ADAC testoval střešní boxy, většina jich příliš nezazářila

S příchodem lyžařské sezóny se na střechách aut opět začínají objevovat přepravní boxy. Německý autoklub se zaměřil na jejich bezpečnostní vlastnosti.
ADAC testoval střešní boxy, většina jich příliš nezazářila

Střešní boxy představují praktický a cenově dostupný způsob, jak dočasně zvětšit přepravní kapacitu auta. Proto jsou zejména v zimním období velmi oblíbené. Německý autoklub ADAC i letos posuzoval bezpečnost nejprodávanějších střešních boxů.

Technici autoklubu se zaměřili na čtyři disciplíny. Hodnotili konstrukci boxů (s důrazem na těsnost, odolnost proti proražení a objem), jednoduchost montáže, bezpečnost při jízdě a chování při nehodě v rychlosti 30 km/h. 

Video: Co se stane, když nabouráte s vánočním stromkem na střeše

Video: Co se stane, když nabouráte s vánočním stromkem na střeše

Pouze jeden z osmi hodnocených boxů dosáhl na známku „velmi dobrý“. Box Thule Motion 800 přesvědčil hodnotitele propracovaným upevňovacím systémem i chováním při simulované nehodě. V té naopak neobstál Atu Jetbag 70 Premium, který se při nárazu uvolnil ze zadních úchytů. Výsledek? Známka „dostatečný“ a poslední místo v testu. 

Přehled všech boxů, který ADAC testoval, najdete v následující tabulce. Podrobné výsledky spolu s komentáři a popisem metodiky si můžete přečíst na webu německého autoklubu (v němčině). 

Model

Známka ADAC

Thule Motion 800

1,5

Hapro Traxer 6.6

1,6

Kamei 510

1,8

Neumann XX-Line

2,8

Atera Cargo 830

2,9

Cartrend Exodus

2,9

Rameder Black L580

3,1

Jetbag 70 Premium

4,0

Foto a video: ADAC 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků