Adaptivní inteligentní sedačka pro pohodlnou jízdu

Společnosti Daimler-Chrysler a Bosch společně vyvinuly adaptivní regulaci nového jízdně dynamického přizpůsobivého sedadla. Technika obsažená poprvé v nové E-třídě nabízí na jedné straně vysoký komfort při velkých vzdálenostech, na druhé straně velmi dobré boční vedení i při sportovním způsobu jízdy.

Vzduchové polštáře v opěradle přizpůsobují boční držení sedadla optimálně jízdnímu stylu řidiče a příčnému zrychlení. V dynamicky přizpůsobivém sedadle je zabudováno pět vzduchových polštářů. Ty přejímají již známé funkce mnohoobrysové opěry - čtyřcestná bederní opěra páteře, podpora bočního držení a sedací polštář s nastavitelnou hloubkou. Nové je dynamické přizpůsobení bočnice sedadla a masáž zad. Velikost polštáře v bočnici se bleskově přizpůsobuje okamžité jízdní situaci. Řídicí jednotka s integrovaným ventilovým blokem a snímači reguluje tlak vzduchu. Kompresor se zásobníkem zajišťuje potřebný tlak.

Datovým vedením dostává systém mimo jiné potřebné informace od elektronického stabilizačního programu ESP o okamžité jízdní situaci a může okamžitě reagovat, aby poskytoval řidiči stále optimální držení. Ovládacím spínačem umístěným na sedadle stanovuje řidič dále statická nastavení obrysů, aktivuje masážní funkci a vypíná nebo zapíná dynamické boční držení. Polohami 1 nebo 2 přizpůsobuje řidič dynamickou funkci informačního systému řidiče individuálním přáním. Zvolený statický obrys sedadla se může uložit do paměti a lze jej aktivovat klíčem, otevírací kartou „Keyless-Go“ nebo tlačítkem paměti.

Všechny ostatní známé funkce sedadla, jako elektrické seřizování s možností ukládání do paměti pro různé uživatele vozidla, vyhřívání sedadla a větrací funkce je možno kombinovat s novou technikou. Sedadlo se od sériového náběhu E-třídy dodává pro řidiče a spolujezdce na přání.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků