysler a Bosch společně vyvinuly adaptivní regulaci nového jízdně dynamického přizpůsobivého sedadla. Technika obsažená poprvé v nové E-třídě nabízí na jedné straně vysoký komfort při velkých vzdálenostech, na druhé straně velmi dobré boční vedení i při sportovním způsobu jízdy.

Vzduchové polštáře v opěradle přizpůsobují boční držení sedadla optimálně jízdnímu stylu řidiče a příčnému zrychlení. V dynamicky přizpůsobivém sedadle je zabudováno pět vzduchových polštářů. Ty přejímají již známé funkce mnohoobrysové opěry - čtyřcestná bederní opěra páteře, podpora bočního držení a sedací polštář s nastavitelnou hloubkou. Nové je dynamické přizpůsobení bočnice sedadla a masáž zad. Velikost polštáře v bočnici se bleskově přizpůsobuje okamžité jízdní situaci. Řídicí jednotka s integrovaným ventilovým blokem a snímači reguluje tlak vzduchu. Kompresor se zásobníkem zajišťuje potřebný tlak.

Datovým vedením dostává systém mimo jiné potřebné informace od elektronického stabilizačního programu ESP o okamžité jízdní situaci a může okamžitě reagovat, aby poskytoval řidiči stále optimální držení. Ovládacím spínačem umístěným na sedadle stanovuje řidič dále statická nastavení obrysů, aktivuje masážní funkci a vypíná nebo zapíná dynamické boční držení. Polohami 1 nebo 2 přizpůsobuje řidič dynamickou funkci informačního systému řidiče individuálním přáním. Zvolený statický obrys sedadla se může uložit do paměti a lze jej aktivovat klíčem, otevírací kartou „Keyless-Go“ nebo tlačítkem paměti.

Všechny ostatní známé funkce sedadla, jako elektrické seřizování s možností ukládání do paměti pro různé uživatele vozidla, vyhřívání sedadla a větrací funkce je možno kombinovat s novou technikou. Sedadlo se od sériového náběhu E-třídy dodává pro řidiče a spolujezdce na přání.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků