Adaptivní inteligentní sedačka pro pohodlnou jízdu

Společnosti Daimler-Chrysler a Bosch společně vyvinuly adaptivní regulaci nového jízdně dynamického přizpůsobivého sedadla. Technika obsažená poprvé v nové E-třídě nabízí na jedné straně vysoký komfort při velkých vzdálenostech, na druhé straně velmi dobré boční vedení i při sportovním způsobu jízdy.

Vzduchové polštáře v opěradle přizpůsobují boční držení sedadla optimálně jízdnímu stylu řidiče a příčnému zrychlení. V dynamicky přizpůsobivém sedadle je zabudováno pět vzduchových polštářů. Ty přejímají již známé funkce mnohoobrysové opěry - čtyřcestná bederní opěra páteře, podpora bočního držení a sedací polštář s nastavitelnou hloubkou. Nové je dynamické přizpůsobení bočnice sedadla a masáž zad. Velikost polštáře v bočnici se bleskově přizpůsobuje okamžité jízdní situaci. Řídicí jednotka s integrovaným ventilovým blokem a snímači reguluje tlak vzduchu. Kompresor se zásobníkem zajišťuje potřebný tlak.

Datovým vedením dostává systém mimo jiné potřebné informace od elektronického stabilizačního programu ESP o okamžité jízdní situaci a může okamžitě reagovat, aby poskytoval řidiči stále optimální držení. Ovládacím spínačem umístěným na sedadle stanovuje řidič dále statická nastavení obrysů, aktivuje masážní funkci a vypíná nebo zapíná dynamické boční držení. Polohami 1 nebo 2 přizpůsobuje řidič dynamickou funkci informačního systému řidiče individuálním přáním. Zvolený statický obrys sedadla se může uložit do paměti a lze jej aktivovat klíčem, otevírací kartou „Keyless-Go“ nebo tlačítkem paměti.

Všechny ostatní známé funkce sedadla, jako elektrické seřizování s možností ukládání do paměti pro různé uživatele vozidla, vyhřívání sedadla a větrací funkce je možno kombinovat s novou technikou. Sedadlo se od sériového náběhu E-třídy dodává pro řidiče a spolujezdce na přání.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků