Adaptivní inteligentní sedačka pro pohodlnou jízdu

Společnosti Daimler-Chrysler a Bosch společně vyvinuly adaptivní regulaci nového jízdně dynamického přizpůsobivého sedadla. Technika obsažená poprvé v nové E-třídě nabízí na jedné straně vysoký komfort při velkých vzdálenostech, na druhé straně velmi dobré boční vedení i při sportovním způsobu jízdy.

Vzduchové polštáře v opěradle přizpůsobují boční držení sedadla optimálně jízdnímu stylu řidiče a příčnému zrychlení. V dynamicky přizpůsobivém sedadle je zabudováno pět vzduchových polštářů. Ty přejímají již známé funkce mnohoobrysové opěry - čtyřcestná bederní opěra páteře, podpora bočního držení a sedací polštář s nastavitelnou hloubkou. Nové je dynamické přizpůsobení bočnice sedadla a masáž zad. Velikost polštáře v bočnici se bleskově přizpůsobuje okamžité jízdní situaci. Řídicí jednotka s integrovaným ventilovým blokem a snímači reguluje tlak vzduchu. Kompresor se zásobníkem zajišťuje potřebný tlak.

Datovým vedením dostává systém mimo jiné potřebné informace od elektronického stabilizačního programu ESP o okamžité jízdní situaci a může okamžitě reagovat, aby poskytoval řidiči stále optimální držení. Ovládacím spínačem umístěným na sedadle stanovuje řidič dále statická nastavení obrysů, aktivuje masážní funkci a vypíná nebo zapíná dynamické boční držení. Polohami 1 nebo 2 přizpůsobuje řidič dynamickou funkci informačního systému řidiče individuálním přáním. Zvolený statický obrys sedadla se může uložit do paměti a lze jej aktivovat klíčem, otevírací kartou „Keyless-Go“ nebo tlačítkem paměti.

Všechny ostatní známé funkce sedadla, jako elektrické seřizování s možností ukládání do paměti pro různé uživatele vozidla, vyhřívání sedadla a větrací funkce je možno kombinovat s novou technikou. Sedadlo se od sériového náběhu E-třídy dodává pro řidiče a spolujezdce na přání.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků