Adaptivní inteligentní sedačka pro pohodlnou jízdu

Společnosti Daimler-Chrysler a Bosch společně vyvinuly adaptivní regulaci nového jízdně dynamického přizpůsobivého sedadla. Technika obsažená poprvé v nové E-třídě nabízí na jedné straně vysoký komfort při velkých vzdálenostech, na druhé straně velmi dobré boční vedení i při sportovním způsobu jízdy.

Vzduchové polštáře v opěradle přizpůsobují boční držení sedadla optimálně jízdnímu stylu řidiče a příčnému zrychlení. V dynamicky přizpůsobivém sedadle je zabudováno pět vzduchových polštářů. Ty přejímají již známé funkce mnohoobrysové opěry - čtyřcestná bederní opěra páteře, podpora bočního držení a sedací polštář s nastavitelnou hloubkou. Nové je dynamické přizpůsobení bočnice sedadla a masáž zad. Velikost polštáře v bočnici se bleskově přizpůsobuje okamžité jízdní situaci. Řídicí jednotka s integrovaným ventilovým blokem a snímači reguluje tlak vzduchu. Kompresor se zásobníkem zajišťuje potřebný tlak.

Datovým vedením dostává systém mimo jiné potřebné informace od elektronického stabilizačního programu ESP o okamžité jízdní situaci a může okamžitě reagovat, aby poskytoval řidiči stále optimální držení. Ovládacím spínačem umístěným na sedadle stanovuje řidič dále statická nastavení obrysů, aktivuje masážní funkci a vypíná nebo zapíná dynamické boční držení. Polohami 1 nebo 2 přizpůsobuje řidič dynamickou funkci informačního systému řidiče individuálním přáním. Zvolený statický obrys sedadla se může uložit do paměti a lze jej aktivovat klíčem, otevírací kartou „Keyless-Go“ nebo tlačítkem paměti.

Všechny ostatní známé funkce sedadla, jako elektrické seřizování s možností ukládání do paměti pro různé uživatele vozidla, vyhřívání sedadla a větrací funkce je možno kombinovat s novou technikou. Sedadlo se od sériového náběhu E-třídy dodává pro řidiče a spolujezdce na přání.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků