ADAC: Žluté brýle do mlhy nefungují

Čas od času je můžete najít na benzínových pumpách nebo v obchodem se sportovním zbožím a jsou světle nebo tmavě žluté. Podle výrobců zlepšují vidění za mlhy či hustého deště. Německý automotoklub s tím však nesouhlasí.
ADAC: Žluté brýle do mlhy nefungují

Co tedy zjistil německý automoklub ADAC. Ze studie, kterou zveřejnil německý automotoklub vyplývá, že celá tzv. funkce je jen pouhým klamem. Vychází z jednoduché pravdy, že za špatných podmínek jako je mlha či déšť kvalitu vidění jen zhorší. Klamný, subjektivní závěr si můžeme udělat jen proto, že oproti šedivému mlžnému obrazu se obraz nažloutlý může jevit sympatičtějším, a z toho může vyplynout subjektivní pocit zlepšení. Podle ADAC to také dokázaly výsledky měření, která provedla Technická universita v Darmstadtu.

Exisutje však několik možností, které vidění řidiče zlepšit mohou. První, na první pohled úsměvnou radou, je důkladné vyčištění čelního skla automobilu. Zejména to platí o jeho vnitřní straně, na kterou se často zapomíná. Na vnitřní straně se totiž usazují látky uvolňující se z plastových částí interiéru nebo vzdušný prach. Dalším důležitým prvkem jsou pak dobře pracující stírače a stírací lišty. Samozřejmě, že i správně seřízená všechna světla - včetně mlhovek - hrají pro správné vidění zásadní roli.

Nejlepší bezpečnostním opatřením pro jízdu za hustého deště a mlhy, však stále zůstává volba optimální rychlosti a nezanedbání bezpečné vzdálenosti.


Klepněte pro větší obrázek

A co vy? Jaký je váš názor na „brýle do mlhy“? Podělte se o něj v diskusi pod článkem s dalšími čtenáři.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků